Pleegde Tiësto plagiaat?

he stelletje ..... moeten jullie niet gaan raden welke synthesziers je ziet in dat filmpje van de Jong ???

Plagiaat

Plagiaat

Ik hoef er geen CD van zelfs niet gratis, heb Tiesto eenmaal bezig gehoord met Marktrock was bij de security en voor mij heeft die man maar 1 liedje van een uur. Zelfs al geven ze geld bij dan ga ik nog niet naar zijn optreden

hee iemand de reply van Tiesto gelezen?
Ik vond 'em vrij sterk, Tijsje zei dat de meledie afkostig was van een stuk van Händel waar geen copyright oprusten.....

Hij vroeg zich af waar de aanklagende partij zijn melodie vandaan had....

Hmm nou er wordt hier gereageerd alsof men dj tiesto persoonlijk kent, en alsof het het een schande is wat de Jong verkondigd.

Wat boeit dat domme nummer nou, dit is het einde van de wereld nog niet. En ookal is het plagiaat wat dan nog. Bijna alle trance klinkt toch hetzelfde.

Misschien kent men hem ook persoonlijk, stonden ze elk weekend in de spock te dansen met een smirnoff in den hand en naderhand Tijs uitlachen omdat ie de wc moest schoonmaken, weet jij veel...

Maar ik ben benieuwd hoe deze rechtzaak afloopt, tis natuurlijk wel de nachtmerrie van elke producer, dat iemand je nummer kaapt en er geld mee gaat verdienen.

PS. Waarom lees je dingen die je toch niet boeien....druk eens wat vaker op dat kruisje rechts boven...en ga muziek maken. 8~

Hehe, zooo zuur voor die vent in zijn eigen belevingswereld dan. Nu dansen duizenden lekkere 18-30 jarige vrouwen
wulps van de mdma voor Tiesto, en niet voor Michiel in de Ahoy (of waar dan ook). Wat moet die man hard balen :D.
In ieder geval een goede voedingsbodem voor een blues artiest.

Laatst gewijzigd:
hee iemand de reply van Tiesto gelezen?
Ik vond 'em vrij sterk, Tijsje zei dat de meledie afkostig was van een stuk van Händel waar geen copyright oprusten.....

Hij vroeg zich af waar de aanklagende partij zijn melodie vandaan had....

Waar kan ik die link vinden van Tiesto? Ben toch wel een beetje benieuwd wat zijn tegenwoord was.. ;)

er was wel nog een nieuwbericht van Tv Brabant over de rechtzaak(die er dus is geweest). Ik weet er niet veel van, ook net wie nu heeft gewonnen:P

.... en de tijd dat "alles op alles" begint te lijken in de muziekwereld komt dichter en dichter bij....

eerst hoorde je volledige nieuwe nummers (van alweer) nieuwe groepen opgebouwd rond ... rifjes van U2 ... gitaarbasisklanken van coldplay ... alles één pot nat,... je hoort wat dat goed of fris ... en onbewust maak je dat in je luie creativiteit gewoon na !

... op amerikaanse bodem haalt elke achterbuurtgroep da

tja daarom zijn "songs", melodieen en harmonieen niet interessant meer,

soundscapes en geluiden zijn de enige interessante gebieden en met synths kun je tenminste nog lekker sound design doen :eureka:

soundscapes en geluiden zijn de enige interessante gebieden en met synths kun je tenminste nog lekker sound design doen :eureka:

Volledig mee eens !
.... en als je nou het inzicht hebt om deze in één of anderen vorm toch in een harmonie te brengen, maak je volgens mij de beste muziek die er bestaat,.... de experimentele.

... het verkoopt langst geen kanten en is niet gewild,.. maar kan volgens mij bij het beluisteren veel meer teweegbrengen dan al die overdaad aan nieuwe nummers (ook al klinken die in eerste instantie soms wel goed)

sjongejoneg wat een geloel idd
als je zelf niks nieuws kan verzinnen betekent dat nog niet dat anderen dat ook niet kunnen
als je zegt dat melodieen en harmonieen niet meer interessant zijn moet je je echt na laten kijken.. als je zelf t overzicht niet hebt en eigenlijk nog geen deuk in ene pakje boter componeert dan betekent dat niet dat dat voor de hele wereld geldt verder
elitaire bullshit is het niet.. het is eerder loserbullshit

Back