[te koop gevraagd] TR909

Status
Please reply by conversation.

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Jongeman, 29 jaar, HBO opleiding zoekt strakke 909 om allerlei ranzige tracks mee te maken, reactie onder ref. threadid=10109 via persoonlijk bericht te verzenden.

succes

909

909

Yaw, check PB

PS, ik kan je geen manual leveren, die heb ik al aan Mono/Poly verkocht

Re: 909

Re: 909

En heb je hem voor een belachelijke prijs verkocht?

p.s. Dit zeg ik, omdat SkElEtVm (leuk diE letterS, ik VoeL Me wEer joNG) dit eens gezegd heeft...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Tot slot durf ik zonder schroom te stellen dat ik vind dat de realiteit helemaal zoek is als ik merk dat er op ditzelfde forum prijzen tussen 1300 en 1900 euro (hallooo??) worden gevraagd en uitgegeven voor een domme hype als een TR 909. Dat mag dan wel kunnen... sorry, maar dan ik niet meer volgen.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=10032

Dus ik mag aannemen dat jij hem niet voor die onrealistische prijs verkocht hebt...

Als je echt een 909 of 303 nodig hebt dan weet je bij wie je moet zijn voor een nette prijs..

Re: Re: 909

Re: Re: 909

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
[Als je echt een 909 of 303 nodig hebt dan weet je bij wie je moet zijn voor een nette prijs.. [/B]

bij jouw Johnny???????:D

PB ff dan als je wil hoor het graag van je

Re: Re: Re: 909

Re: Re: Re: 909

Origineel geplaatst door sphere
bij jouw Johnny???????:D

PB ff dan als je wil hoor het graag van je
Nope. Ik verkoop hem voorlopig niet.. alhoewel er staat weer wat serge op ebay.. Nee, ik verkoop ze niet.

Als je een max prijs noemt, dan gaan we zoeken.

thanx

909

909

Om idd de hype van de 909 te doorbreken zou een simpele test volstaan, die ik overigens ooit als verkoper deed om ongelovige Thomassen te overtuigen. (dit als verkoopargument voor de toenmalige Roland R8 inclusief dance-soundcard met 909 sounds...)

Neem een orginele 909 en programeer een 1voudige 16de dancebeat en neem dit digitaal op.

Vervolgens sampel je 1 voor 1 alle sounds van diezelfde 909 met pakweg een S 5000 of een Emu en herprogrammeer diezelfde beat. Neem vervolgens opnieuw digitaal op.

Mijn hoofd eraf voor diegene die de 2 opnames van elkaar kan onderscheiden !

Ooit was ik de fiere bezitter van een 40-tal heel erg exotische vintage synths waaronder PPG, Matrix12, Polaris, Chroma Rhodes, Minimoog, Linn9000, OB8 en ga zo nog maar even door. Omwille van de hoge onbetrouwbaarheidsfactor (dikwijls stuk, niet te tunen, geen onderdelen te vinden enz ) was ik het op gegeven moment zo spuugzat dat ik 10 jaar geleden al die ouwe dingen verkocht en verving door nieuw. Mono/Poly kocht ten andere laatst alle overgebleven manuals van mij.
Maw, gelukkig doorzag ik idd dat ik een beetje ziek was en is de 'vintage-gekte' gelukkig bij mij al jaren over. Maar...
ik wil dan ook verschil maken tussen gebruikers en verzamelaars. Als je echt verzamelaar bent is dat nog een excuus.

Huidig zijn er voldoende nieuwe alternatieven, zowel virtueel als echte analoge toestellen, die in de meeste gevallen de echte vintage toestellen probleemloos weten te simuleren. Ik durf een Waldorf Pulse, die ten andere redelijk goedkoop te krijgen is, zo naast een Minimoog zetten. (je kan er ten andere een 909 kick mee maken die de orginele zelfs wegblaast qua dynamiek...)

Nooit heeft iemand mij aangesproken op het feit dat ik geen orginele 909 in mijn produkties gebruik in de zin van :'Heeee, gesampelde sounds ?????'

