Echo Indigo BROMT/ZOEMT!

Technoliq

Ingeburgerd
HELLUPP!!!

Ik heb een Echo Indgo gekocht. Had 'm besteld en was door sneeuwvertraging in Scandinavië (pffgg...) pas vandaag in huis bij de winkel. Dit is aan de late kant want ik heb a.s. zaterdag een belangrijk ding, moet namelijk mijn eerste live-gig doen, na bijna 20 jaar alleen draaien. Nu....

Alles geïnstalleerd en dit ging soepeltjes. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij dus even zoeken naar hoe te routen e.d. Dit ging allemaal vrij simpel. Nu, knallen maar! En inderdaad, knallen! Klinkt lekker maar eerst viel me op dat 't geluid een beetje overstuurd klinkt, maar dit bleek na goed luisteren en nog 's, niet zo te zijn. Wél constateerde ik een zeer aanwezige zoemtoon (op, je zou bijna zeggen middelhoge C noot...)!!!!! :frons:

Ik degene gebeld die hem mij aangerade heeft en die reageerde; "JA!! Haal de stroom er 's uit!" (Even de adapter uit mn laptop) en JA! Meteen weg! Alleen terug erin en ja... meteen terug... :(

Ik heb een gloednieuwe laptop. HP/Compaq Core2Duo 2048 Mhz etc etc en ben hiergoed misselijk van! Zeker omdat ik weinig tot geen gelegenheid heb om dit te vervangen vóór zaterdag... :(

Iemand dit probleem bekend?? Of een oplossing uit andere (electro) hoek ofzo... ? Ik dacht aan 50Hz 'inslag' maar dat klintk dieper en veranderd met het verleggen van draden en kabels. Dit gebeurt bij mij niet... Overigens, de vriend die mij de Indigo aanraadde heeft een soortgelijk model laptop van dezelfde fabriekant en ik denk dat 't aan de (slechte) stabilisering van de voeding komt maar ow wee ow wee, wellicht weet iemand een andere oplossing voor mij!

Zo ja, vast rrrreeeeeeetuh bedankt!

Thanks!!
:halleluja

Les Ley aka Funky Junkie
Check 't betreffende feest.... klik hier...

klinkt als een aardlus...
hoe je deze precies moet verhelpen weet ik niet :s
maar der is wel veel over geschreven hier op het forum en het web!

Hey man. Volgens mij ist dit geen aardlus of massabrommetje... Die veranderd ook toch (wordt dan meer of minder) bij het verleggen van de kabel... Bij mijn probleem is dit níet 't geval namelijk... Maar thanks voor de tip anywayz, ik zal 's kijken hier op 't forum naar aardlus oplossingen ofzo... Baat 't niet, schaadt 't niet.

Iemand nog andere suggesties ????

Greetzzz...

Zit je versterker in hetzelfde stekkerblok al als je laptop? Bijna alle laptops hebben last van zo'n brom...

Is een vrij bekend euvel bij laptops, ik heb het zelf ook bij m'n M-audio AudioPhile USB.

Oplossing = aarde van je laptop adapter afplakken met tape (zodat de stopcontact aarde geen contact maakt met de stekker).

Wat ik zelf heb gedaan is een nieuwe kabel van stopcontact tot adapter maken (die zit los bij mij) en daar de aarde niet in aansluiten.

Ik zelf heb het probleem opgelost door 2 gescheiden groepen in mijn kamer te leggen, 1 voor comp app. 2 voor audio meuk...
Voor de 2 groepen had ik het inderdaad ook door de aarde van de laptop te scheiden van de rest van mijn apparatuur...

Yes!

Yes!

Mensen! Bedankt voor deze tips! Het is inderdaad een aardlus! Grrrr! De hogere toon (klinkt veelal wat zwaarder) nam mij in de eerste instantie in de maling maar na wat testen (heb m aan een D.I. gehangen <direct injection> en gebalanceerd uit is gewoon okay dan. Dus afplakken aarde werkte idd ook!

Nu hou ik toch graag mn aarde op de spanning ivm optreden, bier, weet ik veel. Ik heb een D.I. gehaald bij Dijkman A'dam, dual, voor 69,= en klaar. Top!

Bedankt voor de aandacht! :okdan:

:slotje:

Back