Jazeker - een flauw klepske is zo gevallen... (doar meugde oew zeik bes lauw door lâte moake! )
(ook Limburgs valt buiten de discussie hier op het 'Dutch synthforum' trouwens, want volgens de EU zijn er Limburgse talen, dus dan is het geen dialect van het Nederlands meer )
Het forum is niet de juiste plek voor een politieke beschouwing, maar ik doelde met de opmerking op de politiek van de EU, niet de politieke macht van Limburg.
Het forum is niet de juiste plek voor een politieke beschouwing, maar ik doelde met de opmerking op de politiek van de EU, niet de politieke macht van Limburg.
Het woord "Forum" komt uit het Latijn.
Dat was destijds DE plaats voor politieke beschouwingen.
Ooit heb ik vernomen dat Synthforum.nl politieke discussies niet toestaat.
Maar desalniettemin leek het mij wegens omstandigheden een eventueel politiek correcte maar mogelijk nutteloze opmerking zoals deze te plaatsen.
Heel leuk natuurlijk, om te proberen een zin met veel moeilijke woorden te schrijven; maar dan moet je niet het centrale bijwoord vergeten... ("leek het mij wegens omstandigheden ['<bijwoord> om'] een ... opmerking ... te plaatsen)
Overigens bedoelde ik precies dát, met dat Limburg politiek te weinig betekent: aangezien het geen land is, geen hele sterke en luidruchtige minderheid, en ook geen hele verschillende taal (zoals Baskisch of Fries), is het opvallend dat het toch niet gewoon 'dialect' heet. Maar inderdaad; zo zie je maar het belang dat wordt toegekend aan goede vlaai bij vergaderingen!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.