Kwaliteit audio kabels?

bizar

Ingeburgerd
Ik heb een vraag omtrent de kwaliteit van audio kabels. Indien ik met standaard audio kabels men synth of groovebox verbindt met men audio ingang op men soundcard, ga ik hiermee dan meer geluidskwaliteit verliezen dan wanneer ik duurdere kabels gebruik?

Mss weer een amateuristisch vraagje... maar weet het antwoordt gewoon niet.

Ik heb idd al veel opgezocht, maar wat ik eigenlijk bedoel is of de diameter van de kabel belang heeft.

Ik werk met dunne standaard audio-cinchkabels. Zijn er voor studio gebruik dan betere opties?

Dus zou een dikkere kabel meer de kwaliteit bewaren?

Staat ook allemaal in de discussie, maar om een samenvatting te geven (wat ik er uit heb gehaald in ieder geval): zolang je niet al te brakke kabels hebt, maakt het niet bijster veel verschil of ze goed of nog goeder zijn.

de geieider dient mechanisch/electrisch goed te zijn, verder speelt het zich allemaal af tussen de oren.... (i.p.v. erbuiten)
Voor instrumentenkabels zou ik Cordial aanraden,voor studio en hifikabels Bluejeasnscable perfecte kabels voor een perfecte prijs.

Laat dus de MIT, Cardas, Nordost Monster e.d. vooral links liggen, zonde van je geld. :mega:

vovox betaal je niks teveel voor

zaola een goede tweede, maar die connectoren zijn niet al te duurzaam. maar als je niet tevaak patched en die dingen gewoon vast hebt liggen is er niks aan de hand

Heeee. Ik zoek nog goedkope multi's waar ik de ground los van kan solderen. Iemand een tip?

En ja ik ga ees googlen op de namen hier, maar toch. Zelf kwam ik niet verder dan pro-snake :P

Aardig artikeltje in de Sound on Sound van deze maand die zijdelings met dit onderwerp te maken heeft: High Fidelity. Herkenbaar? :D

Overigens heb ik zelf vooral Cordial en die vind ik prima. Heb nooit het nut ingezien van lomp dure kabels. Zolang het niet ruist en bromt en ik er niet ongevraagd Radio Mexico op ontvang vind ik het wel best.

Dank voor de info. Bij cordial kan je volgens mij gewoon kabels laten maken en dat is voor mij als ik veel multi's wil hebben wel goedkoper dan via thomann.de bestellen.

Iemand die ooit direct bij cordial heeft gekocht?

deze zijn mijn lievelingskabels:
makkelijk te herstellen en kost geen drol (echt niet, goedkoper kan ik ze niet zelf maken)
koop telkens de hele voorraad op aan een prijsje

zou nog moeten een leuke oplossing vinden om ze te labelen wel

Attachments

• yellowcable.JPG
    yellowcable.JPG
    74 KB · Bekeken: 90
zou nog moeten een leuke oplossing vinden om ze te labelen wel

Ik doe het nu met schilderstape, verre van ideaal....eigenlijk moet ik iets van een labelwriter hebben, zo'n ding waar je tekst in voert en lettertjes uit krijgt.

jakkes schildertape

na een jaartje plakt alles erin, vieze zooi tot en met.

nee, er bestaan zo dingen die erond kunnen zonder lijmresten e.d;

Ik zag prijzen van rond de 15.000 dollar, LOL!

Je zou toch zeggen dat je met vrij simpele middelen iets zou moeten kunnen maken wat kabels van 2-8mm dik kan voorzien van een label?

Back