Yamaha S90 ES en Cubase 4 intergratie

Anders gooi ik m'n MOTU 828MK3 in de verkoop en koop ik zo'n mooie nieuwe Steinberg MR816, deze kan namelijk wel native samenwerken via MLAN met de XS (Steinberg heeft hiervoor een multiclient driver klaarstaan voor maximaal 3 devices)

Maar ik hoop er eigenlijk op dat de likes als MOTU en Presonus ook hun drivers gaan aanpassen zodat deze op dezelfde manier kunnen worden ingezet. Ik bedoel als dit voor de nieuwe MR816 mogelijk is, waarom dan via een SDK ook niet toegangelijk maken voor partners binnen het Steinberg ecosysteem?

De XS intergratie in Cubase is vanaf nu erg cool, met de nieuwe software is de XS via mlan gewoon een 16 kanaals instrument track geworden volledig binnen Cubase te automatiseren via een eigen VST plugin

Anders gooi ik m'n MOTU 828MK3 in de verkoop en koop ik zo'n mooie nieuwe Steinberg MR816, deze kan namelijk wel native samenwerken via MLAN met de XS (Steinberg heeft hiervoor een multiclient driver klaarstaan voor maximaal 3 devices)

als ik niet het volstrekte vertrouwen in steinberg had verloren had ik dit misschien ook nog wel overwogen, maar ik heb mijn lesje de afgelopen 2 jaar wel geleerd, hier geen steinberg hardware meer als pioneer erin.

Ik wacht het eerste jaar de gebruikerservaringen van die nieuwe drivers wel even af denk ik :D

op zich geen slecht idee, dat hele XS verhaal op de NAMM summer demo werkt ook al via de directe FW aansluiting.
wat zijn trouwens de goedkoopste DIMMS voor de XS8?

goedkoopste wat ik gezien heb was 1 gig (merkloos) voor 39 euro

maar er is door toch aardig wat mensen melding gemaakt van vreemd gedrag met cheapo geheugen (tikjes en zo). Dus ik ben voor Kingston gegaan, dit was 46 euro per 512 mb. dus 92 euro voor 1 gig.

dat cheapo geheugen suck idd, ik had zelf veel last van plopjes en kraakjes, zelfs als ik vanaf een cd of dvd aan het samplen was... Kingston erin en nergens meer last van :okdan:

die paar tientjes op dat hele bedrag maken de bok ook niet vet

goede feedback heren :geslaagd:
Kingston dus.......

Verder nog zaken die ik moeten weten over de XS8 voor ik tot aanschaf overga? 3099.00 de beste prijs?

De XS intergratie in Cubase is vanaf nu erg cool, met de nieuwe software is de XS via mlan gewoon een 16 kanaals instrument track geworden volledig binnen Cubase te automatiseren via een eigen VST plugin

Let er wel even op dat er bij dit verhaal heel wat kanttekeningen zijn mbt betrouwbaarheid en stabiliteit van mLan en de uitbreidingsmogelijkheden en dat je nog steeds een latency van minimaal 7ms hebt.
Plus het feit dat je tegenwoordig de support van je software ook niet langer dan 5 jaar is en dat je dan al niet meer over kan stappen naar een nieuwe OS versie zonder verlies van functionaliteit.

Misschien dat ik negatief overkom maar voordat je je portomonee opentrekt zou iig heel goed nadenken over alles en er niet automatisch vanuit te gaan dat alles vlekkeloos zal werken en dat je goede support (voor langere tijd) krijgt.

Fuse, heb jij ook een XS? of werk je met mlan of Cubase 4?
Mijn MOTU 828MK3 moet ook al op 512kb buffers staan met complexere tracks
m'n SSL Duende moet eigenlijk 1024K buffers hebben volgens de handleiding. Met 128kb buffers zou ik dus al erg blij zijn , maar geloof er geen reet van dat er uberhaupt kaarten zijn die dit in complexere arrangementen (bijv 30+ kanalen VSTi's niet gebounced, real time met meerdere inserts en FX channels dit uberhaupt halen.

De specs op papier zijn toch sowieso vaak gelul, lekker stoer dat je met 1 track die een wav file speelt zonder FX 64 of 128kb buffers kan halen, maar daar heb in de real world helemaal niks aan.

Voor direct inslaan gebruik ik wel m'n direct monitoring, verder vind ik het bij de mixing stage veel belangrijker dat m'n systeem zonder clicks / pops of vervorming blijft spelen.

Ik heb mLan op m'n mixer gehad maar ben van ellende op ADAT overgestapt omdat ik horendol van en de latency werd en de instabiele drivers. En dat was een duur geintje.
En in de mooie beloftes van Yamaha geloof ik al lang niet meer.

Back