Battery 3 "Preview" vraagje

NRJay

Stamgast
Wat me al een hele tijd stoort in Battery 3 is de preview functie.
Als ik in de browser een sample aanklik speelt die mooi af, maar als ik met mn toetsenbord pijltjes naar beneden ga dan selecteert hij wel de volgende sample, maar speelt hem niet af in preview...

Als je dan in een samplelibrary met ettelijke 1000en samples opzoek gaat naar die éne, kan je ze allemaal gaan aanklikken en is al snel mn zin over om verder te doen.

Is hier geen oplossing voor of een functie die ik over het hoofd zie ??

mmm, ik dnek dat ze dat gedaan hebben om dat ej dan tijdens je sequence door kan scrollen, hoor je meteen het resultaat in je drumtrack

Volgens mij is dat net de functie van de "In Kit Preview".

Dus er zit niets anders op dan eerst een miditrackje te maken met wat noten in om zo te previewen. Vind ik een beetje omslachtig...

Gewoon in cell 'next' aanklikken...hoor je 'm wel meteen...je kunt dan wel alleen maar scrollen door de samples in die folder van je computert...

Waar vindt je juist die "next" ? Want dat ben ik nog niet tegen gekomen.

Zodra ik straks thuis ben ga ik dit uittesten!

Waar vindt je juist die "next" ? Want dat ben ik nog niet tegen gekomen.

Zodra ik straks thuis ben ga ik dit uittesten!

Gewoon in je 'cell' tab...heb je een windowtje waar je sample naam staat (links bovenin),daarnaast staan pijltjes buttons oid...(als ik me niet vergis,want ik heb de boel ook niet aan staan nu)...

Weet ieder geval dat het werkt,want zo scroll ik altijd door m'n samples...hoor je ook meteen hoe ie klinkt met die instellingen en over de juiste uitgang...

Heb je de laatste versie van Battery 3? I herinner me dat het previewen als je met de pijltjestoetsen scrollde inderdaad op een gegeven moment niet werkte. Ik ben er echter niet zeker van of het nou uiteindelijk gefixed was. :)

Ik had de 3.0.1 versie nog, en heb die even geüpdate, probleem is weg nu.
Altijd gedacht dat ik met dit stom zaakje zou blijven zitten, en dan is het zo simpel opgelost ...

Anyway, bedankt voor de antwoorden!

Back