Problemen met MPD 24

sorry voor late response ja ik heb het al getest op andere pc en daar instaleert hij zsichzelf automatisch egt iritant om dat bij iemand anders wel goed te zien gaan

hebben jullie al geprobeerd, om alle usb apparaten los te koppelen, behalve de MPD24? en dan rebooten, dan hoeft de usb power niet meer gedeeld te worden, en krijgt de MPD24 alle power die hij nodig heeft.
Met name een webcam gebruikt vaak al 60% van je usb bus power, dus dan is het logisch dat de MPD24 niet genoeg power krijgt als die bijvoorbeeld ook 60 % nodig heeft. probeer het eens, en laat jullie bevindingen weten.

ik heb het proberen te instaleren zonder web cam, ik heb het ook 1x gedaan met een gevoede usb verdeler dus stroom genoeg. maar het klopt wel dat teveel usb aparaten op een computer dan niet de kans geven aan een nieuwe aparaat.

[edit]: I may reply by tommorow because i have to work tonight Greetz

wat ik wou weten is zou er zich de zelfde probleem opdoen als ik een midi kabel gebruikt inplaats van een usb want je liet me laatst eentje zien,het was een simple inter face van usb naar 2 midid stekkers

midi heeft geen drivers nodig, omdat er alleen instructies over die kabels gaan en het apparaat zelfstandig info stuurt naar het ontvangende apparaat. Als je met usb werkt wordt het onderdeel van je systeem en kan je ook gekloot krijgen met drivers en zichtbaarheid binnen software. Één van de redenen dat ik graag met hardware werk wat alleen via midi met elkaar communiceert.

Voordat je een midi interface gaat scoren, probeer eerst de mpd24 met een externe universele voeding te gebruiken, misschien dat je usb bus idd te weinig vermogen heeft.
Die voeding is sowieso handig als je de mpd los wilt gebruiken ooit (live, andere setup, je pc is stuk etc.)

Back