Pleegde Tiësto plagiaat?

Bass
Master of none

tja daarom zijn "songs", melodieen en harmonieen niet interessant meer,

soundscapes en geluiden zijn de enige interessante gebieden en met synths kun je tenminste nog lekker sound design doen :eureka:

sjongejoneg wat een geloel idd
als je zelf niks nieuws kan verzinnen betekent dat nog niet dat anderen dat ook niet kunnen
als je zegt dat melodieen en harmonieen niet meer interessant zijn moet je je echt na laten kijken.. als je zelf t overzicht niet hebt en eigenlijk nog geen deuk in ene pakje boter componeert dan betekent dat niet dat dat voor de hele wereld geldt verder
elitaire bullshit is het niet.. het is eerder loserbullshit

nou ja dat heeft niets met bullshit te maken, het is gewoon persoonlijke smaak, er zijn gewoon genoeg standaard "songs" die ik goed vind en goed in elkaar zitten...
ik zeg ook niet dat anderen dat niet kunnen maar het tekent wel dat de massa dus nog steeds blijft happen naar liedjes met een bepaalde structuur, melodie en harmonie, of het nou dance/pop/electro of rock is want "dat hoort zo" anders wordt het niet gepikt...

als een nummer niet voldoet aan bepaalde clichees voor dat genre wordt dat in 99% van de gevallen raar en vreemd gevonden en dat is gewoon een meeloop en oogklepmentaliteit...

nou ja dat heeft niets met bullshit te maken, het is gewoon persoonlijke smaak

Dan had je moeten schrijven:

tja daarom vind ik "songs", melodieen en harmonieen niet interessant meer,

soundscapes en geluiden vind ik de enige interessante gebieden en met synths kan ik tenminste nog lekker sound design doen

als een nummer niet voldoet aan bepaalde clichees voor dat genre wordt dat in 99% van de gevallen raar en vreemd gevonden en dat is gewoon een meeloop en oogklepmentaliteit...

Kijk en dit heet nou de eeuwige evolutie die in de muziek altijd zal blijven bestaan. Goede voorbeelden doen nu eenmaal volgen en oké, daar zit wel eens een boel crap bij, maar zonder die crap is er ook geen behoefte meer aan vernieuwing die zich (of je het nu leuk vindt of niet) toch weer elke keer voordoet!

Mensen maken iets na wat ze leuk vinden, verzinnen er soms iets bij / hersamplen weer iets, wordt dit leuk gevonden maken mensen het weer na enz. enz...

Luister maar eens hoe bijvoorbeeld de commerciële house / dance (hoe je het ook wilt noemen) klonk in 1992 en toen in 1996 en dat vergeleken met 2009. Behoorlijke evolutie doorgemaakt dacht ik zo EN DAAR IS NIKS MIS MEE!!!
Lekker laten gaan!

Ga je deze evolutie juist tegenwerken door tegendraads te gaan lopen doen, DAN heb je pas een oogklepmentaliteit!!!

Je verliest het zicht op het grote geheel.

Ga je deze evolutie juist tegenwerken door tegendraads te gaan lopen doen, DAN heb je pas een oogklepmentaliteit!!!

dus meelopen met alles is GEEN oogkleppenmentaliteit?
"iedereen doet het zo dus moet ik het ook zo doen"

:dubbel:

je zit de hele tijd raphielike op eenheidsworst te vitten... ondertussen vind ik veel probeersels van je behoorlijk eenheidsworst en de experimentele dingen niet uitgesproken genoeg om je mening te onderbouwen.. waarom verwacht je van anderen iets anders dan je zelf aflevert? :)

dat mensen graag een songstructuur horen. of melodieen en mooie harmonieen.. dat kan je als kuddegdrag zien maar ook als een gegeven.
je kan toch niet zeggen dat mensen dat alleen maar lekker vinden omdat het hoort? om in de pas te lopen?

Volledig mee eens !
.... en als je nou het inzicht hebt om deze in één of anderen vorm toch in een harmonie te brengen, maak je volgens mij de beste muziek die er bestaat,.... de experimentele.

... het verkoopt langst geen kanten en is niet gewild,.. maar kan volgens mij bij het beluisteren veel meer teweegbrengen dan al die overdaad aan nieuwe nummers (ook al klinken die in eerste instantie soms wel goed)

verkoopt niet is niet gewild???
En wat doen mensen als fsol autechre en boards of canada dan brothomstates is allemaal zo experimenteel als de ziekte en mensen luitseren het met bakken

Experimenteel is vaak ook "self acclaimed" of "omdat het moet"
voor mij is er maar 1 maatstaf en dat is kippevel.......

nou ja niets MOET natuurlijk, alles is persoonlijk

maar ik zou het wel vet vinden als mensen die alleen maar dance maken ook ns een stukje ambient of sferisch soundscape zouden maken :okdan:
wie weet vinden ze dat zelf ook leuk, als in buiten geplaveide paden treden ;-)

als dat al experimenteel is... geen dance maken.. pfff

Luister maar eens hoe bijvoorbeeld de commerciële house / dance (hoe je het ook wilt noemen) klonk in 1992 en toen in 1996 en dat vergeleken met 2009. Behoorlijke evolutie doorgemaakt dacht ik zo EN DAAR IS NIKS MIS MEE!!!
Lekker laten gaan!

