Ik denk dat Smackos een goede kans maakt.
Wat een mzzl heeft ie 20 keer 0 is al bijna iets.
ik denk dat je dit soort dingen niet voor het geld moet doen. Laat ik beatport maar eens als voorbeeld geven dan, aangezien de opbrengsten altijd nogal geheimzinnig over wordt gedaan.
Beatport hanteert de 60/40 regel. Dus 60 procent is voor de artiest en 40 procent van de prijs is voor beatport voor de afhandeling / webexposure etc.
dus stel je track komt bij beatport online voor 2 euro.
per verkocht exemplaar gaat er 80 cent naar beatport. Er blijft 1.20 euro over voor de artiest. Echter, de platen komen op de beatport site via een zogenaamde distributer (het label dus). Deze rekent ook kosten die van die 1.20 euro betaald moeten worden. Deze kosten lopen al snel op naar 30 procent in dit geval dus 36 cent van die 1.20 euro. Dan blijft er 84 cent over voor de artiest per exemplaar.
in het bovenstaande geval (de 20 procent regeling) zal dan per plaat:
17 cent (afgerond) naar jou gaan
67 cent naar de topic starter (die ook de distributeur is dus die 36 cent ook mee pakt - is totaal iets meer dan 1 euro).
stel dat je 100 releases verkoopt (wat erg veel is tussen die over de 100 releases per week daar) dan hou je er in bovenstaand scenario 17 euro aan over. (en dan begin ik nog niet eens over de belastingen

)
bovenstaand voorbeeld is een gangbaar voorbeeld. Uiteraard kan het zo zijn dat de topicstarter andere voorwaarden hanteert. Maar in ieder geval mag het duidelijk zijn dat je je niet rijk hoeft te rekenen of dat geld je drijfveer voor online releases moet zijn.
Overigens kan je er wel veel mee verdienen als je contracten en split deals beter zijn en je je bij labels aansluit die in de hoogste trap van label gratificatie vallen bij beatport (die 3 entry levels hanteert), als je dan ook nog een knoepert van een gepromootte hit hebt dan kan het leuk zijn, echter in bovenstaand voorbeeld zal het alleen maar tegenvallen.
dus vandaar mijn opmerking eerder dat je het vooral voor de fun van releasen moet willen in dit soort situaties.