Emotionele Muzikanten voor Release

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Werkt het echt zo...? Wat moet je nou met een cubase-file? Dan is er toch nog niets geproduceerd, geen effecten, niets? Alleen een beetje melodieen, dan hussel je toch een Mozart midi een beetje door elkaar.

Hier dit is wel een goede track:

Am, Dm, E, E en dan F, G, E, E. Als je dan een paar keer E# speelt voor het 'emotionele' heb je een hit! Mag ik nu m'n 20%?

<Onze Artiest> ft. <DJ Gnarliesto>

het gaat snel hoor,een kennis van me,sessie zangeres voor 'The 'Mackenzie' heeft zich zo laten 'rollen' op 123,toen ze aan 'wachten' was in de voicekabine speelde ze wat op een piano die daar stond,maar ze wist niet dat de mic opstond,die gasten heb niets gezegt en enkele maanden later hoort ze het melodietje op de radio in een ander nummer van the mackenzie ft.. blah.

Ik denk dat Smackos een goede kans maakt.
Wat een mzzl heeft ie 20 keer 0 is al bijna iets.

Ik denk dat Smackos een goede kans maakt.
Wat een mzzl heeft ie 20 keer 0 is al bijna iets.

ik denk dat je dit soort dingen niet voor het geld moet doen. Laat ik beatport maar eens als voorbeeld geven dan, aangezien de opbrengsten altijd nogal geheimzinnig over wordt gedaan.

Beatport hanteert de 60/40 regel. Dus 60 procent is voor de artiest en 40 procent van de prijs is voor beatport voor de afhandeling / webexposure etc.

dus stel je track komt bij beatport online voor 2 euro.
per verkocht exemplaar gaat er 80 cent naar beatport. Er blijft 1.20 euro over voor de artiest. Echter, de platen komen op de beatport site via een zogenaamde distributer (het label dus). Deze rekent ook kosten die van die 1.20 euro betaald moeten worden. Deze kosten lopen al snel op naar 30 procent in dit geval dus 36 cent van die 1.20 euro. Dan blijft er 84 cent over voor de artiest per exemplaar.

in het bovenstaande geval (de 20 procent regeling) zal dan per plaat:
17 cent (afgerond) naar jou gaan
67 cent naar de topic starter (die ook de distributeur is dus die 36 cent ook mee pakt - is totaal iets meer dan 1 euro).

stel dat je 100 releases verkoopt (wat erg veel is tussen die over de 100 releases per week daar) dan hou je er in bovenstaand scenario 17 euro aan over. (en dan begin ik nog niet eens over de belastingen ;))

bovenstaand voorbeeld is een gangbaar voorbeeld. Uiteraard kan het zo zijn dat de topicstarter andere voorwaarden hanteert. Maar in ieder geval mag het duidelijk zijn dat je je niet rijk hoeft te rekenen of dat geld je drijfveer voor online releases moet zijn.

Overigens kan je er wel veel mee verdienen als je contracten en split deals beter zijn en je je bij labels aansluit die in de hoogste trap van label gratificatie vallen bij beatport (die 3 entry levels hanteert), als je dan ook nog een knoepert van een gepromootte hit hebt dan kan het leuk zijn, echter in bovenstaand voorbeeld zal het alleen maar tegenvallen.

dus vandaar mijn opmerking eerder dat je het vooral voor de fun van releasen moet willen in dit soort situaties.

Daarvoor zou ik graag de midi's ontvangen of zelfs eventueel een project file voor in bijvoorbeeld cubase of fruity loops.
De track zal als singletje digitaal released worden en later dit jaar op een compilatie cd van komen die Sunset to Sunrise zal heten.

Klinkt als het handelsmerk "Tiƫsto" Die maakt ook niet zijn eigen muziek.

ik hoorde veel mooie tunes op dit forum en wou die eventueel gebruiken in m'n nieuwe project...

De emotionele ambiance tune is slechts een basis voor ons project. Dit gebruiken wij als intro/rustig stuk. Daaromheen gaan wij een progressive track bouwen. Ik wou hier graag wat reacties zien met wat ambiance tunes die wij eventueel wouden gebruiken. Leek mij toch een leuk concept...

Maar ok als jullie allemaal denken dat wij jatten en niks doen hou je muzikale projectjes dan maar voor jezelf.