.... als dat je referentie is, moet ik je helaas teleurstellen,... zal ik eens effe enkele cd-nummers van nu en toen posten ?

... kwalitatief zeker wel,.. maar het bpm getune verschilt volgens mij niets !

... erger nog ze hersampelen de nummers van toen in een immer weerkerend tiësto-kleedje.

... nu al zeker .... in 2015 guru-josh version-release3...

Ja als je een paar selectieve nummers post dan heb je vast wel gelijk.
Maar even over je eerdere post:
MTV duwt idd muziek door onze strot, maar als het niet geveten wordt
spuugt de massa het wel uit hoor. Daar komt bij dat producers inspelen
op de massa. En laten we wel zijn, de pop doelgroep ligt zo ongeveer
tussen de 12 en 28 jaar. Alles* daarbuiten moet het doen zonder top 40
en hitparades.

*niet zulke mainstream mensen.

ja dance evolueert inderdaad!!!

hoor maar :

zooo heeee wat een verschil! :dubbel:

Attachments

• dance1999.mp3
    443,2 KB · Bekeken: 92
  • dance2009.mp3
    472,1 KB · Bekeken: 89
Ik zou zeggen gewoon lekker underground kopen :)

Er is zat goede muziek in alle stylen....alleen als je Radio538 en TMF als enige bron hebt van muziek buiten je eigen smalle industrial smaak, dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat er alleen maar zooi is...mainstream was 100 jaar gelee al troep en dat zal het over 100 jaar ook nog zijn ben ik bang...dat is gewoon inherent aan pop..pop = populair en niet esthetisch en Kultereel erg vernieuwend allemaal....Immers de gemene deler levert altijd grauwe shit op.

Toen ik jong was luisterde ik ook geen radio ofzo...iedereen was helemaal into wham en simple minds en weet ik allemaal niet voor zooi....gelukkig was er punk / acid en thrash metal :) dat hoorde je ook nooit ergens...en nu is het gewoon geaccepteerd metal, dat was 20 jaar terug echt wel anders.

MIJN mening is dat commerciele house/trance of whatever gemaakt wordt voor de doelgroep. Dit zie je terug in de top40, hier wordt (werd?) flink wat geld mee verdiend en dan is het niet zo vreemd dat er dan mensen bereid zijn om dit soort junk te maken.
Het blijft wel een formule. Dit wil niet zeggen dat deze junk (ik weiger muziek te zeggen, daar kom ik zo op) niets met je doet. Ook dit is namelijk onderdeel van de formule. En sowieso geluidsgolven op 96+db doen wel iets met je.

Het grote verschil met niet commerciele vormen is dat de oorsprong van de muziek puur uit de muzikant komt. Oftwel dat de muzikant een bepaalde emotie in zijn muziek kan verwerken en kan overbrengen op de luisteraar. Het gaat dus niet eens zozeer om wat de muziek met de luistenaar doet (want zoals ik al eerder zei, deze reactie is er ook met commerciele muziek).

Om een voorbeeld te geven, ik kwam laatst een filmpje tegen van Armin van Buuren waarin hij wat productietips geeft, een heel nuttig filmpje over afmixen binnen logic daar niet van. Maar de wijze waarop het tot stand kwam (het selecteren van geluiden, de 'truukjes' etc.) kwam op mij over als totaal emotieloos. Je weet wat werkt, op de dansvloer of op de radio, en daar maak je dan een track omheen.

Dit sluit totaal niet aan bij mijn belevenis van muziek als een kunstvorm. Nogmaals, het kan dan nog wel aardig klinken, maar kunst moet m.i. naast prikkelen ook uitdagen.

Als we het dan hebben over de ontwikkeling van dance, tja, ik hoor dat echt niet in de commercielere vormen. Nieuwe technologie etc. maakt het wel makkelijker en dat hoor je ook wel.
Zelf luister ik daarom eigenlijk bijna niet meer naar "dance" m.u. van de wat organischere vormen. Echte ontwikkeling zie ik, helaas zou ik bijna zeggen, meer in andere muziekstijlen.

Hou toch op.

Alsof iedereen gelooft dat al die armin tiesto shit de wereld regeert alsof de rest allemaal aan het kijken is wat er in nederland gebeurd????
In Israel word psytrance op de radio gedraaid in nederland vind iedereen het vaag.
Frankrijk sterft van de artiesten als autechre en boards of canada.
America heeft duizenden dance producers die zeker niet mainstream zijn dus het valt allemaal wel mee.
Dance is ontzettend aan het evolueren alleen krijgen we het niet allemaal mee.

als alle top 40 mietjes hier nou eens verplicht een zaterdagavond Dance Dpt luisteren op 538 dan krijg je weer een beetje een idee wat echte EDM is. of is dat te experimenteel voor boer BASS..............

Back