Kamer isoleren ivm buren

Niet met een koptelefoon werken. Das veel directer, slechter en vermoeiender voor je oren. Als je dagelijks uren bezig bent is dat echt niet goed voor je oren.
En daarnaast is het zo link als je switcht naar een andere preset die ineens keihard is. Ook kan je geweldige nummer gemaakt met koptelefon ineens een stuk tegen vallen als je die op speakers luistert. Ik zou het niet aanraden. Ja alleen voor in de hele late uurtjes misschien. Maar zeker niet dagelijks en lang.

en vaak heb je onbewust het volume te hard staan met een koptelefoon
het geluid zit natuurlijk veel directer op je oren waardoor het voller klinkt dat het in werkelijkheid is (correct me if i'm wrong!)

laatste weken luister ik vaak dj sets op mn koptelefoon vnaf mn laptop...
als t setje is afgelopen en ik mn koptelefoon af zet dan voel ik direct de druk op mn oren minder worden... dan hou ik bewust het volume nog laag.

sluit ik me 100% bij aan, monitor nearfield binnen acceptabele tijden (monitor ook op lage volumes, is sowieso vaak beter voor je mix, oren en details) en mix en arrangeer voor via een goede koptelefoon.

Iedere avond 3 uur lopen knallen als een puber op 75db krijgen je buren niet alleen hoofdpijn van, maar jij ook. luistermoeiheid treedt op en je gaat beoordelingsfouten maken in je mix.

Ik luister zelden op 75db of harder. en dan alleen nog maar op 16 of 32 maten of zo om even een bassloopje of een opbouw in een break te kunnen horen.

Tenzij je een akoustisch instrument hebt wat je niet kan dempen, zou ik me alleen maar focussen op absorbsie en diffusie voor afluister resultaat in de kamer zelf. Dempen naar buiten toe gaat je zonder grote verbouwing echt niet lukken.

Ik hoop dat ik míjn probleempje even in deze topic kwijtmag;

We hebben onlangs een huis gekocht en eerder zat ik pal naast de slaapkamer van m'n vriendin, dus die heeft me naar zolder verbannen zeg maar..

Aldaar beland heb ik best wel moeite met de juiste set-up.
Ben al wel een tijdje bezig met muziek (vroeger met trackers, later Fruity, nu Cubase), maar was altijd meer bezig met componeren dan met bijv. mixen.

Sinds een jaartje ben ik me pas eigenlijk echt aan het verdiepen in zaken zoals frequenties, compressie, side-chaining enz.
Nu blijkt dat de buren ineens last beginnen te krijgen van met name de bastonen..

Heb het vermoeden dat mijn KRK's RP5 meen ik, niet al teveel laag aan kunnen (zeg ik dat goed?)
En omdat ik nogal rauwe beats voortbreng, heb ik volgens mij onbewust de neiging om té veel te compressen, of te veel laag te versterken bij het equalizen..

Ik dacht ook dat ik nu eindelijk een beetje door had hoe ik een klein beetje fatsoenlijke mix in elkaar kon draaien, maar op andere systemen (autoradio, stereo beneden, mp3 speler) hoor ik toch een te modderig geluid ondanks het side-chainen.. teveel boost?
Is dit met die KRK's herkenbaar voor iemand, of is het iets gebrekkigs bij mijn weten in? Zou fijn zijn als iemand me een tip kon geven..

Back