Lijkt mij btw als ik zo terugkijk een beetje off-topic gaan. Ik zocht een tune die we konden gebruiken voor een conceptje in ons nieuwe project. Blijkbaar willen we dan gelijk 'jatten'. Wij doen het ook voor ons plezier en willen graag ons genre verbinden met muzikalere genres om zo tot mooie resultaten te komen...

Slotje mag wat mij betreft...

Hehe, da's wel een beetje flauw zo hoor :)
Vraag dan gewoon om een ambient track die je wil remixen, ipv met 'emotionele-weet-ik-wat' aan te komen.
Of breng het naar voren als een samenwerking ipv direct naar midi en cubase files te vragen. In ieder geval succes nog met je project!

Hehe, da's wel een beetje flauw zo hoor :)
Vraag dan gewoon om een ambient track die je wil remixen, ipv met 'emotionele-weet-ik-wat' aan te komen.
Of breng het naar voren als een samenwerking ipv direct naar midi en cubase files te vragen. In ieder geval succes nog met je project!

Ja heb ook 3 artiesten persoonlijk benaderd. Wou hier alleen een soort van post maar wat en wie weet hoor je wat terug van maken.

Project files uitwisselen was slechts praktisch bedoeld.

wie helpt mij aan goede synths? ik kan er zelf geen bespelen maar ik wil ze graag gebruiken in een muurschildering.

Ik vind het wel iets sympathieks hebben.
Setrise wil iets doen en vraagt om hulp omdat hij van mening is dat anderen beter zijn iets dat wat hij nodig heeft dan hijzelf.
Er zijn veel mensen die dat niet eens durven uit te spreken.

Of ben ik nu een van die naivelingen?:)

nou als je het zo bekijkt dan is het vragen op zich best een nette en symphatieke actie.

misschien stoot het wat mensen tegen de schenen dat er meteen over commercie wordt gesproken.

ik denk bijvoorbeeld dat het heel anders was overgekomen als sertrise had aangegeven dat hij iemand zocht voor een interessant samenwerkingsprojectje.
misschien in het licht daarvan zelfs kunnen zeggen, als er ooit iets uitkomt delen we de winst..
tja. het is hoe je het brengt, en tja2. het is hoe de ander het opvat.
misschien is het compleet verkeerd overgekomen, die kans bestaat altijd.

en wat betreft de kritische opmerkingen, die zijn grotendeels waarschijnlijk ook om na te gaan wat voor persoon er achter de vraag zit.
tenminste zo werkt dat bij mij :)

allemaal even goede vrienden joh. Ik hou jullie wel op de hoogte van de release ;)

Ben bezig met 2 ambiance artiesten die wat mij betreft mijn percentage kunnen krijgen dat maakt me verder niet uit... ;)

mzzl

allemaal even goede vrienden joh. Ik hou jullie wel op de hoogte van de release ;)

Ben bezig met 2 ambiance artiesten die wat mij betreft mijn percentage kunnen krijgen dat maakt me verder niet uit... ;)

mzzl

nou,nou, ik ben er ni bij dan, ik was toch ook persoonlijk benadert ,maar je wist niet voor wat juist,toch strange ik vraag me echt af op welke basis of wat je van mij dan gehoort hebt ,me PB't en dan plots niet meer weet voor wat.

Het spijt me zeer, maar iemand die schrijft en communiceert
in tenenkrommende msn taal is natuurlijk niet serieus te nemen.

Lijkt me leuk als 6track ook benaderd is. Die jongen heeft een archief,
dat wil je niet weten. :) Zie de beruchte "maak bewust een..." topic.
Nodig me een keer uit op je jacht in Dubai als de deal rond is, six.:mega:

Laatst gewijzigd:
nou,nou, ik ben er ni bij dan, ik was toch ook persoonlijk benadert ,maar je wist niet voor wat juist,toch strange ik vraag me echt af op welke basis of wat je van mij dan gehoort hebt ,me PB't en dan plots niet meer weet voor wat.

Ja precies ik dus ook. Heb gezocht maar kan het dus niet meer vinden... zelf enig idee?

hier zitten toch wel veel mensen voor het geld ofzo...
Of mensen die willen verdienen iig.
Wat nu als je nog nooit een track hebt uitgebracht, dan zou dit best een klein duwtje in de rug kunnen zijn :)

ik blijf t cheap vinden :D

wel mooi zo'n draad. een ideale gelegenheid voor iedereen om zich weer even te profileren, very nice

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back