geluid maken?!

tim

Ouwe rot
Ik heb al een tijdje een A-Station staan maar tot nu toe heb ik alleen maar gebruik gemaakt
van de preset patch's maar nu wil mijn eigen geluiden gaan maken maar ik zou echt NIET weten
waar ik zou moeten beginne?

Heeft iemand handige tips of iets dergelijks!??

Origineel geplaatst door EDP
pak een preset en draai aan een knop! lukt altijd

behalve als je de volumeknop naar links draait.. 8D

Misschien eens een Masterclass volgen bij een van de forumleden ;)

Maar met de handleiding zou je toch ook al aan de slag moeten kunnen;

Origineel geplaatst door Hover
Misschien eens een Masterclass volgen bij een van de forumleden ;)

Maar met de handleiding zou je toch ook al aan de slag moeten kunnen;
, trouwens in de handleidingen van Clavia vind je ook wel een inleiding tot ..., altijd nuttig om te lezen

Probeer eerst vast te stellen WAT voor geluid je wil maken, anders blijf je maar doelloos knoppendraaien totdat je "toevallig" eens een mooi geluid tegenkomt wat dan in je nummer past.

Begin bij het begin: neem 1 oscillator en ga van daaruit verder zodat je alle karakter van je geluid zelf maakt en niet meer vergeet hoe het gemaakt is, zo kan je altijd snel je sound kan aanpassen aan je mix (je weet immers hoe het in elkaar steekt).

succ6!

Inderdaad die tutorial van Access downloaden, en in de handleidingen van clavia (nord2/3 en modular) staan ook hele handige stukken theorie, netjes uitgelegd met plaatjes etc. (top handleidingen, die van Clavia). Verder kun je voor bepaalde geluiden de aflevering van 'synth secrets' in SoS downloaden, hoewel dat soms zo bizar ingewikkeld en theoretisch wordt dat 't niet lollig meer is.

Verder is natuurlijk zelf aan knoppen draaien de beste manier om 't echt te leren, maar dat neemt niet weg dat het handig is om te weten wat bijv. oscillator sync nu eigenlijk doet als je ermee aan 't experimenteren bent.

Mannen weten waarom

Mannen weten waarom

Origineel geplaatst door 6 trak
ghehe... welke? jupiler-4, jupiler-6 of jupiler-8? 8o) :biertje:

Deze Jup :biertje:

jupiler.jpg

Back