Je laatst geannuleerde aan- en verkopen, en waarom?

Nap

Nieuwkomer
Heb je dat ook weleens? Je zet na lang wikken en wegen iets te koop en hakt de knoop door, maar terwijl de inkt van je advertentie nog nat is en nog voordat er gehapt wordt, bedenk je een goede reden om toch van de verkoop af te zien. Bij mij is het meestal problemen met ruimte of inputs, dan heb ik in gedachten al half afscheid genomen en zet ik het te koop en dan PLOTS - door een EUREKA moment bedenk ik dan toch weer een oplossing om het erin te frotten en ben ik blij dat het niet zover gekomen is.

Bij mij waren de laatste 4:

- Erica Synths LXR-02 - na aankoop van de Perkons vond ik dat ik wel zonder kon (ik had geen plaats meer op het bureau), maar dat was niet zo. Gelukkig behouden door een nieuw hoekje in te richten op mijn computer desk.
- Roland TR-6S - idem
- Ibanez Artcore AS73 hollow body gitaar - Wilde hem verkopen maar toen ik er nog een keer op ging spelen vond ik hem toch te mooi om weg te doen.
- Arturia Microfreak - deze had ik nog wel heel kort, maar de Solar-42 kwam veel vroeger binnen dan verwacht en ineens had ik een acuut ruimteprobleem. Maar een laptop stand bleek uiteindelijk uitkomst te bieden. Gelukkig maar, want ik had er nog lang niet genoeg mee gespeeld.

Laatst gewijzigd:
Nope, als ik besloten heb dat ik iets weg wil doen, wil ik ‘m het liefst zsm kwijt.

Ik heb te weinig om al dingen te verkopen, maar het gebeurt me wel vaak dat ik pas een oplossing voor een probleem vind wanneer ik de hoop al had opgegeven en met iets anders bezig was.

M'n Zoom ARQ AR-96. Had 'm hier op het forum ook al 'ns bijna te koop gezet, voor een heel zacht prijsje. Kan in principe veel, maar het is ook wat ingewikkeld om mee te werken. Toch maar niet verkopen, voorlopig. Eerst nog maar 'ns echt induiken. Ik denk dat bv. een Circuit gemakkelijker en intuïtiever is, maar kan waarschijnlijk ook minder. Mocht het kwartje toch nog vallen met de Zoom, voor bv. de 'One Night Track Challenge' is het dan eigenlijk een ideaal ding.

Ha ik heb de arq 48 of hoe heet ie. Nog nooit aangezet. Mss krijgt ie ooit n kans. Misschien niet

Meerdere keren, over verschillende jaren, een D50 en DW8000 te koop gezet en weer uit de verkoop gehaald. De D50 is inmiddels toch vertrokken, maar de DW8000 staat nog in de studio en gaat definitief niet meer weg.

Vandaag heb ik de Pittsburgh Modular Voltage Lab 2 geannuleerd. Besteld (pre-oreder) in een combinatie van GAS en een Bax kortingsactie, maar tijdens de periode waarin de voorpret centraal staat - manual doorlezen, video's kijken, audiodemo's luisteren - begon ik eigenlijk al buyer's remorse te krijgen voordat 'ie überhaupt geleverd was. Niet mijn ding toch, veel te veel gedoe en waar het idee van experimenteren me aanstaat hoor ik vooral heel erg veel bliep, bloep, fart noises op Youtube. Voordeel: 2k terug in de gearpot.

Met de Kickstarter van de Cyma Forma Alt kwam ik er niet tussen bij de Early birds en vond ik het prijsverschil eigenlijk te groot.
Toch ingetekend op de reguliere prijs, maar met de demo's en de bevindingen van @Nap uiteindelijk toch afgehaakt.
Het mag zich eerst maar eens gaan bewijzen, voor ik er een substantieel bedrag voor ga neertellen.

De Koma Chromaplane vind ik een stuk interessanter voor wat ik wil en is ook prijstechnisch aantrekkelijker.
Zeker in combinatie met de field kit modules zie ik daar voor mezelf meet potentiële mogelijkheden en bovendien ook nog wel een rolletje voor m'n Soma Ether.

Een Proco Deucetone Rat, niet zo lang geleden nieuw in doos gekocht, voor mijn 303.

Ik had eerder ook een andere Deucetone en verkocht, maar nu met mezelf afgesproken dat ik deze nooit zou verkopen.

Uiteindelijk toch te koop gezet, ook een koper gevonden, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen en toen een mail gestuurd dat ik van de verkoop af zag. Wel ongemakkelijk op dat moment, maar ik ben blij dat ik hem nog heb.

