Pleegde Tiësto plagiaat?

waarom zit je steeds die dance op te dringen aan alles en iedereen hier?
ik hoor genoeg dance en vele andere soorten muziek op mn werk dus ik weet waar ik t over heb...

probeer eens iets te luisteren zonder kick op elke 1e tel dan praten we verder, of vind je dat eng

ik hoor genoeg dance en vele andere soorten muziek op mn werk dus ik weet waar ik t over heb...

probeer eens iets te luisteren zonder kick op elke 1e tel dan praten we verder, of vind je dat eng

Ja mee eens en daar komt nog eens bij.
Dat de meerderheid van de dance producers volgens mij toch best pissed worden als je hun werk vergelijkt met top 40 zooi..
Ik denk dat de heer richard t james bijvoorbeeld je een pak ondergrondse rammel zou geven.

dancedepartment :r
expirimenteel :kont:

niet iedereen kan alles waarderen, er is nog een GIGA factor smaak.
valt iets binnen je smaak, dan zul je waarschijnlijk eerder het expiriment in het genre horen....

Alle melodische/thematische muziek is een formule die ergens werkt.
om nou te zeggen dat frans bouwer beter is dan tiesto of boards of canada...
tja, ik heb mijn mening hier wel over maar dat is natuurlijk niet te bepalen.

Nee hoor ik niet, maar jij doet alsof alle 4/4 hetzelfde is..... en alsof je bijz bent als je geen 4/4 kick hebt....... laat ik het zo zeggen er zijn diepere platen met 4/4 dan al dat "avantgarde geneuzel omdat het moet" zoals F242 shit (die trouwens ook nagenoeg alles 4/4 hadden......:duivels: ) behalve dan de recolcistrante noisebridges tussen tracks op de albums (die sowieso zuidgen...) iets meer respect voor hoogwaardige EDM producties graag..... geen kick is niet zaligmakend OF apart (ook al geloof je zelf van wel....)

als onder anderen F242 er niet waren geweest, had jij nog lekker blokfluit gespeeld, besef dat wel

Wat zou Michiel hiervan vinden? (waar deze topic allemaal om begon) Of zou hij
nog steeds in een hoekje zitten huilen.

als onder anderen F242 er niet waren geweest, had jij nog lekker blokfluit gespeeld, besef dat wel

Ik respecteer iedereen ze muzieksmaak en ik vind F242 ook hele vette muziek, maar deze stelling vind ik wel wat overdreven.

Die F242 en EBM tak is langs de housescene heengegaan en heeft elkaar soms wat geraakt, maar dance komt niet voort uit EBM ofzo imo..maar uit house en disko.

mja waarom leg ik dit uit eigenlijk?

20-20 vizion allround

als iemand dance wilt maken of schalger of punk, laat die gasten zou ik zeggen...doe gewoon je eigen ding en wees daar tevree mee. Je gaat echt mensen hun muzieksmaak niet veranderen met dat soort opmerkingen denk ik...

Dance/Electrohouse/Italo/Disko/Eurotrash etc is gewoon een andere straat kwa muziek en filosofie dan punk/ebm/ambient/noise en industrial...

En ook daarin heb je commersjele acts en non commersjele....
Na de 100e verzamelcd van F242 heb ik het ook wel es een keer gezien :)

On Topic, Wat M de Jong of Tiesto doen of als bron gebruiken zal me aan me reet roesten want ik ga dat toch niet luisteren...

En ralphie sorry ik ga echt geen freaking 538 luisteren hehe...

Luister gewoon IFMX (http://intergalacticfm.com), dat is gewoon goede Muziek (zonder al die hokjes en kaders)...alles door elkaar heen...streaming radio...disko/punk/italo/filmmuziek/elektro/house/ebm/docus/acid/ambient etc etc...vooral veeeeeel klassiekers

Dat is dus echt de grootste onzin, ik rapte al mee op Grandmaster flash en Afrikaa bambataa, nucleus en parish toen F242 hun kutcasio's nog stonden uit te pakken... get real man........ jij hebt echt totaal geen benul wat zich in de afgelopen 30 jaar buiten je eigen referentiekader heeft afgespeeld he?

ik ga niet eens meer in discussie hierover...

raphie je hebt gelijk

Waar is die 'popcorn eet'-smiley als je 'm nodig hebt!?

Hmm, this will do:

:koffie:

precies, het leven stopt niet bij de (top) 40 of F242.....

F242 is misschien heel vernieuwend voor de Marianne Weber fans hier op het forum, maar gelukkig zijn er hier ook nog members met een wat bredere smaak.......

... héte boel hier... maar daarom niet on-interessant..

.. welke groep , genre of klanken je ook verkiest...
... in essentie moet je gewoon toegeven dat van het moment je met muziek bezigbent, je vanaf je eerste noten onbewust aanhaakt, aanleunt en verderborduurt op hetgene er al van bestaat ...

... live with it , ... vernieuwend zijn moet nochtans leuk zijn...

... als daarom (om even terug te gaan naar topicstart) iemand met trance/house bezig is,... en in dat genre iets pikt van een bestaand nummer,.. is dat volgens mij geen lijkenpikkerij maar gewoon het rondhoeren in de poel die er al van bestaat.

Hm... dit topic is een halfjaar oud, maar ik zie wel een verschil in melodie en accoorden in het werk van Michiel de Jong en DJ Tiësto, vooral in de laatste paar maten voordat Michiels fragment ophoudt. Ik ben het er overigens niet mee eens dat de melodie van Michiel niet goed genoeg is. Ik vind hem mooi, zelfs nog beter dan die van Tiësto.

Volgens mij heb ik nog een iets andere versie op de radio gehoord. Techno en Trance is niet altijd mijn favoriete muziekstijl, maar die van Michiel steekt er wel met kop en schouders boven uit door de accoordenrijkdom dat ik waarneem. :)

Om concreet te zijn: de auteursrechten van Michiel zijn geschonden en hij heeft op Dumpert.nl een punt. Ik ben het ook eens met de reacties van Bennom.

Laatst gewijzigd:
leuk dat de progressie je aanspreekt, productietechnisch was het i.i.g ruk....

Productietechnisch was het niet geschikt, maar het kladwerk van Michiel was auteursrechtelijk beschermd, dus heeft Tiëste het zonder toestemming van Michiel gebruikt. Of Michiels werk rijp was voor verkoop of niet, is niet relevant.

jij vond het er dus wel dicht genoeg bij liggen? EN niet genoeg op handel lijken?

Back