Origineel geplaatst door JazzMann
...is het niet een beetje dom, om een midi klavier in huis te hebben als je techno maakt ?
ik praatte alleen maar iemand na die zei dat die jongen wel een keyboardje kon gebruiken. snap niks van techno, weet niet wat het is. gelukkig.
over de quasar heb ik trouwens veel positieve recensies gelezen. toentertijd was het ding voor 2695 (incl tre bord) niet aan te slepen, en als je eens een advertentie voor een tweedehands zag, voor rond de 2000, kon je het wel schudden: die was meteen weg (had ook te maken met de fijne distributie waar qm voor gekozen had).
de vergelijking met de jv1080 is wat mij betreft de spijker op de kop, maar dan andersom. die jv1080 kwam later, klonk veel zuiverder en was daarom ook minder leuk. vind ik. die brakke samples van de quasar klinken echt vintage. ok, sommige zijn onbruikbaar, maar er zitten heel veel leuke bruikbare samples in, lekker vuil, strings, bassen, drums. je hebt in ene heel veel ouwe bakken die ook nog 's oud klinken.
en ok, die draaiknoppen met realtime opnemen in midi van filter opendraaien en zo via sysex is nu hopeloos ouderwets, net als die zeer beperkte arpeggiator, maar ze liepen bij qm toen wel voorop. en dan las je een jaar of 2 later in de xp advertenties van roland"the arpeggiator is back! ja, m'n reet, dat was-ie al een jaartje of twee.
nou ja, dat was dus mijn mening.
die quasar heeft met die borden ongeveer 1500 samples, waarvan het overgrote deel leuk en bruikbaar is, 2 midi in met merge functie, arpeggiator, een vies zelfoscillerend filter, 4 outputs + stereo uitlekker vuil met een echt vintage karakter,
ik geloof dat die kerel op marktplaats er 300 euro voor wil. dan neem je toch een beetje ruis op de koop toe?!