Cubase: Kraakjes

Nieekk

beatssssssssss
Ik heb een nieuwe PC, en opeens heb ik last van vervelende kraakjes als ik in Cubase SX 3 met VSTi's aan het werken ben, bijvoorbeeld met Massive.

Ik heb rond gekeken en het scheen te maken hebben met ASIO, en misschien met een trage PC. Dat laatste valt af, want het is een spiksplinternieuwe PC.. Ik heb ook de nieuwste ASIO drivers geinstalleerd.

Mijn PC:
Intel Quadcore Q6600
4 GB DDR2 RAM
1 TB HDD
ESI MAYA44 Geluidskaart

Hoe kan dit? Als ik een MIDI spoor opneem en wat inspeel, en daarna tijdens het afspelen op mijn rechtermuisknop druk op een willekeurig spoor (zodat je editfuncties te zien krijgt), hoor ik al een kraakje. Ook als ik tijdens het afspelen aan knoppen ga draaien kraakt het aan alle kanten..

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Ik heb het zelfde probleem onder SX2 zelfs als ik opnamen render naar wav.

Ik kwam er pas achter dat het probleem helemaal niet in de mixer of geluidskaart zat toen ik een opgenomen wave eens in SoundForge opende - helemaal perfect.

Cubase gekraak(t) ? 8)

Heb je ook de ASIO drivers geselecteerd? Wat is je buffer waarde? (dus je latency) Je kunt deze vinden bij de instellingen van je geluidskaart.

Ik heb de ASIO drivers geselecteerd. Mijn geluidskaart zegt bij Latency: '256 sample'..

Dat is normaal, ook dat cubase ineens na moet denken.
Geef gewoon windows maar de schuld!
Want windows is de schuldige!
Bill gates moet je hebben.
Je moet gewoon kiezen :
Of software, of hardware.

Back