Zelf arpeggios maken?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Ik heb lang gezocht, maar kom er niet uit. Ik wil in Ableton Live van een midiloopje een standaard arpeggio maken, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al lopen stoeien met midi-racks, chords en de arpeggiator maar daarmee lukt het niet. Is het wel mogelijk een patroontje om te bouwen tot arp, zodat ik akkoorden op mijn synth kan spelen en niet steeds nootjes loop te priegelen met de muis? Mag ook met een VST, of op een andere manier. Alvast dank!

Ik haak even in, zoek namelijk hetzelfde voor C4
dus een ritme inspelen in C om daarna er mee te kunnen arrangeren

Ik haak even in, zoek namelijk hetzelfde voor C4
dus een ritme inspelen in C om daarna er mee te kunnen arrangeren
In Cubase zit toch die Apache arpeggiator? Volgens mij kan die werken met user patterns.

In Cubase zit toch die Apache arpeggiator? Volgens mij kan die werken met user patterns.

klopt
pattern maken in cubase en deze slepen in de arpache arpeggiator, dan heb je van die pattern een arp patroon.

ik heb hier in het verleden een set arp's voor arpache gepost met trance lijntjes, gitaar lijntjes, 303 lijntjes, ambient lijntjes etc.
die waren op die manier gemaakt.

die kun je hier vinden:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=70539

Laatst gewijzigd:
Dag allen,

Ik heb lang gezocht, maar kom er niet uit. Ik wil in Ableton Live van een midiloopje een standaard arpeggio maken, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al lopen stoeien met midi-racks, chords en de arpeggiator maar daarmee lukt het niet. Is het wel mogelijk een patroontje om te bouwen tot arp, zodat ik akkoorden op mijn synth kan spelen en niet steeds nootjes loop te priegelen met de muis? Mag ook met een VST, of op een andere manier. Alvast dank!

Snap je vraag niet helemaal maar..
Heb gisteren nog zitten stoeien met de arpeggiator in Live en dat ging prima.
Softsynth inladen, apeggiator inladen en gaan..of bedoel je dat je de midi noten van je arpeggio wilt opnemen als midi data.

ow tof quif, dankjewel :okdan:

No problem fjoesz, en nu niet meer zeuren dat je geen trance kan maken!
zelfs jij kan het nu hiermee :D

Ik bedoel eigenlijk dat je nu een paar presets kan inzetten, en dat ik graag eigen arpeggio-presets wil maken op basis van midifiletjes. Dus een midi-arp van 4 maten omzetten naar een eigen preset in Ableton en dan via mijn synth akkoorden spelen. Zoiets :)

Back