Isoleren van klein stukje muur...

De mixer hoef ik niet vaak aan te zitten, soms even een fadertje bedienen, maar het EQ'en en Dynamics van de tafel doe ik allemaal met de muis.
[/QOUTE]

Heb je zoveel knoppen, werk je met de muis... :s Ik mis iets denk ik...

Nee... ik had een paar jaar geleden in een keer een tick dat ik persé 5.1 wilde kunnen mixen (heb toen der tijd ook mijn scriptie over geschreven), maar nu doe ik daar eigenlijk vrij weinig / helemaal niets meer mee. Maarja. Als je de spullen hebt, dan zet je ze ook neer! :)
[/IMG]

Misschien dat er ooit nog een projectje (filmmuziek ofzo) komt waarbij je 5.1 wil mixen, dan is het wel relaxed dat het al staat natuurlijk... :)

Heb je zoveel knoppen, werk je met de muis... :s Ik mis iets denk ik...

Die d8b heeft niet zoveel knoppen hoor.
Merendeel zijn wat selectieknoppen en wat oneindige potjes.
Maar het EQ'en en Dynamics kun je wel op de tafel zelf doen, maar dat is echt zo'n geprul in die menu's. Met de muis gaat dat 10x sneller. De d8b is echt een tafel die je gewoon grotendeels met de muis bedient, maar desalniettemin een heerlijke tafel!

Misschien dat er ooit nog een projectje (filmmuziek ofzo) komt waarbij je 5.1 wil mixen, dan is het wel relaxed dat het al staat natuurlijk... :)

Jaa, dat zou natuurlijk wel top zijn, zo'n opdracht.
Alleen zit ik qua werk echt in een totaal andere hoek, de muziekproductiehoek en daar is helaas echt (bijna) geen vraag naar 5.1 muziek. Zeker niet in de (club-achtige) dancemuziek.

Mocht je geïnteresseerd zijn in 5.1 mixing en het gebruik van het LFE-kanaal (subwoofer) in deze, dan kun je hier mijn afstudeerscriptie vinden.

Even uit lurkmodus :doei: om te zeggen dat dit een vet draadje is.

Zit zelf ook met een dun wandje naar de buren toe, zodat ik het meeste componeerwerk maar op de hoofdtelefoon doe, met incidenteel over de monitors voor afmixwerk.

Maar soms komen vrienden van me langs en dan ontkomen we er niet aan. Ik zou één kleine wand moeten doen, want de rest van de kamer wordt van de buren gescheiden door een trapgat.

Heb je je buren al gehoord of het de moeite waard was?

Ziet er top uit! lijkt me een heerlijk inspiratievol hoekje zo!

Hah, ja eigenlijk wel. Al heel lang trouwens. Heb ook al meerdere luistersessies gedaan. En het liefst ga ik voor de Dynaudio BM15(a), of de BM12a, of de BM6a MKII met sub.

Maar het vreemde is dat ik die M1's nu al zooo lang ken en daar echt prima op kan mixen (heb trouwens wel een zware sub erbij staan, want de M1's hebben gewoon geen laag).

Natuurlijk missen de M1's wel wat definitie, maar tot nu toe heb ik dat nog niet ervaren als groot struikelblok.

De volgende grote investering wordt in ieder geval een Mac en daarna waarschijnlijk nieuwe monitors.

Ik heb Alesis M1 ook al een paar jaar (3 of 4 ofzo) en kan daar ook wel aardig op mixen. M`n mixen worden wel steeds wat beter door oefenen, maar dat lukt aardig op die M1`s. Sinds kort heb ik BM6a MKII ervoor in de plaats. Het laag is echt een stuk strakker, maar aan m`n eerder gemaakte mixen hoef ik verder eigenlijk weinig te veranderen. Het laag is het grootste punt. In de zomer wil ze `ns naast elkaar zetten om goed te vergelijken. Daar heb ik nu geen ruimte voor :)

Reden waarom ik nu toch nieuwe monitors heb: ik wilde nu wat beter horen waar ik mee bezig ben aangezien ik wat serieuzer ermee aan de slag wil en de pond staat zo heerlijk laag, dus was de keuze wel snel gemaakt.

