clock gesyncte lfo

als het goed is kun je de 5V van de meanwell prima gebruiken

PS er zijn vandaag weer pcb's binnengekomen en heb volgende week een soldeer week dus er komen weer ttlfo's aan.... deze zijn met een kleine aanpassing en zijn beveiligd tegen verkeerd aansluiten

als het goed is kun je de 5V van de meanwell prima gebruiken

Ik heb hem inmiddels aan de praat. Idd gewoon de 5V van de Meanwell gebruikt. Ook mijn Analogue Systems Combfilter doet het nu!

BTW In de handleiding staat overigens niks over de 5V aansluiting. Althans...ik kon het niet vinden (maar ben ook blond ;) )

Lijkt mij wel leuk een kitje van die LFO!
En van die nieuwe sequencer ook trouwens.. wanneer is die ook alweer beschikbaar?
:halleluja

ben nu bezig met een nieuwe serie lfo's. er zijn een paar kleine aanpassingen in t schema. Wat ik heb ondervonden is dat als je de 0/5V uitgang kiest en je meet m zonder massa dan is de output niet zuiver. Dit merk je niet als je er een module aanhangt maar dit is meetbaar op een oscilloscope. De -5V/+5V output was altijd al zuiver en is dat nog steeds natuurlijk. Wil je op je oude ttlfo's de 0/5V aanpassen dan kun je een condensator plaatsen tussen deze uitgang en de ground. problem solved. Op de sequencer zit al een extra condensator om dit probleem voor de oude modules op te lossen dus is zonder aanpassing bruikbaar.
Nieuwe lfo's zijn vanaf volgende week weer verkrijgbaar (ben ze nu aan t solderen) en de sequencer komt over een maand.

Ik heb ook iets vreemds gemerkt aan mijn exemplaar. Ben er nog niet geheel achter maar als ik bv een blokgolf uit een LFO in de trigger in stuur en dan de output aan een multi (gebufferd, stackcables of pas. multi) dan stuurt de TTLFO geen trigger meer uit.

Enig idee hoe dit kan? Zal morgen nog even exact kijken wat er gebeurd.

Eh ja en nee... ik snap niet helemaal wat je bedoeld? ergens kan ik je volgen maar ergens ook niet. een van de dingen die in de eerste versie zit, wat niet helemaal handig is is dat de triggerinput direct op de middelste poot van een transistor zit. hierdoor trekt ie alles uit het inkomend signaal. In de nieuwste versie (die ik nu aan t solderen ben) hebben we een 10K weerstand ertussen waardoor je ook ongebufferde gesplitste signalen kunt gebruiken.

Als je een soldeerbout hebt of als je een keer in Delft bent kan ik ook in de eerste versie die weerstand (en condensator) er kosteloos voor je inzetten.
Maar ik ga morgen even je setup nabootsen en kijken of ik dat zelfde probleem hier ook heb. tot nu toe gebruik ik gate's uit een clockdivider en dat is eigenlijk ook een blokgolf en dan heb ik nergens last van.
werkt je lfo verder wel normaal? als je rare dingen merkt en je hebt een module die ik heb gebouwd en je hebt je stroom niet verkeerd om aangesloten dan wil ik er best even naar kijken hoor, stuur maar door of drop m een keer langs op mn atelier als je in de buurt van delft woont.

Laatst gewijzigd:
ttlfo-en-multiple_zps1c81dd24.jpg
[/URL][/IMG]

er komt na het weekend een uitleg voor modificaties voor de eerste ttlfo's.
modificatie 1 is een weerstand tussen de triggerinput en het middelste pootje van de transistor
modificatie 2 is een condensator tussen de 0/5V uitgang en de ground

Back