Wat maak ik zoal?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Dit is een van de nummers waar ik op dit moment mee aan het stoeien ben. nog lang niet klaar, maar begint langzaam aan ergens op te lijken.

Volledig in Cubase 4 en geen gebruik gemaakt van loops of romplers (behalve dan de drumkits uit de Halion1 :engel: )
http://www.speedyshare.com/378189385.html

Laatst gewijzigd:
Hm ja afgaande op wat je nu hebt denk ik dat je nog wel ff wat moet doen om het wat interessanter te maken. Een paar arpeggio's en een beat maken geen nummer he ;)

Voor zover ik kan horen op de PC-speakertjes op mijn werk verzuipt de beat ook een beetje in het synth-geweld.

probeer wat unieke elementen in je nummer te gooien.. het klinkt nu veel te generiek, 13 in een dozijn. Beat is compleet standaard, baslijntje ook en de arpjes zijn ook niet echt spannend.

Tot zo ver mijn gezeik :P

Zit geen arpje in, alles is met de hand ingespeeld:D
Variatie, opbouw, wooshes en andere ear candy moeten hier natuurlijk nog overheen. basdrum dipt een beetje rond de 120 (daar staat een erg drukke bassline waar ik nog niet helemaal over uit ben) op niet full range systemen moet de de mix hiervoor i.d.d. nog een stukje beter.

De sound die ik zelf erg lekker vind is zoals die van Paul Miller, Simon Patterson en bijv 3rd Moon. qua layering, drumkit keuze, EQ en dynamics moet er nog wel het e.e.a gebeuren. :yamaha:

Dit is voor mij ook weer het eerste projectje op m'n nieuwe setup.
Moet m'n VSTi's leren kennen, moet leren mixen in Cubase (deed altijd alles analoog) en m'n effecten leren kennen, zie het dus als een "work in progress" waarin ik aldoende hoop bij te leren.

Zal na wat aanpassingen met enige regelmaat wel wat updates linken

nogal cheesy en saai, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen :)

ik mis een vooral een thema in de track en de drums mogen wel iets steviger in het huidige tijdsbeeld.

maar als allereerste basis is dit best al een leuk begin.

Ik ben zo iemand begin meestal eerst met een 8 of 16 maats drumpatroon te bouwen
dan een lead of thema, dan een bassline en wat layers
op een gegeven moment heb ik dan een track of 20 a 30 die kopieer ik 64x en dan is het d.m.v. part mute het arrangement opbouwen
hierna variaties en filters aanbrengen
dan de puntjes op de i en dan afmixen.

wat je net hoorde is zeg maar de part 64x met wat mutes om structuur aan te brengen in de song en de eerste aanzet voor de break

Back