Analog solutions 'Red Square'

Heeft er toevallig iemand ervaring met dit bakje, en ook of er ergens sounds te bemachtigen zijn?

Attachments

• 1000231_l.jpg
    1000231_l.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 85
Effe gegoogled.
Zo te horen erg vet!!! 8)

Red Square is a patchable analogue monosynth that can also be used as an effects processor. It has some of the advantages of a modular synth (re-wireable synth circuits, external control, external signal routing) and the advantage of a pre-patched monosynth (easy to use, instant sound, tidy front panel). Its 1/4" jacks sockets mean it can easily be integrated into a studio just like any synth or processor.

links
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/rs.htm
Verder eigenlijk geen links kunnen vinden (in die korte tijd dan) :gaap:

Origineel geplaatst door BananaWorld
Effe gegoogled.
Zo te horen erg vet!!! 8)
Je had natuurlijk ook een echte zoekmachine kunnen gebruiken:
synthforum.nl's zoekmachine

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=6952

Eerst zien dat ze hem daadwerkelijk leveren. Ik vind het opzich een leuke bak, maar voor 870 is opzich wel een pittige prijs. Ik weet ook niet precies hoe leveringen gaan vanuit analogue solutions. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind dat er veel alternatieve zijn te beginnen met de Neptune II van Spectral Audio.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=7109
http://www.spectralaudio.ch/neptune2.html

De neptune 2 is uit te breiden zodat ie semi modular wordt en de klank van de neptune 1 bevalt me.

Vergeet als alternatief vooral ook niet de Korg MS-20

Origineel geplaatst door BDeep
Vergeet als alternatief vooral ook niet de Korg MS-20
Maar die is oud en dus een grote kans dat ie binnenkort kapot gaat. ;)

Nee, de MS-20 is inderdaad een alternatief. Jammer dat er van die witte en zwarte toetsen op zitten, maar verder! :)

Ik zag deze bak juist als een alternatief voor de MS-20. Fijn met ingebouwde midi interface, en zonder toetsen lekker in je rack. Alleen ZO jammer dat ie geen HPF heeft...

Bedankt voor jullie tips en antwoorden.
Maaaaaar: WAAR VIND IK SOUNDS??? ik wil namelijk graag weten hoe hij klinkt.
ik gebruik ook een ms 20 en wil graag het verschil horen n.l.

mono-poly vertelde mij trouwens dat AFX er ook een heeft.
niet dat dat mij wat uit maakt maar leuk om te weten.

dudes:peukie:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar die is oud en dus een grote kans dat ie binnenkort kapot gaat. ;)

Nee, de MS-20 is inderdaad een alternatief. Jammer dat er van die witte en zwarte toetsen op zitten, maar verder! :)

offtopic als er een bak is die niet kapot te krijgen is zijn het de ms korgjes wel

maar over die neptune moet je dat zelf doen of kan je dat laten doen dat modular maken. lijkt me wel een hele stoere optie

Origineel geplaatst door EDP
offtopic als er een bak is die niet kapot te krijgen is zijn het de ms korgjes wel

maar over die neptune moet je dat zelf doen of kan je dat laten doen dat modular maken. lijkt me wel een hele stoere optie
Dat van dat ie kapot zou gaan was een argument van iemand anders op het forum om geen 909 te kopen. Vandaar het knipoogje. Ik hou van vintage. Als het al 15 jaar werkt dan heb ik er meer vertrouwen in als een product wat nog OS versie 0.9 draagt.. Maar goed, andere discussie.
Die neptune wordt de mijne, maar ik moet nog eventjes wachten. In een bepaalde winkel, waar wij hier de naam niet van mogen noemen, zal ie wel een keertje verschijnen.
AFX? Vertel.....

Nou dat zei mono-poly, AFX is den aphex twin dus en hij zal hem wel weer hebben mogen testen.

IK WIL SOUNDS!!!!:confused:

succes met je neptune JB!:confused:

Origineel geplaatst door Social Narcotic
Nou dat zei mono-poly, AFX is den aphex twin dus en hij zal hem wel weer hebben mogen testen.
Okee, ik weet natuurlijk niet dat AFX, aphex twin betekend. Ik ken die gozerd namelijk helemaal niet. Zal wel aan mijn opvoeding liggen.

Ik hoopte dat AFX een of ander vaag duits bedrijfje was dat ook een Red Square- / Spawn- achtig apparaat hadden. Vandaar mijn vraag.

Helaas kan ik je niet voorzien van samples.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat van dat ie kapot zou gaan was een argument van iemand anders op het forum om geen 909 te kopen. Vandaar het knipoogje. Ik hou van vintage. Als het al 15 jaar werkt dan heb ik er meer vertrouwen in als een product wat nog OS versie 0.9 draagt.. Maar goed, andere discussie.
Die neptune wordt de mijne, maar ik moet nog eventjes wachten. In een bepaalde winkel, waar wij hier de naam niet van mogen noemen, zal ie wel een keertje verschijnen.
AFX? Vertel.....

Zal wel lachen zijn als AFX op dit forum zat, moet ie wel nederlands leren ;)

Back