Midi monteur nodig $$$$$$$$$

MK3 Freak

Nieuwkomer
Hallo...

Ik heb D16X-a.jpg

deze workstation en een Motu MK3 audio interface en Cubase SX3 op de PC.

Daarnaast nog een Korg drumpad en keyboard en een USB platenspeler.
1 mic in de booth en een talkback.

Alles werkt goed en word al jaren gebruikt(behalve de MK3 die is nieuw).

Nu wil ik de Korg D16 XD workstation gebruiken als controller voor Cubase.
Ik heb hem met 2 midi kabels aangesloten op mn Motu MK3 audio interface
die vervolgens met firewire aangesloten is op mn PC.

Ik wil dus de rec/play/stop/faders functies van Cunase besturen met mn
Korg workstation en volgens de Korg zn handleiding is dit mogelijk alleen
ik krijg het al jaren niet voor elkaar.

Dit is zo belangrijk voor mij dat ik er nu geld voor over heb...
Kun jij dit voor me komen fixen dan staat daar een goeie prijs tegenover.

Groeten Akeem

Het toverwoord is MMC (Midi Machine Control).

En wat lezen we als je "Korg D16 MMC" intypt op Google...

One minor but notable limitation is that in the original version of the OS, the D16 can send MIDI Time Code (MTC) but does not receive it-the D16 must serve as the master clock. Conversely, although the D16 can respond to MIDI Machine Control (MMC) messages, it does not generate them. Again, the release of Korg's version 2 software will enable the D16 to send and receive both MTC and MMC messages.
Kortom, ik denk dat je ook even zelf moet nakijken of je de meest recente versie van de software op je D16 hebt staan.
Updates zijn hier te downloaden: http://www.korg.com/service/downloads.asp

Daarna is het instellen van MMC om via de Korg Cubase te starten en stoppen echt poepsimpel. In Cubase de Project Synhronisation Setup kiezen, optie Midi Machine Control Slave -> "Slave Active" aanvinken en de juiste MIDI kanalen invullen. Dat moet toch wel lukken?

Oh ja, deze tip was gratis, maar je mag me gerust een fles Lagavulin sturen, als je erop zou staan... 8~

Laatst gewijzigd:
ja hee, stuur mij maar even die 3 uur loon op die je me net door de neus boort hanz.

Wellicht niets om je druk om te maken. Als iemand te lui is te zoeken, is hij ook ongetwijfeld te lui om te lezen.

Edit: Om het even te nuanceren, deze opmerking is namelijk maar quasi-serieus: :)

Nou, ik meende er ook niets van hoor! :erm:

... behalve van die Lagavulin

Dank je wel....intussen ben ik er al uit.
Dezelfde menu's die vroeger niet werkte rechtstreeks werken nu wel via de MK3...
Paar kleine dingetjes nog dus mischien dat een new operating system voor mn korg gaat helpen...

Back