Isoleren van klein stukje muur...

Ola,

Ik heb ineens het idee gekregen om van een slaapkamer (die ik toch nog over had) een studiootje te maken.

Het enige nadeel van dit huis is dat de bovenverdieping erg gehorig is naar de buren toe. Het voordeel van deze kamer is dan wel weer de inbouwkast (welke ik vol wil gaan proppen met bv. rockwool en het stuk direct rechts van inbouwkast, dat is namelijk een oude schoorsteenschouw.

Ik zit nu alleen nog met het hoekje helemaal rechts (zie bijlage).
Dat is namelijk maar een enkel muurtje direct tegen de slaapkamer van de buren aan.

Hoe kan ik dit nu het best isoleren. Helemaal perfect gaat natuurlijk niet lukken, ik ben geen professional, ik ga geen professional inhuren en ik wil er niet teveel geld aan kwijt zijn.

Ik heb nog een hoop van dat 10cm dikke piepschuim met daarop zo'n dikke laag houtsnippers (ik weet even niet hoe dat heet).
Ik zat eraan te denken om dit spul in die hoeken tegen de muur aan te schroeven.

Zou dat enig effect hebben, of ben ik dan compleet nutteloos bezig???

Attachments

• studiokamer.jpg
    studiokamer.jpg
    67,6 KB · Bekeken: 384
PIEPschuim (dat witte lichte spul) heeft alleen zin als temperatuurisolatie..
Schuimrubber (dat matras-achtige..) en vooral de wat stuggere is al beter. Je 'moet' zorgen dat er zwaarder spul gebruikt wordt als isolatie; dat houdt geluid beter tegen.
Volstorten met beton zou perfect zijn, maar dat geeft weer andere problemen.. :D

bedrijven als maarten sound & vision te heerenveen hebben daar erg duur materiaal voor..
een paar 100 euro per vierkante meter ben je zo kwijt dan..
maar werken doet het wel

PIEPschuim (dat witte lichte spul) heeft alleen zin als temperatuurisolatie..

Meen je dat nou?
Ik heb altijd wel het idee gehad dat dat ook een redelijke geluidsdempende waarde had...

Maar inderdaad, overal waar ik iets over geluidsisolatie zie / lees, gaat het over dempende wolsoorten; rockwool, glaswol, isover, etc...