Welk merk synthesizer is dit??

the_lino

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb van een familielid een synthesizer gekregen, ik ben niet van plan om deze te houden en dus te verkopen. Ik weet echter niet welk merk dit is en wat de waarde hiervan nog zou zijn.

Dit is de enige informatie die ik heb
Het gaat om een oud model, het garantie bewijs steekt er nog bij maar een naam qua model staat er niet in vermeld. De synthesizer is aangekocht in '94. Op de draagtas staat general music en op het apparaat zelf staat cd3 hyperkeyboard. Het heeft ook een disk drive. Op de handleiding staat cd2 hyperkeyboard cd 3 hyperkeyboard.
Voor de rest kan ik er niks van maken.

De synthesizer werkt heel goed en buiten lichte gebruikerssporen is er niks op aan te merken.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met meer informatie en een prijsbepaling.

alvast bedankt

Idd, ik denk ook dat het de GEM Hyperkeyboard cd-3 is.
Het is btw een keyboard en geen synthesizer!! (zie wikipedia.com)

Ik denk dat de waarde tussen de 50 en 150euro ligt.

Laatst gewijzigd:
das geen synthesizer en misschien 100 euro waard

Ik ken hem, ik heb zelf ooit de CD-2 gehad (dus de versie zonder diskdrive). Dit zal inderdaad rond 1994-95 geweest zijn. Het merk is inderdaad General Music (tegenwoordig meestal als 'GEM' aangeduid), als ik me niet vergis is dit een Italiaans bedrijf. Mijn eigen CD-2 heb ik uiteindelijk met mijn schoonvader geruild voor een Philicorda Orgel en hij doet nog steeds dienst voor die paar keer per jaar dat mijn schoonvader de kolder in zijn kop krijgt en even lekker orgel wil spelen. Dus zeker een betrouwbaar apparaatje.

Het is een gewoon 'entertainment'keyboard met 2 banken van 128 General Midi Sounds. De twee banken klinken nagenoeg identiek, er zit weinig verschil tussen de geluiden. Verder heeft het ding ingebouwde beleidingspatronen, wat wel aardig is dat je zelf ook ruimte hebt om je eigen begeleidingspatronen op te nemen. Verder zit er een eenvoudige songsequencer in en 2 effecten met keuze uit flangers, reverbs, delay etc. Verder is het een 16 kanaals multitimbrale General Midi module die best wat kan. En sample pads! En dat JAREN voor de MPC!

Het is verder niets bijzonders, ook niet qua geluid. Ik vond zelf de saxofoon destijds wel OK. Ik denk dat de 100 euro die in deze thread genoemd wordt al aan de hoge kant is. Als ik jou was zou ik hem weggeven of voor een paar tientjes overdoen aan een enthousiaste beginner of een buurthuis of bejaardentehuis ofzo.

hartelijk dank

hartelijk dank

dank jullie wel, jullie hebben me zeker verder geholpen! alle info klopt hierover. sorry voor de misvatting. Ik zal nooit meer vergeten dat het een keyboard is :)

Back