Waldorf Blofeld: Modifiers

Nog een keer, nu als .mid file.

Laat me weten of het gelukt is.

Attachments

• LFODelay.mid
    448 bytes · Bekeken: 92
Bedankt SCD.

Overigens geen resultaat.
Om uit te sluiten dat er eventueel iets mis is met de bedrading, heb ik geprobeerd het laatste OS er opnieuw op te zetten.
Dit ging probleemloos.
Grote kans dat ik iets heel sufs verkeerds doe.=(

Overigens is het experimenteren met dat delay effect echt heel leuk.

Bedankt SCD.

Overigens geen resultaat.
Grote kans dat ik iets heel sufs verkeerds doe.=(

Da's toch raar. Ik dump en load zonder problemen. Bovendien, met een sys-ex file kun je niet veel fout doen. Zeker als het ledje oplicht bij het sturen. Heb je ook andere software geprobeerd als zender?
Kun je de factory soundbank ook zonder problemen laden?
Kun je eens 1 sound dumpen en daarna weer laden?

Da's toch raar.

Ja, vandaar dat ik me begin af te vragen of ik niet onbewust een bepaalde instelling heb veranderd. Is er iets als een factory reset in de Blofeld?

Ik ga in ieder geval met de door jou genoemde dingen aan de slag.

Dumpen naar Midi-ox gaat prima.....van Midi-ox naar Blofeld niet.
Ook in een ander sysex tooltje geprobeerd...en m'n sequencer, maar niks

Ik heb jouw MIDI patch uitendelijk in XGworks geladen (prehistorisch)...en ja hoor....Bingo!!!

Dumpen naar Midi-ox gaat prima.....van Midi-ox naar Blofeld niet.
Ook in een ander sysex tooltje geprobeerd...en m'n sequencer, maar niks

Ik heb jouw MIDI patch uitendelijk in XGworks geladen (prehistorisch)...en ja hoor....Bingo!!!

Tja, dan lijkt Midi-ox toch de boosdoener somehow. Maar het blijft raar. Het ID kan de enige boosdoener zijn eigenlijk bij de sys-ex file. Nou ja, je kunt nu in ieder geval de patch bekijken :geslaagd:

Met een ander sysex tooltje wilde het ook niet.
Het OS verzond ik altijd al via MIDI.
Overigens lukte het via MIDI ook niet meteen, maar als ik dan het midispoor een maat opschoof was dat verholpen.
Het kan dus best zijn dat dat in mijn normale midi software ook gewoon werkt, maar dat heb ik nog niet getest.

In ieder geval bedankt voor alle moeite, hulp en het meedenken.
Mijn excuses voor mijn 'offtopic' geleuter.

groet

Tom

Geen probleem. Maar voor straf moet je een leuke modulatie posten hier! :smeris:

Zolang je daar geen termijn aan verbindt wil ik dat best doen. ;)

Wel sysex kunnen versturen en niet kunnen ontvangen klinkt mij als het bekende "versturen gaat te snel" probleem, m.a.w. kijk eens over je ergens de snelheid van verzenden omlaag kunt halen. Ik ken de genoemde programma's niet, maar de een zal het doen door het tempo omlaag te schroeven terwijl de andere iets van een delay setting heeft (welk zorgt voor een kleine vertraging tussen het verzenden van iedere sysex byte)

Dat, of het id van het apparaat komt niet overeen met waar het programma naar probeert te zenden, maar dan lijkt het me sterk dat XG works toevallig wel op de juiste ID zou staan.

Misschien overbodige info achteraf, maar euh.....:mexico:

Van de snelheid weet ik dat dat soms een issue kan zijn.
Ik heb daar in MIDI-ox ook wel naar gekeken, maar daar ik het programma weinig gebruik heb ik niet zo snel kunnen vinden wat daar aan te veranderen zou zijn.

Aangezien ik snel wilde proberen die patch in de Blofeld te krijgen kwam ik uiteindelijk in XG-works terecht. Ondertussen heb ik de tijd genomen om de daar op gedane 'ervaring' toe te passen in mijn andere software en nu lukt het ook in Tracktion en Cubasis Notation om de Midi patch in de Blofeld te krijgen.
Met de sysex patch ga ik nog aan de slag.

In ieder geval ook bedankt voor het meedenken L56.

groet,

Tom

Back