[gespot] Emu SP12

in de us zijn deze apparaten vaak goedkoper dan hier
regelmatig zie ik op div site's ook de emu sp1200 aangeboden voor een bedrag rond de 1000€

jammer genoeg was ik laatst te laat voor een sp1200 in duitsland voor 800€

;{

ik heb nooit een emu sp12 in handen gehad maar wel de sp1200
de eerste 2 verschillen zijn het sample geheugen volgens mij en de diskdrives

misschien dat er andere mensen zijn die de emu sp12 beter kennen

Ah ! SP 1200

Ah ! SP 1200

Als ik mij nog goed kan herrineren :

Drumulator = 8 bit
SP 12 = 12 bit ( lekkere ranzige sound - ideaal voor hophip)
SP 1200 = 12 bit
SP 1200 Turbo = 16 bit

Ook verschillen op aantal voices en outputs, scsi bij de Turbo enz enz...

Dit is het toestel voor hiphop, R&B, funk , soul en dance natuurlijk als je zelf 909 sounds sampeldddd.

Wegens de groote vraag bracht Emu een aantal jaren geleden nog een beperkte serie Sp 1200 uit die in een mum van tijd waren uitverkocht...

Ik zag onlangs nog een SP-1200 voor 1300 Engelse ponden weggaan. Ik snap er niets van. Dat is toch wel heel veel geld. Werd verkocht door dezelfde gozer als die PS3200.

Ik heb nog een SP12 turbo gehad ( en Emulator II), de turbo gaf denk ik 4 sec. extra sampling time, in totaal iets van een 8 sec. Heb hem toen weg gedaan omdat ik er belachelijk veel geld voor kreeg, en omdat dat ding super groot is. Koop een MFB 502, en je hebt ongeveer hetzelfde voor 200€.

Turbo heeft in totaal net iets meer dan 4sec.
sp12 heeft vast geheugen, 1200 niet.
Ik ben nog op zoek naar een sp12 turbo, iemand?

Laatst gewijzigd:
Geez..man

Die hele Emu SP's zijn net zo overgewardeerd on overpriced als de Roland TR/TB serie...=( =(

in de emu sp1200 zitten wel ssm chips in die het apparaat heel interresant maken
het gaat volgens mij om de ssm 2056 Eg chip die ook in vele synths zijn gebruikt

leuke filter envelope die 2056:)

koop voor 250 euro een Emax en je hebt de sound van de sp voor weinig..........

hmm is uiteindelijk maar voor US $375,00 (ongeveer EUR 346,37 ) weggegaan. ik had verwacht dat ie meer zou opbrengen.

eh een sp1200 turbo ?

nooit van gehoord hoor

en 16 bit ?

kweet ik ook nie .. heb alleen een sp1200 :)

voorde rest zeg ik lekker niks :P

nee, turbo slaat op sp12, die heeft extra geheugen.
Volgens mij is er geen 1200 turbo, en volgens mij zijn alle 12/1200 12bits...

T schijnt trouwens dat die SP12's moeilijk europa binnen te krijgen zijn omdat ze niet aan de normen voor radio apparatuur voldoen oid.

Back