Wat vind jij de beste Magazine CM vs FM

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

MasTering

Stamgast
Ik ben aan het overwegen om lid te worden van Computermusic magazine of Future music magazine. Maar welke van de 2, wat is jou ervaring, en waar gaat jou voorkeur naar uit.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Eigenlijk geen van beide.. haal m'n info wel van hier en de rest van i-net :D
Maar tussen die 2 gekozen: Future Music.
Waarom?
1] ik ken de ander niet
2] heb een vermoeden dat CM het (veeeel) meer over software etc heeft en dat boeit me weinig.

Er is ook nog het blad Interface

Hoezo eigenlijk? Zijn allemaal dikke reclamefolders tegenwoordig.

Interface is ook top maar nee,
CM en FM zijn beide in mijn optiek bijna gelijk kwa inhoud maar welke van de twee heeft de meer professionele benadering.

Ik kan de bladen niet los kopen dus ik kan niet kijken welke van de twee het beste bij mij wensen past dus hopelijk kan iemand me hier wel het verschil nog uit legen.

Fuse, waarom niet beter dan de eppo toch.

Ik heb ze ooit nog wel eens in de losse verkoop gezien.
Me dunkt dat ze ergens wel bij you in de buurt in de losse verkoop verkrijgbaar dienen te zijn. (reeds)

Maar FM is meer voor recording en CM is iets meer producing. Voor de rest lijken ze wel veel op elkaar.

De CM is vooral software en tutorials
de FM is meer hardware maar ook bv Sequencers en vst's...
Interface heeft 't voordeel in't nederlands te zijn..

Ik heb me zonet een abbonement van de FM aangeschaft,
en denk m'n abbonement van de CM niet te verlengen...

Maar al bij al, is't een jaar lang plezier voor een betaalbare prijs....

Voor mij dienen die mags trouwens als inspiratie bron!
Effe op m'n bed in lezen en 'k ben zo weer vertrokken....

Ik heb een tijdje de NL versie van FM gekocht, maar ik heb nu helemaal geen behoefte meer aan die bladen. Gearhonger heb ik al heel lang niet meer, en op internet is productinformatie beter voorhanden, inclusief gebruikerservaringen. Ik heb ook al heel lang geen gear meer gekocht, dus ik zie het nut niet zo van die bladen voor mezelf.

reviews in dergelijke bladen zijn veelal ook verdekte reclame!
Ik was vroeger lid van de Interface, maar toen had ik nog geen internet. Nu is op internet vanalles te vinden. Gebruikers die een review geven vind ik waarheidsgetrouwer overkomen.
Kijk als je van lezen houdt is de aanschaf van zo'n blad wel te overwegen. Waarom gelijk een abonnement en geen losse exemplaren kopen? Zit je niet direkt aan een abonnement vast.

succes

Ik heb altijd een beetje m'n twijfels bij de objectiviteit van FM. Ik koop 'm al lang niet meer.

SoS koop ik nog geregeld, die vind ik met afstand de beste van alle bladen die er zijn.

CM koop ik de laatste tijd wat meer omdat er interessante software dingen in staan, tutorials en er op de cd's VSTi's staan die 'speciaal' voor CM gemaakt zijn. Dat zijn dan meestal volledig werkende light versies van bekende pakketten waar je echt een hoop aan hebt.

Interface heb ik nooit zo veel mee gehad.

FM heb ik echt al heel lang niet meer gezien.

Toevallig heb ik laatst eens een zeer uitgebreid gesorteerde kiosk op z'n kop gezet naar deze tijdschriften en kwam daar weer eens de CM tegen. Het zou natuurlijk de bewuste uitgave geweest kunnen zijn, maar het blad deed me weinig.

SoS vind ik veel te duur voor een (op zich dik) blad waarvan meer dan de helft uit advertenties bestaat. Er staan soms wel zeer informatieve artikelen in, maar de prijs/kwali-verhouding van SoS blijf ik erg beroerd vinden (vooral door de vele advo's dus).

ik blijf wel bij m'n Interface-abbo: Nederlands, vaak prettig geschreven artikelen, nuttige info en nog net niet teveel advo's. Wel vind ik IF niet uitblinken in diepgang bij hw-reviews.

Sound On Sound, en dan de eSub - goedkoop, je krijgt een login en leest alles op internet. Waarom voor die ondoorzoekbare stapel papier betalen?

Aan zo'n eSub abbonement had ik nog niet gedacht!
En idd, erg lastig om iets terug te vinden in een papier berg,
Maar tja, voor mij is zo'n magazine pure ontspanning...
"gewoon wat zitten dromen bij die belekes"
De P-Magazine Babes kun je ook een week later bekijken op de website,
maar da's toch helemaal iets anders hoor !!!

Een tijdschrift is uiteraard wel veel relaxer dan een computer scherm. Ook veel leuker. Ik kocht de interface heel vroeger wel eens en ook de FM. Nu kijk ik alleen nog in de boekhandel en vindt het vooral leuk als er ouwe synthesizers besproken worden zoals in de interface een vaste rubriek is.

Hoezo eigenlijk? Zijn allemaal dikke reclamefolders tegenwoordig.

Ja, idd. FM en CM behoren tot een en dezelfde grote uitgever:

attachment.php

:D

SoS is het enige blad dat ik wat dat betreft nog beetje vertrouw op objectiviteit. De FM en CM staan niet alleen vol met advertenties, maar ik denk dat ook heel wat artikelen in dat blad gesponsord zijn. Zo gaat dat...

Maar ik koop CM soms nog wel vanwege de samples. En het is gewoon lekker om gewoon relaxed een tijdschrift te lezen. Maar geen FM. Die voelt en oogt als voedsel van McDonalds, afblijven dus.

Attachments

• mag_colllage.gif
    mag_colllage.gif
    65,9 KB · Bekeken: 83
Maar geen FM. Die voelt en oogt als voedsel van McDonalds, afblijven dus
bwa, een gezond mens kan wel één keer per maand een mac volledig verteren! Da's genieten, en de inspiratie volgt meestal wel :koffie:

bwa, een gezond mens kan wel één keer per maand een mac volledig verteren! Da's genieten, en de inspiratie volgt meestal wel :koffie:

[offtopic]Zag toevallig vorige week op TV wat er met je gebeurt als je een maand alleen maar McDonald's eet. Tering, dat is echt ziek: al na een maand fikse lever- en nierbeschadigingen, onder andere Ongelovelijk.[/offtopic]

Maar goed. Een FM-tje is best te verteren, maar als ik naar de inhoudsopgave kijk in de winkel, zie ik te weinig om daar 15 euro voor neer te leggen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back