Hoe maak ik dit geluid?

misterCCC

Stamgast
Ik ben op zoek naar kwalitatieve sweeps en woosh-effecten.

In bijlage zitten 2 stukjes als voorbeeld.

Welke VST's/synths gebruiken jullie voor dergelijke effecten?

Attachments

• 01 Een Ster (intro).mp3
    144,7 KB · Bekeken: 87
  • 03 Zeven Zonden (intro).mp3
    227,4 KB · Bekeken: 84
Dit kan met zon beetje elke VST en effecten.

Gewoon lekker crea-bea aan de slag met wat gefilterde white noise veel resonance.....veel reverb.......een keertje reversen nog meer reverb en misschien wat echo....dan weer reversen.....de mogelijkheden zijn oneindig.

-edit- je voorbeelden vind ik niet echt swooshes of sweeps....maar een dropdown of hoe zo iets ook heet.

dit is gewoon een kick en een crash met veel reverb en/of echo en misschien nog een gesweeped ruisje ofzo.

Het beste is om een zelfgemaakte sample hiervoor te gebruiken.
Deze reverb sounds kosten te veel cpu.
Wat je kan doen is gewoon random op de piano rammen,
Liever bel soundjes maar piano werkt ook.
Reverse cymbal erbij mixxen ken ook maar hoeft niet.
reverb erover, reversen, nog weer wat verb toevoegen.
Gewoon zelf wat proberen tot je een paar goede hebt.
Wat mooi zou zijn is 2 keer opnemen vooral als je white noise gebruikt.
Dan een stereo soundje ervan maken, daarna pas verb gebruiken. ( is stereo )
Natuurlijk heb je dan nooit dezelfde sounds als deze, maar je eigen is altijd beter!

Wat je kan doen is gewoon random op de piano rammen,
Liever bel soundjes maar piano werkt ook.

Hmm kan aan mij liggen maar ik hoor weinig tot geen piano en of bel sounds in de voorbeelden....iig geen die deel uitmaken van het effect waarnaar de topicstarter op zoek is.

Bedenk wel dat je je pc niet meer kan bedienen voor je op 100% zit!

Mijn pc is opgevoerd,die gaat tot 118,5 %...soms iets meer,maar dan moet ik niet toevallig aan het stofzuigen zijn...

Misschien wijk ik nu even af van de topic, maar toch bedankt voor de tip van vengeance effects!

Ik heb even een aantal voorbeeldjes gedownload en dit klinkt veelbelovend. Ik wacht vol spanning op de volledige CD.

Misschien wijk ik nu even af van de topic, maar toch bedankt voor de tip van vengeance effects!

Ik heb even een aantal voorbeeldjes gedownload en dit klinkt veelbelovend. Ik wacht vol spanning op de volledige CD.

Graag gedaan! :mega:

Bedenk wel dat je je pc niet meer kan bedienen voor je op 100% zit!

Ik weet niet wat je voor een PC jij hebt, maar hier kom ik (en kwam ik met de XP2400+, ook al 4 jaar oud) met de beste wil van de wereld met 1 reverb-plugin nog niet eens boven de 5% uit. Echt, de tijd dat die dingen je PC naar de klote hielpen zijn voorbij. Zelfs convolutie valt heel erg mee, en dan nog - dan werk je eerst met een reguliere reverb en vervolgens render je met de dikke convolutie-plugin erop.

Bericht door een moderator:
en ook weer even opgeruimd

Back