Dynacord DRS-78 aansluiten

Ik heb er twee gehad. Eentje was kapot en heeft ook nooit werkend in mijn studio gestaan. De andere zag er netjes uit en werkte ook 100%. Ik heb hem wel preventief voorzien van nieuwe condensators. Er zitten veel tantaal condensators in een DRS78.

En ik heb met name bij zijn oudere broer, de EC-280, dat als ik hem niet als send gebruik dat het originele signaal dus ook echt achteruit gaat. Kan ik daar nog wat aan doen?

Zo hee, wat een gave sound tover je met dat trigger trucje! Ga ik ook proberen. Thanks voor de tip Rombraz :okdan:

Mijn DRS ziet er nog netjes uit. Heb m een half jaar geleden van een andere synthforummer overgenomen. Bij aankomst bleek dat ie het niet deed, maar na een korte inspectie door de synthdoctor bleek een aantal circuitboards los te zitten binnenin. Echt een warme reverb/delay!

Zie voor een fotootje dit verkoopdraadje waar hij boven de DP4 hangt:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=102032

Supergaaf, RSB! :okdan:

Legendarisch Duits pisbakkenstaal (geen Panther of Tiger kwaliteit!) die Dynacord 'zwarte' bakken. De latere 'witte' Dynacords (DRP etc.) zitten veel beter in elkaar volgens mij.

Overigens viel mijn DRS (ex-MatthewBlom z'n 2e, en inmiddels ook weer ex-Leo en bij Mono begreep ik) volgens mij wel mee, behalve de achterkant / zijkant. (Moest wel grinniken om het voetbalverhaal...)

Naja, de één z'n 'netjes' is de ander z'n 'afgeragd'. Vandaar dat ik toenertijd wat foto's had getrokken met flits en close-up... moet je voor de gein ook es doen met je gezicht na een nachtje stappen... :P

Het heeft inderdaad wel dat budget uiterlijk. De voorplaat van mijn DRS buigt ook bij het in en uitpluggen. Ongelooflijk dat ze er tien ruggen voor durfden te vragen eigenlijk destijds. Wat me ook altijd opvalt aan Dynacord is dat ze er altijd een semi-onbruikbare exotische feature op gooien waar je echt alleen wat aan hebt als je wilt freaken. Zo heeft mijn EC-280 een delay die normaal blijft repeaten, een delay die een keer normaal repeat en dan twee keer zo snel, vier keer zo snel of acht keer zo snel.

Het verbaast me echt niks dat ze nog voor zo weinig geld weg gaan, al zitten er echt wel pareltjes tussen.

@RSB, te gek gedaan !! ook met die clip erbij.. was wel blij dat dit topic werd gestart net voordat ik de DRS78 in huis had :P Ik heb behoorlijk dikke -bijna dist. gitaar- geluiden uit de DRS geperst gewoon met de feedback op 100%, de delay-tijd op +/- "034" en een korte eenmalige synthbleep uit een synth om hem te voeden... supervet.

:okdan: rsb

met even de opmerking dat ik een drs78 had, die rombraz kwam overnemen.

monopoly stond erbij en keek ernaar n zei dat ik even de gate van de source sequencer in de drs78 moest pluggen om de delays te wisselen.

mijn mond staat van nature al een stukje open, dus die viel verder open dan die van rombraz, maar we waren allebei verbaasd over wat we hoorden.

monopoly weet zo langzamerhand echt wel waar hij het over heeft, als er een stekkertje geprikt moet worden. dus ook nog even :okdan: monopoly.

dat triggeren kan je ook op keuze delay/ reverb zetten

kan je gate reverbs maken of heel snel schakelen tussen reverb cq delay en dan nog tevens ook dus de 3 delay standen triggeren, very nice

@RSB, te gek gedaan !! ook met die clip erbij.. was wel blij dat dit topic werd gestart net voordat ik de DRS78 in huis had :P Ik heb behoorlijk dikke -bijna dist. gitaar- geluiden uit de DRS geperst gewoon met de feedback op 100%, de delay-tijd op +/- "034" en een korte eenmalige synthbleep uit een synth om hem te voeden... supervet.

Sander neem die DRS zondag even mee als we gaan jammen.

:okdan: rsb

met even de opmerking dat ik een drs78 had, die rombraz kwam overnemen.

monopoly stond erbij en keek ernaar n zei dat ik even de gate van de source sequencer in de drs78 moest pluggen om de delays te wisselen.

mijn mond staat van nature al een stukje open, dus die viel verder open dan die van rombraz, maar we waren allebei verbaasd over wat we hoorden.

monopoly weet zo langzamerhand echt wel waar hij het over heeft, als er een stekkertje geprikt moet worden. dus ook nog even :okdan: monopoly.

Hehehe ja ik was zelf ook wel verbaast toen Leo.
Volgens mij heb ik het RSB toen ook nog uitgelegd online.
Super te gek ja!

re:

re:

Haha je had er al wel snel weer 1 daarna Leo.

Vet gedaan RSB.

dat triggeren kan je ook op keuze delay/ reverb zetten

kan je gate reverbs maken of heel snel schakelen tussen reverb cq delay en dan nog tevens ook dus de 3 delay standen triggeren, very nice

Je kunt als je hem laat loopen switchen tussen delay en reverb en dan even een kort moment hem uit de loop trekken en weer laten loopen dan blijft hij dat korte moment samen met de rest van de originele loop herhalen.

Voor de techneuten onder jullie. Mijn DRS78 heeft t eigenlijk sinds ie in mn bezit is (half jaartje ofzo) prima gedaan. Echter sinds ik gisteren me studio aanzette lijkt ie plots overleden. Doet iig niets meer. Terwijl hij de dag ervoor nog in een opname is gebruikt, deed t goed als altijd. Mogelijke oorzaken?

Ik heb een EC-280 die nogal muf klinkt (ook dry signal), zou dat ook ouderdom kunnen zijn?

Makkelijk te fixen?

"normaal " te fixen.
Maar het is een tijdrovend werkje ,omdat het er zo veel zijn.
Meestal kun je de echt brakke elco's herkennen, door het witte stof wat tussen scheurtjes in het kunstof uit komt [niet opsnuiven !!!! ;)]

Dus als je die eerst vervangt......

hey ik heb dit draadje ff zitten lezen en zoals jullie weten (of niet) ben ik bezig met het fixen van m'n Dyna DDL....daar zitten trouwens maar 9 tantaaltjes in....maar het zijn echt rot pcb's om op te werken....ze zijn echt door en door gesoldeerd van fabriek uit.
Ghehehehe edit: mijn Dynacord DDL werkt weer...idd tantaal en elco werk.

Maar mijn vraag is op de DRS zit dus een trigger input die eigenlijk de repeat triggert....op de DDL zit ook een repeat switch zou ik daar dan ook geen trigger ingang op kunnen maken? Zo ja hoe?
Het is een SPST switch maar hij is welliswaar voor de VCO. Dus zou je dan de VCO kunnen triggeren? Enlighten me:engel:

PS AdDM mocht je het zelf niet kunnen dan zou je me ff kunnen pb-en.

Laatst gewijzigd:
Back