Pleegde Tiësto plagiaat?

Tiesto is toch onbereikbaar
Met als onderwerp iets van
"pffff de 3de dvd (EOL) is echt niet goed"
kreeg ik één antwoord:
oa. dat ie MIJN muziek maar 'ouwe koek' vond of zo iets...

tja,
"ik eet ook wel graag een lekkere vis van de viswinkel
en ik kan best wel weten wat lekker is,
maar moest ik dan eens gaan vissen in't weekend,
moet dat visje dan te vergelijken zijn met 't beste wat
er op een vismarkt te vinden is ???"

Soit,
Ik fine-pitch z'n setups want anders krijg ik er nog steeds een
depressie van...
Wat was dat toch anders met z'n vinyl mixing !! bv The legacy - Saltwater in de eerste DVD....

Kijk... hiervan zou ik zeggen: Duidelijk een letterlijke kopie. Zelfde akkoordenschema, melodie is in de hoofdlijn letterlijk hetzelfde en zelfs de manier van zingen (mannenvocaal) is afgekeken.
http://nl.youtube.com/watch?v=7AZiwQQ5bjs&feature=related
Gala heeft er ook wel iets van weg. Die hebben zich ook laten inspireren door de soundlovers. Of was het omgekeerd?

Er was trouwens nog een plaat met dezelfde identieke melodielijn als die van de soundlovers. Weet niet meer welke dat was. Was niet de versie die hier al langskwam

Luister eerst eens naar Sean Deason - Psykofuk en daarna naar Tiesto - Traffic.. Veel duidelijker!

jezus wat een drek

waarom klik ik op een link als ik nog niet wakker ben

wat doe ik in deze thread

jezus wat een drek zeg...

oh, en Sean Deason is gewoon betaald voor Psykofuk

Ik hoor liever dat iemand het gewoon mooi vind. Of misschien zelfs geinspireerd. Dat ze er iets moois van maken. Dit is drekdrekdrekdrek. Ik kan er niet over uit, wat een zigeunerjongetje met traan. Ochochoch...

Wie weet heeft hij hem wel gewoon van Tiesto nagespeelt..... :D

Hoe vaak ik al niet onbedoeld op Rank-1's "Airwave" schema uitkwam is niet meer op 2 handen te tellen..... :gaap:

Verder maakt Michiel volgens mij best leuke plaatjes.... misschien moet eens wat recenter werk naar black Hole sturen:duivels: Aangezien Tiesto ook wel weer wat "inspiratie" kan gebruiken na de flop van z'n 2e CD:D

Wie weet heeft hij hem wel gewoon van Tiesto nagespeelt..... :D

Hoe vaak ik al niet onbedoeld op Rank-1's "Airwave" schema uitkwam is niet meer op 2 handen te tellen..... :gaap:

Verder maakt Michiel volgens mij best leuke plaatjes.... misschien moet eens wat recenter werk naar black Hole sturen:duivels: Aangezien Tiesto ook wel weer wat "inspiratie" kan gebruiken na de flop van z'n 2e CD:D

Yep, zo'n vermoeden heb ik ook. Eerder is hij beinvloed door Tiësto. Zijn grote voorbeeld. Ze hebben dezelfde groei doorgemaakt en komen misschien op hetzelfde uit. Dat kan!!! In ieder geval vind hij het de moeite om iets van zijn eigen werk naar zijn label te sturen. En nu klaagt hij hem aan. Hij moet gewoon verder gaan met produceren en niet zielig gaan lopen doen. Misschien kan een andere muziekstijl hem al helpen, want veel tranceloopjes lijken op elkaar.

Zowieso gaat hij dit niet winnen. Het gaat om het geheel wat op elkaar moet lijken en niet alleen de melodie. Het geheel lijkt in de verste verste niet op elkaar. Akkoordenschema's mogen op elkaar lijken. En Michiel heeft geen overduidelijk melodielijn met karaklteristieke solo sound, zoals in het nummer van Tiësto. Dat was het overtuigender geweest. Nu is het een loszand theorie.
Ja, het is trance, en dat lijkt al op elkaar. Misschien wist Michiel dat nog niet en dacht dat hij een unieke sound zou hebben.

als je zoiets dufs zou kunnen claimen als zo'n melodie dan gaan er straks nog gasten de piano claimen of zo

hee hij gebruikt een basje!

of whatever

wat een poepverhaal
en wat heeft michiel nu misgelopen dan?
zo'n fuckplaat verkoop natuurlijk alleen als er tiesto op staat oid
elke trensplaat is plagiaat

als je zoiets dufs zou kunnen claimen als zo'n melodie dan gaan er straks nog gasten de piano claimen of zo

Zou kunnen! De KPN heeft patent op "hun kleur groen"

Er zijn ook mensen die de letters uit het alfabet geclaimed hebben. Patent dus.
Iedereen die dan de letter S in zijn logo verwerkt, zou iets af moeten dragen. :biertje:

Een drol is een drol, daar ga je ook niet naar zitten staren omdat ie op die van gisteren lijkt

edit: ik moet idd weg uit dit draadje, bedankt dat je me er even aan herinnert. Maar het ging me echt even aan het hart. Mijn dosis emotie voor de woensdagochtend, ik ga weer proberen constructief bij te dragen aan dit rijke forum.

:verkoght:

Michiel heeft misschien geen plagiaat,
Maar wel een heel vreemd predikaat,
Overal waar hij nu gaat of staat.
Zal men hem mijden met grote vaart
en zit Michiel commerceel nog steeds op zwart zaad......
Zoals tiesto al speelde: " Hij is een Piraat"
(en dat was ook POC plagiaat )
Maar wel door iemand die z'n vak verstaat .....

:halleluja

:D

Ik hoor heeeeeel weinig overeenkomsten. 2 audio tracks overelkaar leggen zegt niks.Je moet echt noten en accoorden uitgeschreven naast elkaar zien om overeenkosten te zien.

Het sluit dus niks uit en je alleen maar kan gissen.

haha, kwam ineens op dit idee

Attachments

• Piet Plagiaat.jpg
    Piet Plagiaat.jpg
    37,2 KB · Bekeken: 83
  • cupido 100.gif
    cupido 100.gif
    4,6 KB · Bekeken: 86
Laatst gewijzigd:

wijs gesproken edele heer

en ik heb nog nooit zo lang naar trance geluisterd en ben dit ook nooit meer van plan, wat een schelle herrie.

Gagarin

Back