akkordeonbas masterklavier op een yamaha psr 2000

werom

Nieuwkomer
Ik heb een yamaha psr 2000 gekocht ( gebruikt ) en wil deze live ( dus zonder gebruik te maken van de automaat met een akkrodeon bas module.
Voor de niet kenners, dit is een linker kant van een akkordeon met die kleine knopjes. Deze stuurt midi uit met kanaal 2 voor de bas en 3 voor de akkoorden.
Als ik deze aansluit op de midi in van de psr 2000, klinkt er inderdaad een bas en een 3stemmig achtergrond akkoord. Nu wil ik deze geluiden veranderen op de yamaha psr 2000, aar weet niet waar te zoeken. In welke modus moet de psr 2000 zijn om dit te kunnen benaderen?

groet
tryout

Dit is even een gok in de ruimte gebaseerd op een oudere PSR (500) die ik ooit heb gehad, maar zet de begeleiding op de PSR eens aan. Als je de akkoorden dan speelt zou 'ie ook van akkoord moeten veranderen.

Volgens mij speelt een PSR het bas + akkoord standaard als de begeleiding gestopt is, maar is het geluid afhankelijk van het begeleidingsritme dat je kiest.

sounds psr 2000

sounds psr 2000

Beste,

Ik heb het geprobeert, maar welk styl ik ook kies. de sounds van de bassen die ik bespeel blijven het zelfde. In middels ben ik er wel achter dat als ik een song kies van diskette ( zonder deze te starten ) geeft wel een ander resultaat. Dus gekeken wel songs midikanalen er wordt gebruikt door deze in de mixer uit te zetten, maar hier ook geen oplossing. Zelfs als in de mixer alles op Off staat, kan ik nog steeds spelen en sound op het master klavier.

Back