[Jazzy/Funky/Latin/House] Saxual Disease

simonvk

Just be good to me...
Hallo,

Ik heb een beetje een opvolger gemaakt van mijn track 'A9', die ik hier een half jaartje geleden ofzo heb gepost. Deze heet 'Saxual Disease' en heeft wederom een saxofoon als lead, en ik moet zeggen dat ik deze beter vind klinken dan die in A9. Maarja, da's mijn mening.

Er zit ook een tikkeltje Latin in, en een ostinatobasje. Verder nog wat rhodes, timbales en wel een aardig pakkend beatje.

Titel: Saxual Disease
Lengte: 4:21
Gemaakt met: Reason 2 en T-Racks
Grootte: 5.1 MB
Feedback: Graag

De link: http://artists.iuma.com/site-bin/mp...actor_85/audio/Factor_85_-_Saxual_Disease.mp3

Thanks alvast

ยป Edit: Als iemand me de precieze naam van dit genre kan geven... graag!

CHille track! Lekkere beat...Zit allemaal goed in elkaar vind ik... duidelijk de reason flanger op 2:45 ;)

Misschien moet je alleen eens kijken of je misschien een goede multilayer saxofoon sample voor in de NN-XT kan vinden want deze maakt je nummer nogal muzakkerig en dat is zonde voor de rest van je track!

er zit inderdaad wel een positieve vibe in dit nummer! Maar zoals almeros het al zei, die sax maakt het een beetje nep.

Je hoort altijd direct dat zo'n saxofoon uit een "kastje" komt en dat is niet echt positief... Hetzelfde vind ik overigens gelden voor die steeldrum-fillin (bijv. bij 0:15) Ga opzoek naar een geluiden/samples/loops die meer passen bij de rest van de beats zou ik zeggen.

Muzikaal is het trouwens een prima nummer hoor!

bedankt voor de tips ik zal es gaan kijken. =)

Klinkt absoluut niet gek ;). Compositie vind ik vrij goed in elkaar zitten.
Alleen staat de saxofoon een klein beetje los van het geheel doordat hij zo blikkerig klinkt. Misschien kun je hem iets meer diffuus met het geheel laten klinken door wat meer effecten over de sax heen te gooien. Een vrij korte, snelle delay (niet teveel!) in combinatie met een heel klein beetje distortion doet denk ik een hoop wonderen; misschien dat je hem iets zachter zou kunnen zetten.

Als je weet hoe moeilijk een 'nep' sax in een track in te spelen is dan is dit heel erg goed gedaan IMO. En het lijkt wel alsof jullie als vliegen op stroop op die sax afgaan. De rest vind ik nl. ook heel erg goed gemaakt. Veel fealing, vibe en een lekkere Saint Germain achtige beat. Die lekkere bas mag wel wat warmer, maar da's ook persoonlijk.

Origineel geplaatst door fuse
Als je weet hoe moeilijk een 'nep' sax in een track in te spelen is dan is dit heel erg goed gedaan IMO. En het lijkt wel alsof jullie als vliegen op stroop op die sax afgaan. De rest vind ik nl. ook heel erg goed gemaakt. Veel fealing, vibe en een lekkere Saint Germain achtige beat. Die lekkere bas mag wel wat warmer, maar da's ook persoonlijk.

Tja, dat komt omdat de sax een van de weinige dingen is waar ik wat op aan te merken heb, aangezien ik de rest lekker in elkaar vind zitten! En ik weet hoe moeilijk het is om een sax te neppen, maar daar moet ik je bij zeggen dat ik wel een beetje verwend ben met m'n saxen uit m'n JV-1010 en Korg Triton... en eigenlijk helemaal door de saxofoniste uit m'n eigen jazzcombo ;)

De saxpartij zou nog net iets dynamischer kunnen worden gemaakt (naast de dingen die ik in m'n vorige reply noemde): niet constant hetzelfde loopje knippen&plakken, maar speel het loopje gewoon eens 5x in, en plak ze door elkaar heen. Gebruik af en toe de pitchbender eens licht, en voeg een enkele keer een klein beetje modulatie toe.

Klinkt lekker hoor, mooi vol van geluid, die Sax is inderdaad wat minder maar al met al zit het technisch prima in elkaar!
Ga zo door zou ik zeggen...

gr. Mario

Back