Nieuw hier en wil nu al advies

dcdn

Nieuwkomer
Hallo iedereen ik ben nieuw hier omdat ik draai al een geruime tijd (4jaar op 2x technics en pioneer djm600)
Ik hou puur en alleen van Techno
Nu heb ik op de PC al wat zitten rommelen met verschillende software maar nu
wil ik toch een keer wat apparatuur aanschaffen
Heeft iemand een goed advies voor mij
Ik wil graag Techno nummers produceren en hou dan wel van de meer monotone en duistere stijl
Help aub

zet cubase VST 5.0 op je PC met een USB midisport 1X1 van midiman, koop een virtual analog synth(okkazie), een okkazie sampler AKAI S2000 ofzo (zijn er genoeg), verbind alles midimatig en stuur alle audio naar een behringer mixer (12 kanaals) en begin.

Dat is zowat de goedkoopste Soft/Hardware oplossing.

De allergoedkoopste oplossing zonder Hardware is alleen softsynths, REASON, FRUITYLOOPS (met eigen samples, ook reason) en begin op enkel de PC.

A jaa, en welkom ook

;)

Loops eens een keer een muziekwinkel binnen of kijk eens een keer bij vrienden/kennissen van hoe zij het doen. Iedereen heeft weer z'n eigen oplossing en daar ouwehoeren wij hier al heel erg lang over. :)

Re: Nieuw hier en wil nu al advies

Origineel geplaatst door dcdn
maar nu wil ik toch een keer wat apparatuur aanschaffen
Heeft iemand een goed advies voor mij

Ja, een open vraag waarop het moeilijk antwoorden is.

Stel, iemand stapt een reisbureau binnen en zegt 'He, lekker ding, ik wil op reis gaan, welke reis biedt je mij aan?'

Ja, wat moet je daar dan op antwoorden :confused:

Je vraag op zich is niet verkeerd natuurlijk maar het lijkt me dat je zelf nog aan het 'aftasten' bent. Misschien is het beter dat je eerst nog wat info assimileert zodat je weet wat er allemaal kan en je een beter zicht hebt op wat je wil doen en vooral waarmee.

Of zoals Fuse al zei, gewoon een muziekzaak binnenstappen en je ogen de kost geven, vragen stellen en uitproberen en als je nog twijfelt of iets niet duidelijk is, doorvragen of hier op het forum je licht opsteken uiteraard. :)

ik zag op marktplaats.nl een quasimidi quasar met tre (techno rave electronic) en hardcore expansion boards te koop staan. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?! in die bak zit genoeg duistere teringherrie om even vooruit te kunnen.
aan een midi keyboardje en simpele midi interface voor de pc kan ik je wel helpen, denk ik.

Als je een synth wil kopen, loop dan ook even door de zoekmachine van dit forum. Er zijn echt ontelbare thread van softsynth vs hardware of analoog vs digitaal of 'wat is de beste synth'. :Z

Kijk gewoon goed rond op internet en hier op het forum.

Maar even over die quasar. Die is zeker aan te raden. Ik heb hem zelf ook en er zitten zeker bruikbare geluiden in. Sommigen klagen wat over de kwaliteit van de klanken, maar volgens mij is dat gewoon persoonlijke voorkeur, want de klanken die erin zitten vindt ik goed. (uiteraard niet allemaal nee, maar wel veel).
De expansians zijn zeker de moeite waard. Zelf ben ik nog op zoek naar de TRE expansian, maar niemand wil dat ding los verkopen. ;{

Origineel geplaatst door Leo
ik zag op marktplaats.nl een quasimidi quasar met tre (techno rave electronic) en hardcore expansion boards te koop staan.

Ja maargoed, die klinkt ook als een Casio met een zware griep!!!
Heb R zelf ook 1 gehad en ik kan m niet aanraden, klinkt als een JV1080 door luidsprekers zonder tweeters!!>:| :(

Origineel geplaatst door Leo

aan een midi keyboardje en simpele midi interface voor de pc kan ik je wel helpen, denk ik.

...is het niet een beetje dom, om een midi klavier in huis te hebben als je techno maakt ?
Techno draait toch om programeren & niet om op een klavier te zitten prutsen

Dat vind ik hetzelfde als een Dj die zijn plaatjes staat te mixen op een yamaha DM2000 tafel.

k heb trouwens ook nog nooit een positieve recentie over de quasar gelezen... heb hem zelf ook nog nooit gehoord...

