Pleegde Tiësto plagiaat?

Zou kunnen! De KPN heeft patent op "hun kleur groen"

Er zijn ook mensen die de letters uit het alfabet geclaimed hebben. Patent dus.
Iedereen die dan de letter S in zijn logo verwerkt, zou iets af moeten dragen. :biertje:

Dat ligt wel wat genuanceerder. Op zich heeft een kleur geen onderscheidend vermogen en kun je dat ook niet claimen. Het is juist de combinatie van de kleur met de letters KPN. Het geheel dus. Ik weet bijna wel zeker dat KPN geen patent heeft op de kleur groen op zich.

*google*

edit: http://webwereld.nl/articles/44649/kpn-kan-niet-langer-kleur-groen-claimen.html

Dat ligt wel wat genuanceerder. Op zich heeft een kleur geen onderscheidend vermogen en kun je dat ook niet claimen. Het is juist de combinatie van de kleur met de letters KPN. Het geheel dus. Ik weet bijna wel zeker dat KPN geen patent heeft op de kleur groen op zich.

*google*

Ja wel dus.

als je een bakker bent en die kleur groen gebruikt is er geen probleem lijkt me

interessanter nog is eigenlijk de vraag waarom je zulke teringherrie überhaupt wil claimen

ik zou het goed stil houden als ik zulke schijt gemaakt zou hebben

Ik heb een vergeten sinaasappel in mn la, die is KPN-groen, gaat dat me kosten?

De vliegen dansen iig de Tiesto

even kijken,
- ander arrangement
- andere chord progressies
- andere kadanz in het thema
- ander thema (met een standaard trance verloopje aan het begin die geclaimed wordt door deze joker :D)
- volstrekt andere opzet van de track.

dit is absoluut geen plagiaat, lachwekkend dat iemand zich zo wil profileren op het internet.

Ik heb een vergeten sinaasappel in mn la, die is KPN-groen, gaat dat me kosten?

De vliegen dansen iig de Tiesto

Pas als je hem door iemand zijn brievenbus probeert te proppen wordt dat echt een probleem.

Michiel de jong heeft stiekem Parkito 1.06 gebruikt (in 2003 was dat de meest recente).
Iedereen weet dat Tiesto zijn elements of life heeft gemaakt in 2007 met de toenmalige 1.08b (met record functie).

Wat Quifster zegt klopt dus, want in de nieuwe Parkito zitten de 'instant-trance-hit' chord progressies waar Tiesto's versie mee gemaakt is.

Mensen die Parkito gebruiken kunnen geen plagiaat plegen :gaap:

En we dansen de Parkito!

schickler_draaiorgel.JPG

Dus als ik bijvoorbeeld strijkers gebruik die ik nogal lang aanhoud, dan doe ik aan plagiaat omdat het dan teveel op de muziek van Adelbert Von Deyen gaat lijken. Dit dus als voorbeeld. Kun je net zo goed stoppen omdat er altijd wel passages in verschillende stukken zitten die op elkaar lijken.

Phochos:gaap:

Het is gewoon het slechtste wat ik in jaaaren gehoord heb die track, blijkbaar filter ik goed. Tot vanochtend dus. Dus leeft er verbazing dat iemand aan de haal gaat met zoiets. En dat spreek ik dan uit, kan er nichts aan doen. emotie op de tong via het letterbord richting dit fantastische medium. Vier letters. Daarnaast moet je de dingen wel bespreekbaar houden, anders ga je maar zitten oppotten en voor je het weet neem je al die emotie mee en krijgt een collega vol de Parkito over zich heen. En dat is ook niet helemaal eerlijk...

dus...

Ach ja, met een thread als topic tiesto is voor de azijnpissers altijd reden om weer helemaal loos te gaan.
Je kan er de midiclock op gelijk zetten. :D

Heren, misschien volledig overbodig, maar er zijn redelijk veel verschillende Trance stromingen en labels. Mag ik u de "Trance around the world" shows van Above & Beyond eens aanraden om te beluisteren, dan hoor je dat er ook veel complexere producties met veel meer diepgang tot de (uplifting) mogelijkheden behoren. Dus a.u.b. niet zo denigrerend over Trance in het algemeen. Heb dan liever dat je over "Tiesto Trance" lult, want zijn muziek heeft net zo veel met uplifting te maken als Jackal & Hyde....:D

Beetje meer respect voor het genre dus a.u.b.

Ik ben heilig er van overtuigd dat er voor iedereen binnen elk genre op een gegeven moment wel iets te vinden is, en wil ook echt geen hele stroming in een hoekje plaatsen. Maar kom op, het nummer waar dit topic over gaat is gewoon absolute edelkitsch. Dat durf ik met strakke blik en haar in de plooi zo te beweren. Drek. Niets meer, niets minder. Das alles...

100% mee eens, maar alles wat Tiesto onder zijn naam heeft laten uitbrengen is absolute drek..... Het is alleen triest dat dat het label Trance krijgt toegeschoven....... Ik bedoel zit echt heel ver af van Paul van Dyk, Jaytech, Simon Patterson etc........

Heren, misschien volledig overbodig, maar er zijn redelijk veel verschillende Trance stromingen en labels. Mag ik u de "Trance around the world" shows van Above & Beyond eens aanraden om te beluisteren, dan hoor je dat er ook veel complexere producties met veel meer diepgang tot de (uplifting) mogelijkheden behoren. Dus a.u.b. niet zo denigrerend over Trance in het algemeen. Heb dan liever dat je over "Tiesto Trance" lult, want zijn muziek heeft net zo veel met uplifting te maken als Jackal & Hyde....:D

Beetje meer respect voor het genre dus a.u.b.

Ok, zit te luisteren, maar ik hoor er nu een die weer verdacht veel op beide nummers lijkt ... :biertje:

Dus als ik bijvoorbeeld strijkers gebruik die ik nogal lang aanhoud, dan doe ik aan plagiaat omdat het dan teveel op de muziek van Adelbert Von Deyen gaat lijken. Dit dus als voorbeeld. Kun je net zo goed stoppen omdat er altijd wel passages in verschillende stukken zitten die op elkaar lijken.

Phochos:gaap:

Vraag me niet naar de berekening, maar er zijn maatstaven voor en aan de hand van bepaalde voorwaarden kan je je track op de markt brengen zonder plagiaat te plegen.

Tempo en Toonhoogte zijn bijv. weer factoren waarbij ik twijfel of die ook bij de criteria horen of iets plagiaat is of niet ; het lijkt mij eerlijk gezegd niet.. het doet niet veel af aan de onderlinge relatie tussen de noten die het herkenbare deuntje maken.

Maar de sequence mag niet meer dan een "x" (5?) aantal dezelfde noten (achter elkaar) bevatten, en er zijn ongetwijfeld nog veel meer criteria maar die weet ik dus echt niet. Er gaat heeeel veel geld in om, dus zullen er heeel veel regeltjes zijn.

vwb die Michiel, hij kan beter stoppen -al is het vrijwel al te laat- want z'n naam/imago wordt er echt niet beter van. Als je een echte muzikant bent, met passie voor je vak, dan had je gelachen, gehuild, of voelde je je vereerd, of iets dergelijks.. maar ik zie/lees niks meer dan dat het een ordinaire geldwolf is naast dat het een jankerd is.

Back