Panning vraagje, weg uit het midden

demian

Ojee
Even een vraagje over een lopende panning-kwestie..

Ik heb een stereo opname van een pad die zo breed klinkt dat ie in het midden in de weg zit met andere geluiden.

Ik wil de pad naar links en naar rechts pannen en in het midden wil ik hem niet of in ieder geval minder horen.

Nu heb ik mijn sequencer 2 audio sporen waarin het zelfde stereo pad afgespeeld wordt bij spoor 1 helemaal naar links gepanned, bij spoor 2 helemaal naar rechts.

Ik hoor echter geen verschil met 1 stereo audio spoor waar de panning van in het midden staat.

Hoe los ik dit op..? :)

klopt, je zal met een stereoverbreder of fase moeten gaan werken (links iets vertragen t.o.v. rechts)
tevens de mono frequenties die in de weg blijven zitten knijpen

Je kunt het ook aan de bron oplossen door links en rechts niet precies dezelfde patch te gebruiken.

Neem de eerste synthpartij op, draai even flink aan die synthknoppen: verander en pulswijdte, zet sneller die LFO, verander de modulatiediepte, onstem de oscilatoren wat en neem de partij nog een keer op. Als je dan die twee partijen links en rechts panned heb je het midden vrij zonder dat je kuntsgrepen hoeft toe te passen.

Back