Ik vind het gewoon echt een vet pedaal, klinkt authentiek en met de Deucetone heb je ook gelijk maar de meest uitgebreide versie, met verschillende Rat circuits, dubbel uitgevoerd. Je kan 2 distortions in serie schakelen, of 2 keer parallel.

In mijn geval was ie dus nieuw in doos uit Amerika, goedkoper dan dat ze voor een 2e hands exemplaar vragen, die moet je dus gewoon nooit weg doen, als dat je ding is.

Laatst gewijzigd:
btw, het gaat toch om geannuleerde verkopen? Ik zie hierboven ook ervaringen over geannuleerde aanschaffen, ook leuk natuurlijk

Laatst gewijzigd:
Ik heb toevallig een paar dagen geleden een Korg SQ-64 sequencer te koop gezet, die langere tijd niet gebruikt was. Doordat er niet veel interesse was toch weer gaan nadenken of ik er niet meer uit kan halen. Nu besloten mijn Grandmother onder mijn eurorack weg te halen en de sequencer er neer te zetten om gelijktijdog 2 stemmen en drums aan te kunnen sturen.
Nu dan mijn korg prologue te koop om ruimte te maken voor de grandmother op aparte tafel.

Tijdje geleden een VC340 gekocht 2e hands, in heel mooie staat. 15 minuten mee gespeeld en toen dacht ik, is dit het nou?

Meteen te koop gezet op het forum.

Toen kwam ik wat demos tegen op youtube en dacht ik 'wow'.. vet!

Daarna meldde iemand zich die de VC340 wilde overnemen, ik heb gezegd, sorry, maar ik hou hem toch, nogmaals sorry.

Dus, maar ik had nog geen phaser en effecten aangesloten en had eigenlijk ook geen zin om die te kopen. Dus, zo verkreeg ik die sound niet die ik wilde. Opnieuw te koop aangeboden dus maar. En iemand diende zich aan, maar toen wilde ik toch maar een Phaser kopen. Dus ik zei, ben er nog niet uit, ik wil denk ik een Phaser kopen en dan zien of ik hem hou. Koper vond het oke.

Oen die ik was werd dat een Behringer Vintage Phaser, die deed niks bij aankomst.
Toen was ik het zat, ik heb de VC340 weer aangeboden aan de geinteresseerde en die ging akkoord, Phaser heb ik teruggestuurd.

Weer die demos geluisterd op Youtube, jemig wat klinkt die VC340 toch vet zeg. Ik die verkoper gemailed als ie hem weer weg wilde doen dat ik hem wel terug wilde kopen. Dat vond ie prima, maar ik geloof dat ie hem liever houdt.

Dus, uiteindelijk een nieuwe VC340 gekocht, Small Stone Phaser erbij, delay er op. En stringen maar. Super mooi geluid. Ik ben er blij mee. :W

Beste Mona, tijdens ieder bezoek aan Scheidersladen in Berlijn zet ik mn vrouw op Tinder en marktplaats. Tinder doet daar niet zo moeilijk over, gelukkig herinnert marktplaats me eraan dat dit niet wenselijk is en trek ik de ads weer in. Moet ik mij zorgjes maken over mijn mentale welzijn?

Beste @mcdjan007,

Ik zou mij voornamelijk zorgen maken om het mentale welzijn van je vrouw.
Op marktplaats gezet worden doet iets met een vrouw en dat is niet onverdeeld gunstig.
Iedere vrouw vind het fijn om eens op een voetstuk gezet te worden en niet het gevoel te krijgen in de uitverkoop gedaan te worden.
Laat je vrouw zich weer eens geliefd en bijzonder voelen.

Zet haar op Vinted!

Laatst gewijzigd:
Neem een foto van haar naast n bordje ‘solden’ of ‘-50%’

Vrouwen zijn gek op kortingen, ik was ze snel kwijt.
1722503428846.jpeg

M’n K4R. Patches aanpassen is een gedoe. Wilde geen €300 uitgeven aan een Stereoping controller. Kan van de verkoopprijs + € 300 immers ook gewoon een compleet instrument kopen. Toen ie door overweldigende interesse bijna de deur uit was, begon ik te twijfelen. Wat weten zij dat ik niet weet? De controller toch maar gekocht. En toen had ik precies de crunchy ambientmachine waar ik naar verlangde.

een VC340 Super mooi geluid.
Klopt helemaal. Maar dat mijn nieuwe al vreemd deed sinds t begin en die van een vriend kraakte als een doos speculaas waar een bulldozer over rijdt helpt prima om m niet terug te kopen.

Ik heb/had twee digitale recordertjes, waarvan ik er eentje te koop had gezet (een paar keer). Ben blij dat ik die nu nog heb, want de eerste is nu defect, dus kan ik hem vefvangen door de tweede.

Back