Probleem met de JD800

Synthurion

Ouwe rot
Ik heb zojuist een probleem gekregen met mijn JD800.
Misschien weet iemand hier hoe ik het probleem op kan lossen of dat de JD800 kapot is.

Het volgende is het geval, wanneer een geluid uitsterft dan komt er soort van distortion overheen een vervoming en dat houd een seconde aan tenminsten zo laat zich het beste uitleggen.
Hij doet dit over alle geluiden, heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is of moet hij gemaakt worden?

Wie O wie!

Laatst gewijzigd:
Mijn JD-800 doet dat ook, sinds een jaar of twee. Ik heb zelf het idee dat het iets met de effectprocessor te maken heeft. Zet die maar eens uit, en luister dan of je het nog hoort.

Okay wil ik proberen maar ik weet alleen niet hoe je deze uitzet, in de handleiding kan ik het zogauw ook niet vinden?

Mijn JD-800 doet dat ook, sinds een jaar of twee. Ik heb zelf het idee dat het iets met de effectprocessor te maken heeft. Zet die maar eens uit, en luister dan of je het nog hoort.

Maar dat is om het probleem heen werken en niet oplossen. Zou het wel proberen trouwens kijken of het uitmaakt. Kan ook gewoon een elcootje zijn dat aan vervanging toe is. Het gebeurd in de uitsterftijd van het geluid en dat op alle geluiden.
Trouwens Synthurion, je kan via bijlagen beheren, hier een stukje audio plaatsen. Dat vindt je onder het bericht wat je schrijft, in berichtopties....ff scrollen,klikken,uploaden:okdan:

Shit, twee gebruikers met hetzelfde probleem. Ik ga eens een testje doen..

Maar dat is om het probleem heen werken en niet oplossen. Zou het wel proberen trouwens kijken of het uitmaakt. Kan ook gewoon een elcootje zijn dat aan vervanging toe is. Het gebeurd in de uitsterftijd van het geluid en dat op alle geluiden.

Ja, maar ik heb ook niet gesuggereerd dat dat het probleem oplost. Ik heb zelf ook het vermoeden dat er wat condensatoren aan vervanging toe zijn. Ik kocht mijn JD-800 ooit nieuw, 15 jaar geleden. Hij moet sowieso een keer flink onderhanden genomen worden, aangezien de aftertouch niet meer werkt, en de sliders spooksignalen beginnen te geven.

Bedankt voor de tip DenDer ik heb het fragmentje nu toegevoegd zodat deze nu beluistert kan worden, het beste even met koptelefoon!

Ik heb in handleiding gekeken om de effecten uit te zetten, maar ik word daar niet echt wijzer uit, als iemand het weet ik ben een en al oor :)

Attachments

• JD800.MP3
    123,3 KB · Bekeken: 130
Ik heb ff geluisterd en idd aan het einde hoor je een soort van lichte distortion met, het lijkt wel een delay effectje(althans in je voorbeeld).
Zelf heb ik geen JD800 maar volgens mij kan je in het edit menu van je effecten alles op nul zetten. Kijk of dan nog zo is. Trouwens, gebeurd dit alleen in single mode of ook in multi mode? Probeer dat eens. Heb net ff de manual erbij gepakt, en daarin staat dat als die in multi staat hij de effect settings van de single mode negeert.

Klopt hij doet het zowel in multi als in single.
In de edit mode (common) (effects) kom ik niks tegen wat de effecten uit zou moeten zetten.
In tune/function kun je de reverb, chorus en delay uitschakelen door op off te zetten dat heb ik gedaan maar de effecten blijven gewoon hoorbaar en zijn dus niet uitgeschakeld :confused:

Ook als je alles op nul zet? Ik bedoel je kan aan elk effect een waarde geven, geef ze eens allemaal nul......maar wat ik begrijp is dat de effecten alsnog hoorbaar zijn terwijl je ze hebt uitgezet. Dat is volgens mij niet goed.
Ik weet niet of je er al veel belangrijke geluiden in hebt zitten die je wilt gebruiken, maar misschien is dan een reset een oplossing. Gaat ie wel weer terug naar alle factory presets. Maar schrijf of dump eerst al je belangrijke data die je wilt bewaren. Wat ik trouwens ook heb gelezen is dat de aftertouch van de JD moeilijk werkt, kan het daar aan liggen(denk ik hardop)?

@Mulders heb jij m ooit wel eens een factory reset gegeven?

Ik zie hier in de manual dat je de effecten wel aan en uit kan zetten.
Hoofdstuk III : Patch editing, Make effect settings single mode, pagina 18
Lees dat ff goed door. Je kan daar ook de volgorde van je effecten veranderen etc.

Ik heb er inderdaad wat geluiden in zitten die eigenlijk niet verloren zouden mogen gaan. Zal eens kijken of ik die ergens weg kan zetten.
Daarna maar de factory reset uitvoeren als dat mogelijk is, ook dat moet ik even uitzoeken.

Wacht daar nog ff mee, kijken of Mulder dit al geprobeerd heeft.

@ Akikaze wat voor testje ging je doen? En wat zijn je bevindingen?

Ik heb de effecten nu uit staan maar het lijkt wel of het steeds erger word.

Ik heb nog even een sample gemaakt

Attachments

• JD800 smp 2.mp3
    277,6 KB · Bekeken: 143
Back