fuse
Gepokt en gemazeld
Misschien dat ik de laatste tijd meer gericht aan het kijken ben. Maar het valt me op dat er steeds meer retro achtige analoge effecten terugkomen.
MAM, analoge filters. Filters nagebouwd aan de hand van de MS20. Een buizen spring reverb van Vermona.
Buizen preamps. Analoge phasers, ringmodulators en noem het allemaal maar op. Is dit een modeverschijnsel of is me altijd al gecharmeerd geweest van het analoog vern**ken van geluid?
Of zijn al die nieuwe retro spullen lang zo strak niet als de orginelen?
(De Roland spring reverb enzo)
Hmm.... ja oeps. Misschien dan maar metteen een vraagje erbij.
Ik zoek een mooie warme buizen preamp. Nu heb je die in verschillende prijsklassen.
En er zijn vast wel mensen die hele verhalen over buizen en kwaliteit enzo kunnen 'opdreunen'.
Maar wat zou een mooi begin kunnen zijn om met die meuk eens te experimenteren.
De allergoedkoopste dingen zijn gewoon bagger of is het de moeite waard om te proberen?
MAM, analoge filters. Filters nagebouwd aan de hand van de MS20. Een buizen spring reverb van Vermona.
Buizen preamps. Analoge phasers, ringmodulators en noem het allemaal maar op. Is dit een modeverschijnsel of is me altijd al gecharmeerd geweest van het analoog vern**ken van geluid?
Of zijn al die nieuwe retro spullen lang zo strak niet als de orginelen?
(De Roland spring reverb enzo)
Hmm.... ja oeps. Misschien dan maar metteen een vraagje erbij.
Ik zoek een mooie warme buizen preamp. Nu heb je die in verschillende prijsklassen.
En er zijn vast wel mensen die hele verhalen over buizen en kwaliteit enzo kunnen 'opdreunen'.
Maar wat zou een mooi begin kunnen zijn om met die meuk eens te experimenteren.
De allergoedkoopste dingen zijn gewoon bagger of is het de moeite waard om te proberen?

, maar eerst moet mijn stinken sokje weer eens flink bijgevuld worden.