[doepfer] aan de computer knopen

fuse

Gepokt en gemazeld
Liep ik laatst niet te miepen dat het wellicht wel handig was om de Doepfer A100 aan een computer te knopen.

Maar had ik toch ergens gehoord dat ze bezig zijn om een computer prog te maken die zou moeten samenwerken met een speciale module (een ordinaire midi2CV controller?) zodat je de doefper modules met je computer kon laten samenwerken?

Het zal dan wel weer heiligschennis zijn, maar poe he. Als je via je computer een mooie 32 steps sequencer dan kunt gebruiken scheelt je weer heeel veel centen. En dan hoeft het beeldscherm nog niet eens aan te staan.

<weerwoord>

Wat dan met die 8bits sampler module van Doepfer?
Of een van die andere onderdelen die door microprocessoren gestuurd wordt?

Da's een beetje een grijs gebied ik weet het, maar als doepfer van die modules kan verkopen dan zouden ze gek zijn als ze het niet deden. Als een bakker zuurstokken (of wijnballen, mag ook) kan verkopen dan mag hij dat toch ook doen?

geef mij dan die computersamenwerking maar , heb niks tegen computers

Vorig jaar op de messe heb ik foto's gemaakt van een progje van Doepfer.
Stiekem, want toen ik er voor ging staan met mijn camera wordt ik weggestuurd. (waar gebeurd)

maar lang leve de digitale zoom:

DSC00041.JPG

DSC00042.JPG

Wie weet was het niet helemaal legaal en wilden ze niet dat jij dat fotografeerde. ;)

Digitaal, analoog, virtueel of akoestisch het maakt eigenlijk geen fuck uit zolang het eindresultaat maar goed is en je er lekker mee kunt werken.

Juist kruisbestuivingen zijn het mooiste, een ranzige 8 bit amiga sample door een analoge filterbank halen, dat soort dingen.

Gewoon gebruiken wat je het beste lijkt en je niet vasthouden aan bepaalde dogma's.

Ze zouden eigenlijk een PCI kaart moeten maken met een aantal Cv/Gate uitgangen er op die Windows ziet als midi poorten dat zou volgens mij echt rete handig zijn. Misschien wel handiger nog dan een Midi2CV converter.

Back