De enige reden waarom nog afzichtelijke bedragen zouden worden neergeteld voor vintage-gear is dus idd omdat je een echte die-hard verzamelaar bent die net dat stuk in zijn collectie ontbreekt waar ie al jaren naar op zoek was. En dan spreek ik over echte exoten als een Wavetherm of een Oberheim 4-voice die nog nauwelijks(zeg maar niet meer ) te vinden zijn. Dan kan ik er nog inkomen. Rijden jullie misschien ook allemaal met oldtimers rond ? Ik vind het een beetje mijn plicht om de hype rond 909, 808 en een aantal andere vintage toestellen te doorbreken, maar geef toe dat er een aantal apparaten zijn die inderdaad tot nog toe niet gesimuleerd werden. Het is dan ook hoopvol wachten op bijvoorbeeld een Matrix 12 softsynth.

Waar het mij in het citaat dat hierboven werd aangehaald om te doen was is dat er enerzijds een probleem word gemaakt van monitors die 1000 euro of meer kosten, maar anderzijds zijn er mensen die dan toch bereid zijn te veel geld uit te geven aan een 909. Ja, dan kan ik niet meer volgen en vind dat de realiteitszin dan een beetje zoek is.

Te vaak ontmoette ik in mijn loopbaan in de muziekhandel beginnende jongelui die er rotsvast van overtuigd waren dat ze hits konden scoren als ze maar in het bezit kwamen van de het heilige triumviraat - 808, 909 , 303. En hoewel ik toen enigzins gebruik (lees misbruik ?) maakte van dit misverstand - en ettelijke toestellen uit de States importeerde en hieraan tonnen geld verdiende - wil ik dit deels goedmaken, omdat ik al lang geen verkoper meer ben, en nu zeggen waar het op staat. Tenzij je dus verzamelaar bent en kost wat kost een 909 wil, maar dan twijfil ik ook hier aan de waarde van een 909 als exoot.

Laatst gewijzigd:
Kijk, dat is duidelijke taal.

Wat ik mooi vind aan een 909 is zijn geluid. Ik dacht dat je daar niet over te spreken was.
Ik vind een 909 door een sampler heel acceptabel, want ik begrijp dat niet iedereen zo veel wil betalen, maar ik persoonlijk heb een 909, ook deels uit respect. Misschien ben ik wel een verzamelaar ipv een echt muzikant (mijn 909 staat ook al maanden bij equate en ik mis hem niet), maar dat wil niet zeggen dat ik hem dat geld niet waard vind. De 909 heeft de muziek veranderd, sterker nog, heeft er een aantal stromingen bij gemaakt, zo ook een 808 en 303. En zo kun er over veel vintage bakken iets bedenken. Dat is wat mij die extra bite geeft van vintage.
Verder vind ik de beperkte interfaces van hardware bakken (vooral bij vintage) limiterend werken, maar daardoor heeft het wel iets. Met een sampler kun je de kick veel extremer pitchen, filteren, enzovoort, maar dan krijg je geen oldskool house / acid meer, maar een hele andere stijl, trance achtig zal ik het maar eventjes noemen.
R&B is in mijn ogen ook onstaan door producers die te veel met samples glad maken bezig waren ipv met hiphop.

Twee meningen, een forum ! :)

909

909

Ik heb, ter info, helemaal geen probleem met de sound van 909.

De typische kick, snare en HH vormen al jaren het ingredient van vele soorten dance-muziekstijlen.
Net zoals eitjes het basis-ingredient zijn van pannekoeken. Je kan dus inderdaad moeilijk dance maken zonder die fameuze 909/808 kick, snare en HH sounds, net zoals je geen pannekoeken kan bakken zonder eitjes.

Maar hebben we echt gezonde scharreleitjes nodig om pannekoeken te kunnen bakken ? Nee dus. Net zoals je geen orginele 909,808,of 303 moet hebben om dansmuziek te maken.

Maar het is wel leuk om scharrelkippen te hebben lopen, of zeg maar een orginele 909. Maar of dat 1500 euro en meer waard is...

Ik vraag me soms af waarom Roland, de grote vraag naar 909 indachtig, geen beperkte serie van dit toestel terug op de markt zet. Net zoals Emu dat jaren geleden ook deed met de SP1200 die oevrigens in een mum was uitverkocht.

Ik denk dat het antwoord daarop eenvoudig is. Net dank zij de hype kan Roland allerlei nevenprodukten als de groovebox en tal van andere apparaten aan de man brengen. De R8 met een aantal dance-soundcards is een bijna perfecte kopij van de 909/808,inclusief kicks, snares en HH's.

Sorry for talking off topic to much!

:)

Status
Please reply by conversation.
Back