shin-ei er-23 echo/reverbmaster

jwhagenbeek

Ouwe rot
volgens mij heb ik hier vrij een onbekend prachtpedaaltje binnen gehaald.
http://i208.photobucket.com/albums/bb105/jwhagenbeek/P1010027.jpg
maar ik heb voordat ik de stroom erop zou zetten voor alle zekerheid hem opengeschroefd. bleek een goede zet. de zekering was/is door en er lag een open 220draad tegen de ijzeren bodemplaat. ik ga dus eerst maar beginnen met de zekering vervangen en de 220 voeding nalopen, daarna zien we wel weer verder.

op internet heb ik totaal geen info kunnen vinden over dit obscure lelijke pedaaltje en ben erg benieuwd hoe die gaat klinken. iemand ervaring?????

zo te zien heb je een verengalm te pakken.
Paar transistorretjes erom heen om het signaal te versterken en de voeding op die trafo.
Ik denk niet dat er echt veel aan stuk is.
En als de signaal transformatoren op dat veren ding niet kapot zijn is het volgens mij ook nog wel makkelijk te repareren.

succes :)

p.s...ik zie dat die zekering en voedingsdraden volledig ongeisoleerd in die kast liggen.
Er hoeft maar iets los te geraken, en de mogelijkheid bestaat dat de volle 230 volt op de behuizing staat.
Wat krimpkous of gaffa tape er om heen ,is dus wat veiliger.

Laatst gewijzigd:
die draden is ook het probleem geweesd denk ik. op de plek waar die draden aan de switch vast zitten is duidelijk een kortsluiting geweesd, twee zwarte vlekken op de bodemplaat. ik ga idd eerst daar wat aan doen. ik zet zo even een ander fotootje online waar ik mn vragen over heb en misschien kan jij of een ander lid daar een antwoord op geven.

Gewoon eens de zekering vervangen en het draad weer solderen waar het aan hoort.
[volgens mij had je dat al gedaan ]

Even een jack plug in de in en output , soms word dit geschakeld.
En de stekker in het stopcontact.
Kijken of het beestje nog leeft........... :)
Doet de led het ?
Gooi er daarna eens een signaal doorheen.

http://i208.photobucket.com/albums/bb105/jwhagenbeek/P1010036.jpg
de middelste pinnen (2 en 5) van de switch waren verbonden met een jumper. deze is verbroken en deels weggesmolten. nou weet ik niet meer helemaal hoe die schakeling in zo'n ding gaat maar als op pin 1 en 4 van de switch de voeding staat dan maakt die toch een sluiting om pin 2 en 5 als daar een jumper zit???

ik denk dat ik de ook switch moet gaan vervangen omdat ie niet helemaal meer echt "klikt" als je m indrukt. nu vraag ik me af of ik dezelfde switch kan gebruiken die in een stompboxje zit. daar zit geen 220 maar 9v op

Mooi :)

Zoals veel verengalm , moet je niet de galm voluit draaien, meestal komt er dan ruis/ brom mee.
Of valt dat bij dit kastje wel mee ?

Volgens mij is jou verengalm een beetje vergelijkbaar met de danelectro springking .
Nieuw gaat die tegenwoordig rond de 100 euro weg.
Maar ..... elk kastje wat je zelf hebt gerepareerd, heeft natuurlijk [emotionele] meerwaarde ;)

die prijs interesserd mij eigenlijk niet zo, idd emotionele waarde is ook een meerwaarde. blijft ook leuk dat het een effect is dat ik nog nooit eerder heb gezien.
met de ruis brom valt het mee, eigenlijk totaal niet zelfs misschien ook wel jammer want een flippende veer is wel iets waar ik van hou. deze lijkt dat vooralsnog niet te doen.

ik wil er wel een en ander nog aan modden. de on/off is wel erg extreem on/off. dus niet alleen wel of geen reverb maar ook wel of geen geluid. dus die switch die ik toch al heb moeten vervangen word nu maar een true bypass schakelaar. en dan komt de power switch maar ergens anders of verdwijnt in zn geheel (heb je toch niet nodig lijkt mij.

Back