DS en laptop, wat kan ik hier nog mee?

Ik vind maar één tweedehands ES1, en daar wordt €350 voor gevraagd. Dan heb ik liever een nieuwer model in nieuwstaat voor maar €140 meer.

Bedoel je dat de ESX-1 meer gericht is op midi of heb je het over de EMX-1?

Mijn Kaossilator breng ik alleszins niet terug, ik vind dat een ideale combinatie met de Korg DS-10. Dus de EMX-1 schrap ik uit het lijstje van overwegingen. Nu zoek ik enkel iets om te samplen en effecten toe te voegen.

Een beetje geduld. Een tweedehands ES1, EA1 en EM1 (dit zijn de vroegere modellen van de electribes) vind je voor 150 euro.

Kijk gewoon eens wat die SP reeks kan, en hoe de workflow daar is, en hoe dat zit bij electribes. Uiteindelijk moet je kijken wat je meest aanstaat. Ik zou voor iets gaan met sampler functie, zo ben je effectief iets met je kaoss ding en met je DS. Je kan de geluiden gaan gebruiken zoals je wil.

Kijk ook eens naar een MPC500 als je toch meer centen uit zou geven. Die dingen vind je tweedehands voor 350 euro. Is meteen weer totaal iets anders. Volledig op drums en sampling gericht.

De MPC-500 ligt binnen hetzelfde budget als de Electribes, dus dat zal zeker gaan. Ik zal eens op onderzoek uitgaan :)

edit: lijkt me niet echt mijn ding. Het heeft niet eens effecten.

Laatst gewijzigd:
De MPC-500 ligt binnen hetzelfde budget als de Electribes, dus dat zal zeker gaan. Ik zal eens op onderzoek uitgaan :)

edit: lijkt me niet echt mijn ding. Het heeft niet eens effecten.

Het is maar dat je eens rondkijkt wat er allemaal is... je vind zelf ook wel de informatie, youtube is je vriend. Dat is de plek waar ik verliefd werd op elk stuk materiaal dat ik heb...

Misschien best dat dit topic wordt verplaatst, want het gaat over alles behalve software :)

Na het bekijken van de vele Youtube filmpjes en specificaties twijfel ik tussen de Korg EMX-1 en Roland SP-404. Compleet verschillende producten, maar ik ben plots niet zeker waar ik precies naartoe wil.

De SP-404 is een geweldige sampler, maar ik vind het moeilijk om hier het merendeel van mijn budget aan uit te geven aangezien ik word beperkt door de geluiden van de DS-10 en Kaossilator. Als ik hiervoor kies ben ik er misschien te snel op uitgekeken.

De EMX-1 is dan weer heel wat anders. Het lijkt me dat ik hiermee nog meer kan dan de Kaossilator, DS-10 en SP-404 gecombineerd. Heb ik hier gelijk in? De DS-10 blijft natuurlijk leuk om alleen te gebruiken, en de Kaossilator is leuk voor onderweg, of om samen met vrienden te spelen.

Wat ik dus al zei: volgens mij wordt de kaossilator overbodig als je je een ESX aanschaft.

Van de oudere modellen moet je blijkbaar niet weten.

Een nieuwe EMX komt al snel op 555 euro...

Wil je echt je DS en je Kaoss gebruiken, ga dan voor een sampler. Als je een EMX koopt, is er geen enkele mogelijkheid om je kaoss en je DS echt te gaan gebruiken, aangezien geen van beiden met midi te synchroniseren valt.

Het is niet dat ik per se mijn DS en Kaossilator wil gebruiken. Apart blijven ze heel leuk om mee te spelen, vooral met vrienden.

De EMX-1 is hier verkrijgbaar voor €492. Daarmee heb ik vast meer mogelijkheden dan DS+KO+SP-404 gecombineerd en dat lijkt me dan ook meer mijn geld waard. Wil daarom niet zeggen dat mijn DS en KO onder het stof komen te liggen.

Ja ik denk dat de mogelijkheden echt liedjes te gaan maken groter zijn bij EMX. De enige beperking (als die er al is) zit hem dan in het sounddesign. Je zit vast aan de interne sounds van de EMX. Dat is het enige nadeel...

Bij de combinatie met de SP is qua geluiden meer mogelijk, hier is ook de enige manier om je Kaoss en DS te gaan incorporeren. De manier van sequencen zit dan weer simpeler in elkaar.

Je bent in deze thread overgegaan van 'iets om wat mee te spelen met niet teveel mogelijkheden' naar 'ik wil nummers maken'. Kort door de bocht, maar daar komt het volgens mij op neer.

Electribe MX is meer echt nummers maken die je live nadien kan brengen,
Sampler in combinatie met je speeltjes is leuk prutsen en spelen lijkt me.
Mij lijkt de laatste combinatie het leukst eigenlijk, maar dan leuk echt in de zin van leuk. Ik héb natuurlijk al een sequencer en de mogelijkheid om nummers te maken via PC of MPC. Mss daarom dat ik zou opteren voor de sampler zodat je de lo-fi geluiden van je kleine bakjes kan gaan exploiteren.

Je wil blijkbaar absoluut niet van tweedehands weten, anders zou je echt eens deftig de RM1X en de ES1 kunnen overwegen. Of de EM1 en de ES1. Die elctribes werken perfect samen als je die op elkaar aansluit via midi. Met de EM heb je dan kant en klare geluiden, drums enzovoort, en met de ES kan je je eigen wacko geluiden gaan samplen.

Zoek eens op, genoeg mensen gebruiken één of andere combinatie van twee of meer electribes...

Grtz.

Ik zou het natuurlijk wel jammer vinden als ik behalve de effecten niet echt meer met de klanken kan prutsen (met de DS-10 kan dat wel al natuurlijk, maar het is vrij beperkt).

Over meerdere Electribes heb ik mijn twijfel, want dat neemt al veel plaats in beslag. Ik hou het graag klein (en iets nieuws kopen geeft een leuker gevoel imo).

Op zich is er wel meer mogelijk met de SP-404, maar dat houdt dan weer in dat ik moet uitbreiden. In vergelijking met de DS-10 en KO kan ik met de EMX dan meer. Aan de andere kant kan ik nog altijd uitbreiden met een Microkorg of Blofeld moest ik op de rest uitkijken.

Moeilijke keuze...

Laatst gewijzigd:
Back