clock gesyncte lfo

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb voor 30 modules de spullen liggen om clock gesyncte lfo's te maken.
In eerste instantie dacht ik dat ik deze gewoon in elkaar ging zetten en een deel zelf gebruiken en als iemand interesse had dan kon ik er wel een kwijt. maar aangezien ik wel benieuwd ben of er geinteresseerden zijn maak ik dit draadje en kan iedereen die interesse heeft dit aangeven of gewoon t draadje volgen.
Voor mij is het wel handig om te weten omdat voor een beperkt aantal frontjes zijn de kosten relatief hoog. Ik heb nu een bedrijf gevonden dat de frontjes kan zeefdrukken... maar alleen als t per 50 stuks gaat... oftewel zijn er hier mensen die een clock gesyncte lfo willen?

8 waveforms
wavedistort
clock divider
clock input
cv input voor wavedistortion
output (intern om te zetten van 0/+5 of van -5/+5)

kosten komen ongeveer op 80,- en dan heb je een complete module die veel meer kan dan de gemiddelde lfo!
Als er interesse is dan ga ik aan de slag en komt ie dus volledig geassembleerd bij je in de bus; plug&play

een impressie zoals ie eruit komt te zien als ik genoeg geinteresseerden heb zodat ik t frontje kan laten zeefdrukken:
fronttaptempolfo_zps1b1cdf40.jpg

Laatst gewijzigd:
Interessant!

Welk formaat, Eurorack? (Ook voeding?)
Output is -5v tot +5v of 0v tot +5 (niet +10v)?
Frontje is aluminium?
Wat doet 'distort' precies? Wat is de CV range?

Misschien ook wel aardig om op Muff's te zetten...

eurorack...
beide... dus 0 to +5V en met een jumper om te zetten naar -5V tot +5V
voeding +/-12V doepfer layout
front is aluminium
distort is vergelijkbaar met pwm maar dan voor alle waveforms. dus horizontale verandering
cv range voor distort is 0-5V maar is beveiligd met diode en van een hoger voltage gaat ie ook niet gek doen
Ow ja muff's is wel een goede tip...

Laatst gewijzigd:
Dank voor de update!
Als de clock input stopt, stopt dan ook de LFO? Dwz zou het ook mogelijk zijn een soort tap-tempo te doen?
Als de clock rate verandert, wat gebeurt er dan met de golfvorm? (X aantal clocks voordat de LFO rate verandert? Of wordt de golfvorm gereset / synced?)
Ben wel benieuwd, is het een 'zuiver analoog' signaal, of digitaal gegenereerd? (Bijv Arduino?)

de lfo blijft doorlopen als de clock stopt dus taptempo is mogelijk. Dus ook goed bruikbaar als taptempo masterclock trouwens! het is een digitaal gegenereerde golf op 19.5KHz sample rate op 10-bit dit is echter niet hoorbaar en daarbij is de lfo een modulator en geen geluidsbron op zich.

als je m als taptempo masterclock wilt gebruiken dan kan ik er een extra clockoutput op zetten. die is al wel aanwezig maar ivm ruimte zit die niet op t frontje. de lfo kijkt naar de tijd tussen de triggerinputs dus een tempo verandering is altijd op de eerstvolgende triggerpulse. deze houdt ie dan vast tot de eerstvolgende pulse en dan bij de daaropvolgende pulse houdt ie m weer vast... enz... dus twee pulsen is genoeg om de lfo golfjes of een clocksignaal uit te laten spugen.

En/of een tap-knopje erbij, is dat moeilijk?
Wat is trouwens de minimale/maximale lfo rate?

Sorry voor alle vragen... :D

(dankzij een tip van djrazor de volgende lijst)
met een bestelling vooraf zal de levertijd ongeveer een maand worden. als ik er een paar zeker weet dan kan ik alvast de frontjes gaan bestellen.
dus vind je dit interessant:

-Ik wil sowieso en doe mij er maar 1

-Ik wil me alleen inschrijven en zie wel wanneer ik m wil

-Ik vind het interessant , maar twijfel nog

En/of een tap-knopje erbij, is dat moeilijk?
Wat is trouwens de minimale/maximale lfo rate?

Sorry voor alle vragen... :D

tap-knopje is heel eenvoudig, wil ik ook wel toevoegen. maar t probleem is dat t frontje dan aardig vol wordt en ik t frontje niet veel groter wil maken... hij is nu 10HP en zou tot max 12HP breed willen gaan. ik zou een tapknopje op de plek kunnen zetten waar ik nu TTLFO heb staan.

De minimale en maximale lfo rate bij multiplier op 1 is 0.05Hz :walker: tot 12.8Hz. maar met de multiplier is dit 0.025Hz tot 100Hz.

leuk project,

schakelaar voor -5/+5 en 0/ +5 zou ik ook op het frontpaneel zetten, maar dat
kan ik ook zelf doen,

kan je ook een Kit met frontpaneel leveren ?
voor welke prijs,

dank !

ja dat zou idd kunnen.
even snel rekenen... ik zou dan een kitje met frontje kunnen doen voor 50,-

ik wil daar juist geen schakelaar voor op t frontje hebben omdat ik een lfo vaak voor dezelfde modules hang en dan weet ik zeker dat ie goed staat. zou dan eerder twee ledjes op t frontje willen zien die laten zien in welke stand die staat. maar dat gaat wel erg ver.

Laatst gewijzigd:
Supermooi, met alle dingen erbij...
Ik wil er één!

Suggestie: de inputs visueel markeren, bijv. met een zwart blokje (a la cwejman, make noise, intellijel)
Het is alleen nu wel een tikje verwarrend welke nu de tap tempo input is....
(Met twee keer het woord "out" gebruikt - Die bovenste input zou toch bijv. "trig" of "in" moeten heten?)

Laatst gewijzigd:
ik ga t frontje even onder de loep nemen. clock was eigenlijk de trig in en out de clock out. dat pijltje staat verkeerd om zo. maar dat hangt even af van hoe jullie dit willen. ik verwacht dat de lfo vooral als slave gebruikt gaat worden en dan is de input waar nu clock staat het handigst om als trig in te dienen. als de tap button meer gebruikt gaat worden dan is het logischer om de clock out onderin te zetten.

Voor mij zou output onderin meest logisch zijn, ook ivm de pijlen, ja.

Back