Welke Drummodule?

goran

1984
Hey,

Velen zullen waarschijnlijk hun drums uit software halen, maar velen
ook uit een drummodule.
Welke drummodules gebruiken jullie?

Laatst heb ik de Alesis D4 gehoord, ik denk dat dat mijn volgende 19" ding wordt :)

Gebruik nu alleen software maar heb vanalles gehad...606,airbase99,hr-16,dm5,mpc60,mpc2000xl,mpc1000,r8 etc.maar geef mij maar samples en software..zo'n dm4/dm5 lijkt me alleen leuk als je ook die drumtriggers gebruikt.Ik zou dan eerder adviseren kleine bakjes als een HR-16 te scoren deze leeg te samplen (met ook tuning op het bakkie zelf) en in een sampler te laden,of je moet ook de interne sequencers willen gebruiken..(niet op dm4/5 geloof ik)

Ik gebruik een Jomox Airbase 99 en Akai S5000. De Jomox vooral voor analoge kicks (ook omdat die lekker te tweaken zijn zonder dat je, zoals bij samples, kwaliteitsverlies krijgt bij omlaag pitchen etc.). Ook gebruik ik vaak de snares uit de Airbase, en soms de hihats. De Akai S5000 gebruik ik voor alle overige percussie, dus geluiden uit andere drumcomputers of resampling. Met resampling bedoel ik een beat of sound maken met de Airbase/sampler, dit door een effectenchain halen en dit opnemen, vervolgens uitknippen en terug in de sampler stoppen.

Ik gebruik een Machinedrum (geweldigge percussie bak!!!), een Xbase (lekker lomp en retro) een boss dr-110 (een mini 606 :) ) ,boss dr55 (stofhapper), tr-505 (grappig), asr-x sampler (toffe bak maar gebruik um zelden)fz10M (lo-fi!),, de laatste zijn maar samplers natuurlijk. en gebruik munne synths natuurlijk ook wel eens voor percussie.... (idem)
software samplers of sleep een 909 kick in je daw.... neen dank je wel!!!!

:doei:

Laatst gewijzigd:
Ik zit ook met argusogen naar die Linndrum II te kijken ... misschien dat die hier ook nog wel komt aan het eind van het jaar als de kerstbonus meevalt :D

Roland TR-707 (dikke sequencer, lekkere jaren 80 house sounds)
Casio RZ-1 (mindere sequencer, minder bruikbare maar exotischere sounds maar wel de smerigste samplekwaliteit ever)
Boss DR-660 (lekker allround drumbakkie, lekker compact, fijne pads)

Novation Drumstation voor de 909 en 808 sounds.
EMU XL1 met "Mo Phatt" board voor de overige percussie,
maar ook samples vanuit mijn MPC of SU700.

Back