Isoleren van klein stukje muur...

Maar nu de vraag waar het allemaal om is begonnen, ben je al bij de buren gaan luisteren? ;)

En dan nu het antwoord waar het allemaal om begonnen is:

Afgelopen zaterdag heb ik bij de buurvrouw aangeklopt om even te komen luisteren in de slaapkamer aangrenzend aan mijn studiokamer.
Ik had een track opgezet met een vrij zware beukende beat.
Deze track had ik constant opvolgend geloopt:
  1. Zachtjes, niveau waar op te werken valt, maar niet om echt te mixen.
  2. Middelhard, niveau waar ik vaak op werk.
  3. Hard, beukniveau om te checken of de mix wel lekker beukt.

Dus ik kwam aan bij de buurvrouw en heb eerst even in de woonkamer bij haar geluisterd. Heel af en toe hoorde ik wel wat gerommel in het laag, dat was alleen bij niveau hard zo.

Toen op de slaapkamer geluisterd.... en..... het viel me ontzettend mee!!!
Ik was op het ergste voorbereid, maar het isoleren van dat stukje muur heeft dus echt wel gewerkt + het feit dat de inbouwkast en de schoorsteenschouw er nog tussenin zitten.

Ik constateerde het volgende
  1. Zachtjes -> Niets hoorbaar.
  2. Middelhard -> Hoorde wel iets, beetje gerommel in het laag, maar je zou de track niet kunnen herkennen.
  3. Hard -> Wel iets hoorbaar, met extreme concentratie zou je de track misschien kunnen herkennen, maar als je een achtergrondmuziekje zou opzetten zou je eigenlijk niets meer horen op wat sublaaggerommel na.

Als ik dit vergelijk met mijn eigen slaapkamer die aangrenst aan een van de buurvrouw's dochters; zij heeft wel eens van die lekker foute dirty house plaatjes aanstaan en als ik dan op mijn slaapkamer ben, dan hoor ik echt letterlijk alles. Elk bliepje, zelfs de hihats. Wel gedempt in volume, maar wel alle frequenties hoorbaar. Dat was in het geval van de studiokamer -> aangrenzende burenkamer dus echt niet zo. En dáár ging het me om, dus ik zou zeggen: experiment geslaagd!!! :biertje:

Enfin, verder zal ik hier nog wat foto's posten van de verdere vorderingen.
Nog een paar klussen te gaan:
- Kleine kamertje omtoveren naar zangruimte.
- Kast maken waar platenspelers op staan en onderin ruimte voor platen.
- Nieuwe 19" racks maken van 10u hoog, want ik kom nu al ruimte te kort in deze racks.

Best wel wat werk en dat komt allemaal wel tezijnertijd. Eerst maar eens wat muziekjes gaan maken!

waar blijven de pix sub ? of ben je nog niet begonnen ? 8~

waar blijven de pix sub ? of ben je nog niet begonnen ? 8~

Nope, afgelopen weekjes druk bezig geweest de schade van de stilliggende opdrachtjes in te halen... :)

Nu loop ik weer redelijk bij en ga (denk ik, als ik zin heb) volgende week een nieuw 19" rack maken, want heb er wat racksynths bij intussen en nu past het allemaal niet meer.

Ik heb gisteren trouwens een zangopname gedaan in het kamertje dat ik nog helemaal moet opknappen. Nu galmt het nog als de ziekte daar en ik heb daar op experimentele wijze even dankbaar gebruik van gemaakt door de zanger dicht op een microfoon te zetten en achterin het kamertje een ambiancemic te zetten, deze bij elkaar gemixt levert een mooi geluid op.
Beetje jaren '70 mono galmkamer principe en dat was precies mijn bedoeling.

Wat ik van plan ben in dat kamertje is langs de volledige muurbreedte gordijnen op te hangen tegen de reflecties en gewoon een tapijt op de grond.
Mocht ik nu weer gebruik willen maken van deze natuurlijk galm, gordijnen opzij schuiven en tapijt oprollen!

eerste bericht 12 april 2009

het is nu 11 juni 2009....

ik dacht dat het om een klein stukje muur ging en niet om de chinese muur....die had ik nu inmiddels al wel geïsoleerd. :D 8o)

eerste bericht 12 april 2009

het is nu 11 juni 2009....

ik dacht dat het om een klein stukje muur ging en niet om de chinese muur....die had ik nu inmiddels al wel geïsoleerd. :D 8o)

:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:

Zo hoppa, weer verder gegaan met de klusjes.

Afgelopen dagen bezig geweest met het maken van nieuw 19" rack van hardhout multiplex en een kast voor de platen (en andere spulletjes) waar de draaitafels op komen te staan.

Kleine fotoreportage:

IMG_1605.JPG

IMG_1606.JPG

IMG_1607.JPG

IMG_1608.JPG

IMG_1609.JPG

Ziet er goed uit!

Ga je die kast ook nog bij in de studio drukken?

Bevalt de studio nog?

Ja, heerlijk!
Fijn werkplekje geworden zo.

En inmiddels al wel gewend aan de akoestiek.
Mijn eerste track die volledig in het nieuwe studiootje is gemaakt is intussen af en verkocht, dus da's hartstikke mooi!

Alleen afgelopen 2 weken was het echt gewoon te warm om echt lang in de studio te gaan zitten. Zeker met alle apparatuur aan liep de temperatuur al snel op tot ver boven de 30 graden.

Komende week weer eens wat gaan doen! :)

lijkt me niet lekker staan met dat schuine dak ?
verders mooi gedaan hoor! ik wou dat IK ruimte OVER had :D

Dank!

Ja, die kast komt in de studio te staan.
In de plaats van:

IMG_1163.JPG

IMG_1164.JPG

Scheelt weer ruimte en ziet er een stuk mooier uit! :)

Zoooo, weer even wat fotootjes.
Het heeft even geduurd, maar soms heb ik even een paar weken lang net niet die motivatie om door te zetten, maar uiteindelijk MOET het allemaal af komen.
Heb geen deadline en ben intussen ook nog gewoon aan het werk, dus vandaar dat het allemaal wat langer duurt.

Enfin, hier wat fotootjes van het nieuwe rack!!!! Yeah!!!!
En de nieuwe kast staat (na een hoop ellende) ook op zijn plek!!!!

IMG_1739.JPG

IMG_1740.JPG

IMG_1741.JPG

Laatst gewijzigd:
ziet netjes uit sub !
Is dat daaronder nu een fireface 800 of wat gebruik je als geluidskaart?

ziet netjes uit sub !
Is dat daaronder nu een fireface 800 of wat gebruik je als geluidskaart?

Dank!

Jep, is een ff800 en daarvan gaat:
Analoog 1-8, adat 9-16, adat 17-24 naar de tape-inputs van de Mackie tafel.
Daar wordt de eindmix op gedaan.

Hey Sub.....Drink jij amstel?

Hahaha, goed opgelet!

Ja Amstel of Dommelsch meestal.
Soms nog wel eens een ander merkje, ik ben niet zo selectief. Brand houd ik niet zo van, is beetje te bitter. Houd wel van de iets zoetere bieren.

Maar het meest ben ik nog verslingerd aan de Belgische donkere abdij- of trappistenbieren! Ga regelmatig de grens over (is hier toch vlakbij) om daar in de bierhal allemaal biertjes te kopen van merken waar ik echt nog nooit van gehoord heb. Zoooo leuk en heerlijk genieten!!!

Back