Wat heb ik zoal nodig om Psybient (ambient ethno-electro) te gaan maken?

Hega

Stamgast
De laatste tijd ben ik tot de conclusie gekomen dat ik me erg graag zou willen richten op ambient, trip-hop en psybient (invloeden oa Enthgeogenic en Younger Brother).
Ben van plan om met Cubase 4(Studio) te gaan werken, wellicht icm Spectrasonics Atmosphere.
Wat heb ik verder zoal nodig om bijvoorbeeld Psybient te kunnen gaan maken?
Zijn er ook nog andere progs die erg geschikt hiervoor zijn?

Laatst gewijzigd:
Flesje abSynth doet wonderen.

Je moet vooral veel gaan freaken met FM mogelijkheden.
wellicht dat FM7 (8 inmiddels) wel iets voor je is. Glazig
geluid doet het altijd goed. Een leuke TR909 "emulatie" icm met
filters en phasers doen het ook wel goed.

Wat heb ik verder zoal nodig om Psybient te gaan maken?
Ik moest even kijken wat het ook al weer was :D

Zijn er ook nog andere progs die erg geschikt hiervoor zijn?
Het ligt natuurlijk aan wat je er mee doet, niet aan specifieke programma's. Ik zou wel kijken naar een leuke 303 emulator (D16 Phoscyon, AudioRealism Bassline).

Investeren in een leuke percussiesampler zoals FXpansion Guru of NI Battery (Cubase heeft er geen) is wellicht ook geen slecht idee.

Ik moest even kijken wat het ook al weer was :D

Het ligt natuurlijk aan wat je er mee doet, niet aan specifieke programma's. Ik zou wel kijken naar een leuke 303 emulator (D16 Phoscyon, AudioRealism Bassline).

Investeren in een leuke percussiesampler zoals FXpansion Guru of NI Battery (Cubase heeft er geen) is wellicht ook geen slecht idee.

Haha; het is ook weer zo'n term he; Psybient.
Zelf staar ik me hier niet zo blind op.
Denk vooral momenteel aan een combinatie van ambient, electro en ook trip-hop en ethnic/wereldmuziek/rock (percussie etc); een soort crossover oid; maar om nou echt concreet te zijn, dat vind ik toch wel lastig.

Battery lijkt mij trouwens een zeer goed programma en dit zou ik dan ook graag willen gebruiken icm m'n Yamaha DTXplorer drumkit.
Blijf het echter moeilijk vinden om goede drumtracks te maken en weet ook niet of dit in Cubase erg makkelijk gaat.

Laatst gewijzigd:
Ambient-electro

Ambient-electro

Wie houdt hier zich trouwens zoal bezig met ambient-electro oid?
En wie is verder zoal geinteresseerd in wereldmuziek/ethnic (ethno of wat dan ook) en/of ambient-goa (laat ik die term 'psybient' maar even weer overboord gooien :dubbel: ; ook gezien het geringe aantal hits bij het zoeken hierzo)?

P.S. De titel van deze topic mag dan ook wel veranderd gaan worden in 'Ambient-electro'

ahja hangt er allemaal vanaf wat je onder die termen verstaat

Future Sound of London bvb?
aangezien de vele loops en effecten zou ik liever ableton gebruiken hiervoor
cubase dan weer voor hele arrangementen waar de lineaire structuur primeert

Hoi Hega,

Fsol brengt momenteel hopen oude spul uit die ze indertijd gemaakt hebben, maar nooit uitgegeven. Zitten knappe dingen tussen (www.fsoldigital.com).
Misschien dat het werk van Banco de Gaia je ook kan interesseren.

wat betreft softsynths, je kan eigenlijk zowat elke softsynth gebruiken, ambient wordt vooral getypeerd door effecten en filters. een goede delay/reverb/dynamics filter/effect kan op de meest onnozele sample/preset wonderen doen.
ikzelf werk nu veel met FM8, octopus/albino van Linplug en de synths van Arturia. maar veel freeware synths bevatten ook bruikbare presets.
Hou vooral ook de nieuwe Omnisphere in het oog. ik heb em al weken geleden besteld, maar er is blijkbaar wat teveel vraag naar.
de motu paketten interesseren mij ook, zowel de Ethno als de Gypsy, Ra en Stormdrum (of gewoon Colossus).
Maar tis allemaal wat prijzig:-)

Hoi Hega,

Fsol brengt momenteel hopen oude spul uit die ze indertijd gemaakt hebben, maar nooit uitgegeven. Zitten knappe dingen tussen (www.fsoldigital.com).
Misschien dat het werk van Banco de Gaia je ook kan interesseren.

hey Kevin; bedankt voor de tip :okdan:
Heb inmiddels van Banco de Gaia het album Last train to Lhasa; prachtige cd; dat smaakt naar meer 8o

wat betreft softsynths, je kan eigenlijk zowat elke softsynth gebruiken, ambient wordt vooral getypeerd door effecten en filters. een goede delay/reverb/dynamics filter/effect kan op de meest onnozele sample/preset wonderen doen.
ikzelf werk nu veel met FM8, octopus/albino van Linplug en de synths van Arturia. maar veel freeware synths bevatten ook bruikbare presets.
Hou vooral ook de nieuwe Omnisphere in het oog. ik heb em al weken geleden besteld, maar er is blijkbaar wat teveel vraag naar.
de motu paketten interesseren mij ook, zowel de Ethno als de Gypsy, Ra en Stormdrum (of gewoon Colossus).
Maar tis allemaal wat prijzig:-)

Ben zeer benieuwd vooral naar Ethno van Motu, maar over FM8 heb ik ook al veel gehoord en gelezen; veel keuze alom.

Back