raad de akkoorden

deins

ADEMDUIF
Ik zal er wel van langs krijgen omdat het supersimpel blijkt ofzo

maar aangezien ik geen absoluut gehoor heb en het meeste intuïtief doe

welke (4) akkoorden zijn het in het geluidsfragment?

Attachments

• bulb.wav
    1,8 MB · Bekeken: 102
Ik zal er wel van langs krijgen omdat het supersimpel blijkt ofzo

Inderdaad!! nondeju hehe

Je kan toch zelf ook een nootje aanslaan en gewoon volgen wat er gebeurd?
Zo leer je het nooit ;) dit is echt een super eenvoudig dingetje en bovendien komt een relatief gehoor hier om de hoek kijken ipv een absoluut

Absoluut gehoor is ook beslist niet nodig: je kunt altijd wel de grondtoon vinden door gewoon zelf noten aan te slaan.

Inderdaad!! nondeju hehe

Je kan toch zelf ook een nootje aanslaan en gewoon volgen wat er gebeurd?
Zo leer je het nooit ;) dit is echt een super eenvoudig dingetje en bovendien komt een relatief gehoor hier om de hoek kijken ipv een absoluut

Ik zei het toch :)

Is inderdaad mischien wel wat laks, maar was pas met een andere sample een hele avond bezig geweest om een akkoord te vinden dus 4 daarvan leek een hele klus,

maar inderdaad wilde ik hier even een chort-cut maken en het forum misbruiken:engel:

En ik moet zeggen dat ik bij zulke dingen snel verwart wordt door het soort instrument en hoe het bespeelt wordt
wat waarschijnlijk voor muziekanten belachelijk klinkt.

maar die "m" is ook eigenlijk wel logisch aangezien je van het nummer een spontane depressie krijgt.

Ben ook geen geboren muzikant maar ga desondanks gewoon door.

Maar als ik het dan los op het gehoor doe zijn de 2e en 4e akkoord dezelfde ipv 1e en 4e.

maar ik zal het verder zelf wel uitzoeken, is inderdaad beter als ik er zo over nadenk

Maar als ik het dan los op het gehoor doe zijn de 2e en 4e akkoord dezelfde ipv 1e en 4e.

maar ik zal het verder zelf wel uitzoeken, is inderdaad beter als ik er zo over nadenk

De 2de en de 4de zijn het zelfde accoord zelfde toonhoogte, de 1e en de 3e zijn wel bijna dezelfde toonhoogte maar niet het zelfde accoord.

Zit ik in de buurt?

Oh ja de mineur druipt er van af hehehe.

Hallo,

Zo op het gehoor:
Cm
Gm
Fm
Cm

gr Tony

Ik zou zeggen

Cm
Gm
Fm
Gm
Cm

Het lijkt alsof de akkoorden in die ligging liggen (huh) dat je de grondtoon heel goed hoort, en inderdaad: mineur mineur mineur!
Ik heb ook geen absoluut gehoor, maar je kan vaak gewoon op je intuitie proberen om het te vinden....Je krijgt er steeds meer handigheid in!

Deze accoorden komen trouwens 1:1 uit een Philicorda, standje 3 en dan de eerste twee octaven. Ik zat er gisteren op te spelen en ik dacht 'verrek dit ken ik ergens van....' :D

het is van een nederlands "bandje" met maar 2 leden;

Gitbox

het nummer heette "it takes a lot of soul" en is meteen ook het enige mooie nummer wat ze gemaakt hebben naar mijn mening.

het stond op een Noorderslag ceedeetje

op die cd stond ook het prachtige "de kraaien" van Manuel

het is van een nederlands "bandje" met maar 2 leden;

Gitbox

het nummer heette "it takes a lot of soul" en is meteen ook het enige mooie nummer wat ze gemaakt hebben naar mijn mening.

het stond op een Noorderslag ceedeetje

op die cd stond ook het prachtige "de kraaien" van Manuel

Dat dat het enige mooie liedje is wat ze gemaakt hebben kan ik wel geloven. Die accoorden die je hoort dat zijn vier witte toetsen op een rij, als je gewoon een beetje loopt te kutten op een Philicorda speel je het al tegen wil en dank.

Ik dacht dat er stond raad de accordion en dus wilde ik een opmerking over electrovolt gaan maken, maar ja akkoorden dus. Lijkt er ook op als je snel kijkt :D

Ik dacht dat er stond raad de accordion en dus wilde ik een opmerking over electrovolt gaan maken, maar ja akkoorden dus. Lijkt er ook op als je snel kijkt :D

Zijn jouw ouder turbo-polka experts dat jij zo veel verstand hebt van accordions?

Dat dat het enige mooie liedje is wat ze gemaakt hebben kan ik wel geloven. Die accoorden die je hoort dat zijn vier witte toetsen op een rij, als je gewoon een beetje loopt te kutten op een Philicorda speel je het al tegen wil en dank.

Ooh qua kwaliteit is het volgens mij niet slecht,

maar het is een beetje navelstaar duister experimentele rock-achtig,

veel en serieus

niet echt mijn ding

dit ene nummer is het gehele nummer enkel die philicordia en een ouwe versleten drumbox,

mooi in ze'n eenvoud

ook nergens op het net terug te vinden.....

Ooh qua kwaliteit is het volgens mij niet slecht,

maar het is een beetje navelstaar duister experimentele rock-achtig,

veel en serieus

niet echt mijn ding

dit ene nummer is het gehele nummer enkel die philicordia en een ouwe versleten drumbox,

mooi in ze'n eenvoud

ook nergens op het net terug te vinden.....

Nee ik vind het ook helemaal niet slecht klinken, maar iedereen met die apparatuur zou zonder enige moeite of talent dat nummer kunnen maken. Eenvingeraccoordjes die gewoon naast elkaar liggen en een presetritme.

Dit is gewoon een Casio VL-tone demo met beter klinkende instrumenten.

Back