Subgroover
.1
Maar nu de vraag waar het allemaal om is begonnen, ben je al bij de buren gaan luisteren?![]()
En dan nu het antwoord waar het allemaal om begonnen is:
Afgelopen zaterdag heb ik bij de buurvrouw aangeklopt om even te komen luisteren in de slaapkamer aangrenzend aan mijn studiokamer.
Ik had een track opgezet met een vrij zware beukende beat.
Deze track had ik constant opvolgend geloopt:
- Zachtjes, niveau waar op te werken valt, maar niet om echt te mixen.
- Middelhard, niveau waar ik vaak op werk.
- Hard, beukniveau om te checken of de mix wel lekker beukt.
Dus ik kwam aan bij de buurvrouw en heb eerst even in de woonkamer bij haar geluisterd. Heel af en toe hoorde ik wel wat gerommel in het laag, dat was alleen bij niveau hard zo.
Toen op de slaapkamer geluisterd.... en..... het viel me ontzettend mee!!!
Ik was op het ergste voorbereid, maar het isoleren van dat stukje muur heeft dus echt wel gewerkt + het feit dat de inbouwkast en de schoorsteenschouw er nog tussenin zitten.
Ik constateerde het volgende
- Zachtjes -> Niets hoorbaar.
- Middelhard -> Hoorde wel iets, beetje gerommel in het laag, maar je zou de track niet kunnen herkennen.
- Hard -> Wel iets hoorbaar, met extreme concentratie zou je de track misschien kunnen herkennen, maar als je een achtergrondmuziekje zou opzetten zou je eigenlijk niets meer horen op wat sublaaggerommel na.
Als ik dit vergelijk met mijn eigen slaapkamer die aangrenst aan een van de buurvrouw's dochters; zij heeft wel eens van die lekker foute dirty house plaatjes aanstaan en als ik dan op mijn slaapkamer ben, dan hoor ik echt letterlijk alles. Elk bliepje, zelfs de hihats. Wel gedempt in volume, maar wel alle frequenties hoorbaar. Dat was in het geval van de studiokamer -> aangrenzende burenkamer dus echt niet zo. En dáár ging het me om, dus ik zou zeggen: experiment geslaagd!!!

Enfin, verder zal ik hier nog wat foto's posten van de verdere vorderingen.
Nog een paar klussen te gaan:
- Kleine kamertje omtoveren naar zangruimte.
- Kast maken waar platenspelers op staan en onderin ruimte voor platen.
- Nieuwe 19" racks maken van 10u hoog, want ik kom nu al ruimte te kort in deze racks.
Best wel wat werk en dat komt allemaal wel tezijnertijd. Eerst maar eens wat muziekjes gaan maken!