maxdox
rode peper en knoflook
De formant komt vaker op dit forum voorbijgevlogen. Het is een bijzondere modulaire synth, en ze zullen niet allemaal het zelfde klinken. Ook verwacht Nick Nova elk moment geluid uit zijn nieuwe formant te krijgen (zie https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9487) , daarom hier alvast een voorproefje.
Ik heb veel geluk gehad met het vinden van mijn formant. Hij is erg uitgebreid en zeer vakkundig gebouwd. Alle boarden zitten in een main-frame frame, en alleen maar hoogwaardige onderdelen zijn gebruikt. De vco's zijn erg vol en stabiel. Verder zit er zowat alles in. (4x vco, 6x lfo, 6x adsr, 3x vca, 3x mm-filter, mixer, 2x ruis, 1x s&h, 3bands para-eq, veerreverb, vel fol, ring mod, en last but not least een 256 step digitale seq (ja ja met 8 binaire ledjes en 2x cv/gate out
) Wat ik écht mis is een 24db filter.. dat zou een geweldige aanwinst zijn.
Het geluid is erg divers, maar hij is minder geschikt voor mooie heldere string-sounds. Andere geluiden varieren van bassige rauw, lofi, tot digitale fm-achtige geluiden. Een limiter is geen luxe! De adsr's zijn heel snappy, de lfo's zijn ook erg goed, van heeel snel tot heeel langzaam (minuten).
De patches zijn onbewerkt, en op een uitzondering na, niet extern gesequenced. Vaak gebruik ik de blokgolf. Ook is er een hoop dynamiek verloren gegaan in het opname process. Daarbij zijn het niet de meest orginele patches, maar ik had ze nog op me hd staan.
Misschien dat mede-formant bezitters (of andere modulaire bakken)ook wat voorbeelden kunnen posten. Het lijkt me leuk wat te vergelijken. Ik ben ook wel benieuwd of de kwaliteit van deze bak in de buurt komt van commerciele synth's.
Ik heb veel geluk gehad met het vinden van mijn formant. Hij is erg uitgebreid en zeer vakkundig gebouwd. Alle boarden zitten in een main-frame frame, en alleen maar hoogwaardige onderdelen zijn gebruikt. De vco's zijn erg vol en stabiel. Verder zit er zowat alles in. (4x vco, 6x lfo, 6x adsr, 3x vca, 3x mm-filter, mixer, 2x ruis, 1x s&h, 3bands para-eq, veerreverb, vel fol, ring mod, en last but not least een 256 step digitale seq (ja ja met 8 binaire ledjes en 2x cv/gate out
) Wat ik écht mis is een 24db filter.. dat zou een geweldige aanwinst zijn.Het geluid is erg divers, maar hij is minder geschikt voor mooie heldere string-sounds. Andere geluiden varieren van bassige rauw, lofi, tot digitale fm-achtige geluiden. Een limiter is geen luxe! De adsr's zijn heel snappy, de lfo's zijn ook erg goed, van heeel snel tot heeel langzaam (minuten).
De patches zijn onbewerkt, en op een uitzondering na, niet extern gesequenced. Vaak gebruik ik de blokgolf. Ook is er een hoop dynamiek verloren gegaan in het opname process. Daarbij zijn het niet de meest orginele patches, maar ik had ze nog op me hd staan.
Misschien dat mede-formant bezitters (of andere modulaire bakken)ook wat voorbeelden kunnen posten. Het lijkt me leuk wat te vergelijken. Ik ben ook wel benieuwd of de kwaliteit van deze bak in de buurt komt van commerciele synth's.