Synth in Amerika via ebay gekocht

wat blijkt, je kunt geen post verzekerd versturen naar Amerika. Ik heb dus betaald voor het verzekerd versturen van 300 gulden, terwijl zij mij dit bij het postkantor nooit hadden kunnen aanbieden..
sorry , wablieft , hier vallen de schoenen me van uit. is dat werkelijk zo?
:confused:

volgens mij ben je gewoon oudhollands getilt door de verkoper.
geen trackingcodes, aan het lijntje gehouden worden totdat je geen kopersbescherming meer hebt.
ik zou een hoop stampei gaan maken om het geld terug te krijgen.

Zijn email
lighterpro@yahoo.com

Hij heeft best wel wat positieve feedback. Verkocht voornamelijk sigarenknippers. Verkocht voor een vriend 2 x sl1200 en DJM 600 mixer . Die ik dus had gewonnen. Tja, ik had het achteraf beter in Nederland kunnen kopen, want de invoerrechten zouden er ook nog bijkomen. http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=lighterpro.inc&ftab=AllFeedback

Sinds dat gezeik met mij is hij van ebay af. Dat heb ik volgens mij wel voor elkaar gekregen. Alleen wat schiet ik er mee op? Ik heb al gedreigd zijn naam ten gronde te richten op diverse fora. Wel uiteraard de eerste maanden heel vriendelijk tegen hem geweest. Tja als ik dat had geweten! Wat kan ik nog doen?

Zijn site is wel in de lucht, alleen hij reageert niet/nooit
http://www.lighterpro.com/

het blijft lastig, maar het bedrag is hoog genoeg om gewoon aangifte te doen.
het is zijn zaak om aan te tonen dat het ding daadwerkelijk verstuurd is, met werkende trackingcode's.
dat is ook de zaak van de verkoper om dat uit te zoeken als die code's niet werken.
jij hebt namelijk aan hem ook verzendkosten betaald, dus de verkoper is de verzender en dus verantwoordelijk.
een oceaan ertussen maak dingen niet onmogelijk.
ik zou eerst maar even gaan dreigen met justitiele bemoeienis, dat is soms al voldoende.
maar het belangrijkste is, maar de verkoper duidelijk dat je ; of je apparatuur, en dan wel meteen, of je geld terug, en dat ook meteen, wilt.
laat er geen misverstand over bestaan dat je niet zult rusten, tot in het einde der dagen, voordat er een fatsoenlijke overeenkomst uitrold.
zo krijg je zelfs de maffia op de knieen, zogezegd, wordt even "de luis in de pels"
enkele mailtje's per dag sturen, totdat er antwoord komt.
heeft bij mij toch al enkele keren gewerkt.
ik hou er namelijk niet van om zelfs maar voor 3 cent opgelicht te worden.
Jazeker, bij de overheid kennen ze me ook wel:mexico:
zet um op......................
:biertje:
,

misschien kunnen we hem eens vragen waar het geld blijft?
zoiets:
hallo,
a friend of mine bought a mixer and two turntables.he paid. it never arrived,
when will you send him back the money.
please
sunny
er staat trouwens wel 1 telefoonnummer bij:

You can contact us at: Lighterpro@yahoo.com
or by phone at(305) 907-1873 office or (305)469-3666 cell
we are located at:
20341 NE 30th #103-6
Aventura F.L 33180

en soms werkt googlen wel om wat meer contact te krijgen, als je lastig bent krijgt ie er misschien genoeg van .
( ga er natuurlijk vanuit dat er werkelijk niets meer komt)

veel mensen die kennelijk andere mensen oplichten doen dat uit een soort van onverschilligheid, "easy money", als die vlieger niet meer opgaat, dan zijn ze vaak genegen de schade te beperken, dan wel weg te werken.
een soort van spel dus.
misschien kan het geen kwaad als we allemaal even een mailtje sturen?
in brak engels svp.
dan heeft ie wat te doen, zo vroeg in de ochtend.

ATTACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:biertje:

misschien kunnen we hem eens vragen waar het geld blijft?
zoiets:
hallo,
a friend of mine bought a mixer and two turntables.he paid. it never arrived,
when will you send him back the money.
please
sunny
er staat trouwens wel 1 telefoonnummer bij:

You can contact us at: Lighterpro@yahoo.com
or by phone at(305) 907-1873 office or (305)469-3666 cell
we are located at:
20341 NE 30th #103-6
Aventura F.L 33180

en soms werkt googlen wel om wat meer contact te krijgen, als je lastig bent krijgt ie er misschien genoeg van .
( ga er natuurlijk vanuit dat er werkelijk niets meer komt)

Ik had het al een beetje naast me neergelegd. Ik had hem al eens gebeld. Hij reageert gewoon niet meer. Had USPS gemailed, maar die konden niets met de 3 codes. Was niets over bekend. Eerst zei de verkoper dat ik de spullen binnen 8 dagen zou krijgen. Dat was te voorbarig i.v.m. de douane natuurlijk, dus ik wachten wachten en nog eens wachten. Mailen, toen reageerde hij nog. Zou naar postkantoor gaan aldaar. Zei dat de pakjes daar nog stonden. Het was te zwaar zei ie, idioten noemde hij de mensen van dat postkantoor, maar toen was alles in orde. Ik weer wat weken wachten en paypal inschakelen voor een claim. Helaas was de tijd hiervoor verstreken,. Had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen zeiden ze.

27 oktober 2008 heb ik het geld al overgemaakt zag ik terug in mijn paypal overzicht. 1300 dollar is een flink bedrag

Heb hem net een mailtje gestuurd:

Where is my money?
I bought from you 2x technics SL1200 turntables and one Roland DJM 600 mixer. You never send it! I want my money back now.

dario castroman
lighterpro@yahoo.com

Total: $1.300,00 USD

Send it back to:
IBAN: ...........
BIC code: .........

even gekeken naar z'n feedback, dat is dus behoorlijk slecht.

veel negatief over niet leveren.

ik heb een keer een negatieve gekregen van een oostenrijkse verkoopster.
die vond 3 maanden verzendtijd normaal, en ik mocht dus niet vragen of de postbodes in oostenrijk alles lopend deden...............

:stupid

even gekeken naar z'n feedback, dat is dus behoorlijk slecht.

veel negatief over niet leveren.

ik heb een keer een negatieve gekregen van een oostenrijkse verkoopster.
die vond 3 maanden verzendtijd normaal, en ik mocht dus niet vragen of de postbodes in oostenrijk alles lopend deden...............

:stupid

ja en ik maar denken dat ik safe zat door de kopersbescherming. Maar na 1,5 mnd kunnen ze niets meer doen. Daarom niets duurs in Amerika kopen. Zowieso is de kans groot dat het overmaken geld, verzenden enzo langer in beslag neemt. Waardoor men denkt dat de spullen onderweg zijn, maar in werkelijkheid is er niets opgestuurd.

Qua kopen van particulieren: Paypal kopersbescherming anders wordt er niet besteld (en reken maar dat ik de termijn in de gaten houd).
Qua verzenden: DHL, die doet ook de inklaring, ik had laatst een pakketje uit Hongkong wat binnen 24 uur op de stoep stond, inclusief douane/inklaring. Wel iets grotere kans dat je BTW moet dokken, maar dat calculeer je in of je gebruikt trucjes als je de kans krijgt ;) (dit pakketje was overigens BTW-vrij door de vriendelijke Aziaat die er "Product sample of no commercial value" op had gezet, wat ze blijkbaar accepteerden)
Sowieso iets bestellen dat alleen maar goedkoper is als je geen BTW hoeft te betalen doe ik niet, dat is gewoon niet de moeite waard. ALs je gedonder krijgt mag je het weer terugsturen en daarna weer BTW betalen....

Qua kopen van particulieren: Paypal kopersbescherming anders wordt er niet besteld (en reken maar dat ik de termijn in de gaten houd).
Dit is niet waterdicht lijkt me, want wat als iemand zijn paypal account leegplukt? Net voordat jij een claim indient?

Dan krijgen ze normaliter een rekening van Paypal, en die gaan er verder achteraan. Je geld wordt in ieder geval teruggeboekt, voor zover ik weet.

Dan krijgen ze normaliter een rekening van Paypal, en die gaan er verder achteraan. Je geld wordt in ieder geval teruggeboekt, voor zover ik weet.

Ik vertrouwde in het goede in de mens. Uiteraard weet ik dat er fouten bijlopen. IK was te goeder trouw

Back