vestax preamp eruit solderen?

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo,

Ik heb een Vestax PCV275 en daar zitten 2 microfoon ingangen in met bijbehorende draaiknoppen voor de voorversterkertjes. Nu denk ik bij mezelf: Daar heb ik niks aan. Vlak naast die ingangen zit ook een extra stereo ingang op tulp, die je kunt selecteren als inputbron voor 1 van de drie stereo kanalen. Hierover denk ik ook: daar heb ik niks aan.

Af en toe wil ik wel eens een extra output uit m'n laptop gebruiken (2 stereo uitgangen aan mn geluidskaart, de eerste stereo uit gaat in een gewoon stereo inputje), bijvoorbeeld alleen voor baslijnen (goed voorbeeld niels!). Daar gebruik ik wel eens zo'n mic ingang voor. Alleen moet ik dan uiteraard de output van m'n computer dan heeeel laag zetten. Op zich geen punt hoor, maar het kan verstandiger volgens mij.

Waar ik aan zit te denken is dus het volgende: Zou het eenvoudig zijn om de preamp voor die mic input op de mixer te verwijderen/omzeilen en de tulp-input hiervoor te gebruiken? Het hoeft toch geen stereo te zijn, jeweetwel, bassen. Mischien een andere potmeter op de preamp monteren, zou dat zin hebben? Ik durf best te solderen hoor, maar het liefst met een beetje voorkennis...

Alvast bedankt, vrienden meedenkers.

Back