Als ik DCDN trouwens een raad mag geven: koop geen aperatuur om het gewoon maar te hebben.
Koop pas iets als je weet waarom je het nodig hebt & als je weet hoe je het gaat gebruiken & waarvoor het dient.
Tenzij je te veel geld hebt & niet weet wat ermee te doen...

gr.Jzz

toch wel handig om noten en drums in te spelen hoor...

Origineel geplaatst door King of Snake
toch wel handig om noten en drums in te spelen hoor...
Als je geen armen hebt is dat nog steeds lastig... :)

Als je ervanuit gaat dat techno domme, melodieloze muziek is dan heb je inderdaad geen toetsenbord nodig.

aléé dan:

hier speciaal ontwikkeld door novation: "the finger"

"for the non-keyboard player & dance-based musicians for whom a full keyboard is an unnecessary expence"

have fun ;)
Jzz

Attachments

• fingcopy.gif
    fingcopy.gif
    24,6 KB · Bekeken: 112
Hej, F-station!

Die hebben we al lang geleden gezien.

Re: Re: Nieuw hier en wil nu al advies

Re: Re: Nieuw hier en wil nu al advies

Origineel geplaatst door Hover
Stel, iemand stapt een reisbureau binnen en zegt 'He, lekker ding, ik wil op reis gaan, welke reis biedt je mij aan?'

Ja, wat moet je daar dan op antwoorden :confused:

Rot op vieze vent en doe die regenjas dicht, natuurlijk! 8o)

Het enige wat ik als tip kan geven koop gewoon op je gemak je hardware troep en niet te snel achter elkaar.

Origineel geplaatst door JazzMann
...is het niet een beetje dom, om een midi klavier in huis te hebben als je techno maakt ?
ik praatte alleen maar iemand na die zei dat die jongen wel een keyboardje kon gebruiken. snap niks van techno, weet niet wat het is. gelukkig.
over de quasar heb ik trouwens veel positieve recensies gelezen. toentertijd was het ding voor 2695 (incl tre bord) niet aan te slepen, en als je eens een advertentie voor een tweedehands zag, voor rond de 2000, kon je het wel schudden: die was meteen weg (had ook te maken met de fijne distributie waar qm voor gekozen had).
de vergelijking met de jv1080 is wat mij betreft de spijker op de kop, maar dan andersom. die jv1080 kwam later, klonk veel zuiverder en was daarom ook minder leuk. vind ik. die brakke samples van de quasar klinken echt vintage. ok, sommige zijn onbruikbaar, maar er zitten heel veel leuke bruikbare samples in, lekker vuil, strings, bassen, drums. je hebt in ene heel veel ouwe bakken die ook nog 's oud klinken.
en ok, die draaiknoppen met realtime opnemen in midi van filter opendraaien en zo via sysex is nu hopeloos ouderwets, net als die zeer beperkte arpeggiator, maar ze liepen bij qm toen wel voorop. en dan las je een jaar of 2 later in de xp advertenties van roland"the arpeggiator is back! ja, m'n reet, dat was-ie al een jaartje of twee.
nou ja, dat was dus mijn mening.
die quasar heeft met die borden ongeveer 1500 samples, waarvan het overgrote deel leuk en bruikbaar is, 2 midi in met merge functie, arpeggiator, een vies zelfoscillerend filter, 4 outputs + stereo uitlekker vuil met een echt vintage karakter,
ik geloof dat die kerel op marktplaats er 300 euro voor wil. dan neem je toch een beetje ruis op de koop toe?!

Nou! ik zie het al... je wordt al aardig op weg geholpen!! :okdan:

Zo zie je maar, hoe behulpzaam dsffers zijn!!.

In iedergeval Welkom en veel suc6!!

:biertje:

Origineel geplaatst door JazzMann
aléé dan:

hier speciaal ontwikkeld door novation: "the finger"

"for the non-keyboard player & dance-based musicians for whom a full keyboard is an unnecessary expence"

have fun ;)
Jzz

dat geloof je zelf? over drie maanden is het weer 1 april

Back