ARP AXXE waveforms

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
what the...?!
een vreemdsoortige zaagtand en een blokgolf die gewoon een gespiegelde zaagtand blijkt te zijn...???

Attachments

• axxe-waves_gif.gif
    axxe-waves_gif.gif
    5,2 KB · Bekeken: 164
hai die 6!

hmmm ?!
...lijkt wel of die square gemoduleerd word.
echt zeker dat r geen 2de osc. stond mee te brommen ?

gr.Jazz

ey jazz 8) ...nice avatar

nee, dit is strikt en alleen de square wave... dus zonder filter of andere osc's/waves...

hier nog ff een grafiekske van een mix tussen beide (zo als dus mogelijk op de axxe zelf)
zoals je ziet veranderd er niet echt veel, alleen de 'slopes' lijken wat rechtlijniger te worden...

axxe-sawsqr.gif

Laatst gewijzigd:
zo raar is dat niet is gewoon de karakterstiek van het beestje. als je echt een kaarsrechte blokgolf hebt klinkt dat helemaal niet zo mooi. beetje een computer geluid heb je dan.

je moet maar eens als je de mogelijkheid hebt de zaagtanden van verschillende synths bekijken zien er allemaal anders uit ook al gebruik je de zelfde parameters.

De pulse van de 303 leek ook helemaal niet op een pulse, beetje het zelfde idee, 2x een zaagtand gespiegeld.

Ik weet niet of ik het hier heb gelezen of ergens op het web. Ik kan niks vinden in de zoekmachine hier over.

Wel een keer een japanse site met allerlei golfvormen uit verschillende synths. De verschillen waren enorm!

idd bikkel, over dit fenomeen had ik het laatst met Shivah...

ik heb ook ff de moog prodigy er bij gepakt om te vergelijken. ook de prodigy kent deze karakteristiek maar lijkt veel meer... in tegenstelling tot de Axxe loopt bij de prodigy de zaagtand wel door de nul-lijn heen...

prod-waves_gif.gif

Laatst gewijzigd:
Back