..

Mocht je geïnteresseerd zijn in 5.1 mixing en het gebruik van het LFE-kanaal (subwoofer) in deze, dan kun je hier mijn afstudeerscriptie vinden.

Heej, handig misschien ooit.. :) Tnx, moet me waarschijnlijk een keer een beetje in gaan verdiepen ivm video + muziek.. :)

Nog ff twee fotootjes erbij:

Totaal:
Pano1.jpg

Sweetspot:
Pano2.jpg

Binnenkort ga ik aan het andere kamertje beginnen (zangopnameruimte).
Post ik ook wel weer wat foto's van!

gewoon Fermacell platen kopen (net zo makkelijk en minstens zo effectief)
en wat het wandje betreft: een losgekoppeld frame op circa 15cm van de muur was beter geweest en kost niks, maar dat kun je altijd nog doen als de buurman komt klagen

groeten,
jeroen

Subgroover!

Mooi man! Ziet er echt hardstikke goed uit. En nogmaals dank voor de gehele reportage. Was prachtig! De poten van een instrument een stukkie afzagen... je hebt wel lef hoor!

siet guth aus !

Mooi hoor, sub!

Dank u dank u!

Nu het volgende project...
Pano.jpg

Dit kamertje helemaal gaan opknappen!
Likje verf, vloerbedekking, paar isolatieplaten tegen de muur, gordijntjes langs de rechte wanden, enz. enz...

Dan wordt dit de zangopnameruimte. Ik hoop dat er dan nog plek is voor mijn drumkit, want ik vind het echt zo zonde om die anders in de opslag op zolder te moeten zetten...

Dat geschilder enzo, daar heb ik echt zoooo geen zin in, maar als het eenmaal af is, is het resultaat altijd wel genieten!

Maar nu de vraag waar het allemaal om is begonnen, ben je al bij de buren gaan luisteren? ;)

Nee nog steeds niet. Wel al wat zitten werken, ook zangopname gehad. Ik sprak de buurvrouw gisteren even toen ik 'r buiten tegenkwam en ik vroeg gelijk of ze iets gehoord had. Het antwoord was jajaa, maar leuk toch! Zing jij er ook bij? Haha, dus heb ik ze maar even verteld dat dat een sessiezanger was.

Maar de aangezien het zangkamertje nog niet af is, stond de zanger naast mij in mijn studiootje en de deuren naar de overloop toe zitten er nog niet in.
Dat scheelt ook allemaal weer.

Maar ik vroeg de buurvrouw dus wanneer ik eens kon komen luisteren. Dat zou a.s. weekend kunnen. Dus ga ik dat dan ook maar eens proberen (als ze toevallig eens thuis zijn, want vorige keer dat ik wilde komen luisteren waren ze net weg).

Maar ze vond het allemaal prima en gezellig dat er muziek gemaakt werd.
Gelukkig ben ik niet de asociaalste en doe ik 's avonds na 20u gewoon netjes mijn koptelefoon op.

Hmm, misschien had je achteraf dan helemaal niet hoeven te isoleren..

:D

Maar goed, iig is 't wel de 'trigger' geweest die heeft geresulteerd in een mooi en gezellig studio annex crib :okdan:

Hmm, misschien had je achteraf dan helemaal niet hoeven te isoleren..

Waarschijnlijk niet *D, maar ik doordat ik dat wel gedaan heb, heb ik nu wel ervaring en inspiratie in het klussen. Dat betekent automatisch dat ik de volgende studio waar ik ooit in zal gaan grondig zal aanpakken en daar (mits de ruimte het toelaat) een kamer in kamer constructie zal gaan bouwen.
Nu weet ik immers dat het allemaal niet zo moeilijk is en zie ik daar niet meer als een berg tegenop!

Maar tis inderdaad een gezellig hokje geworden. Nu ga ik van het andere kamertje ook maar eens een gezellig hokje maken! :okdan:

Back