vraagje ivm 303 synth

Pushkin

Nieuwkomer
goedenavond iedereen,

Al een hele tijd zit ik met het probleem om een bepaalde synth na te maken, en een vriend van me zei me dat ze me hier wel zouden kunnen verder helpen.

vb. Cherry Moon Traxx: http://www.youtube.com/watch?v=zFmPVWqHkQQ

Het gaat dus over het middenstuk (oe oe oe oe)
Ik weet dat het een 303 is, maar zijn er goede VST's om dit geluid na te maken? en zo ja, kan iemand me kort uitleggen hoe ik dit moet doen?

dank bij voorbaat

grtz,

Pushkin

Ik weet niet of dat met een TB303 is gemaakt (zeg maar niet)

Die Oe oe oe die op 2.30 erin klapt is gewoon een
synthje met distortion, beetje met de envelop spelen op het filter
en ik denk 2 osc.

Anyhow,
Een goede softwareclone voor de TB303 is volgens mij die
van Audiorealism. daar hoor ik altijd veel goeds over.

Ik weet niet of dat met een TB303 is gemaakt
Dat in het begin wel, of dat lijkt er iig op.
Die Oe oe oe die op 2.30 erin klapt is gewoon een
synthje met distortion, beetje met de envelop spelen op het filter
en ik denk 2 osc.

Anyhow,
Een goede softwareclone voor de TB303 is volgens mij die
van Audiorealism. daar hoor ik altijd veel goeds over.

Wat een snelle reactie! :okdan:

Die stijl van synth wordt ook vaak gebruikt door
Showtek (vb in het nummer Showtek - Black) en volgens de producers op globalhardstyle zou het dus wel met een 303 zijn gemaakt, maar ik heb echt geen idee hoe ik eraan moet beginnen en welke VST's daarvoor geschikt zijn. toch bedankt voor de tip voor de vst, ik zal indien mogelijk de demo testen en zien of ik er iets van kan maken.. :D

grtz,

Uhm, een FM leadje met noise + overdrive/distortion-effectje en een beetje pielen?

hmm, dus volgens jullie is dit geen 303.
Spijtig want ik had het gevoel dat ik er bijna was...
Ik ben al een dikke maand ofzo aan het proberen dit geluid te krijgen maar zonder succes.. ;{

Dus het is uitgesloten dat dit een extreem getweakte 303 is?

Uitgesloten...

Dat weet ik niet. Het klinkt mij niet als een 303 in de oren. FM overstuurt kan ik mij inderdaad wel weer wat bij voorstellen.

huh, wat is dit nu weer voor track. Ik neem aan dat het een grapje was dat je een maand bezig geweest bent deze geluiden te maken? In een maand heb je een stuk beter nummer dan dit gemaakt. Zelfs in een paar uur.

Dat geluidje is gewoon een overstuurde tom. (mogelijk icm een pichshifter, maar denk het niet, wel nog wat reverb ofzo).
Het hele nummer klinkt als 1 drumcomputer. Je hoort ook nog een ander geluidje, 1 noot van een willekeurige synt die waarschijnlijk door de drumcomputer getriggert wordt. En die synth op het begin klinkt ook niet als een 303.

Dit nummer zou ook met Rebirth gemaakt kunnen zijn.

Laatst gewijzigd:
Klinkt inderdaad niet als een 303, maar FM hoor ik er ook niet in. Pak gewoon de simpelste oplossing.

Bouw de patch in de bijlage maar eens na op Synth1. Ja, de distortion klinkt niet helemaal hetzelfde, maar daar heb je zoveel plugins als je wilt voor.

attachment.php

Attachments

• synth1_cherry_moon.png
    synth1_cherry_moon.png
    30,7 KB · Bekeken: 106
huh, wat is dit nu weer voor track. Ik neem aan dat het een grapje was dat je een maand bezig geweest bent deze geluiden te maken? In een maand heb je een stuk beter nummer dan dit gemaakt. Zelfs in een paar uur.

Dat geluidje is gewoon een overstuurde tom. (mogelijk icm een pichshifter, maar denk het niet, wel nog wat reverb ofzo).
Het hele nummer klinkt als 1 drumcomputer. Je hoort ook nog een ander geluidje, 1 noot van een willekeurige synt die waarschijnlijk door de drumcomputer getriggert wordt. En die synth op het begin klinkt ook niet als een 303.

Dit nummer zou ook met Rebirth gemaakt kunnen zijn.

tuurlijk, maar het gaat niet om het nummer. is idd een zwaar kutnummer, maar ik vind de synth zeker wel iets hebben als je die deftig uitwerkt

Klinkt inderdaad niet als een 303, maar FM hoor ik er ook niet in. Pak gewoon de simpelste oplossing.

Bouw de patch in de bijlage maar eens na op Synth1. Ja, de distortion klinkt niet helemaal hetzelfde, maar daar heb je zoveel plugins als je wilt voor.

attachment.php
wow, bedankt, ga ik morgen zeker uittesten.
Wat een prachtig forum hier!:okdan:

mmmm, mijn 808 toms kan ik toch verdacht veel hier op laten lijken als ik dat wil.
Alleen snap ik niet zogoed waarom je nou persee dat geluid wil hebben. Is toch helemaal niet mooi?

mmmm, mijn 808 toms kan ik toch verdacht veel hier op laten lijken als ik dat wil.
Alleen snap ik niet zogoed waarom je nou persee dat geluid wil hebben. Is toch helemaal niet mooi?

da komt door dat nummer, maar als je het hoort in Showtek - Black (Gelijkaardige Synth) klinkt die prachtig vind ik.
Duister en ruw

Showtek - Black (Na de intro komt die synth)
http://www.youtube.com/watch?v=94qG4XXb398&feature=related

grtz,

Die track van Showtek hoef helemaal niet dezelfde synth te zijn, als die Cherrymoon gebruikt. Het is gewoon een geluid dat door een distortion wordt heen gehaald. Eigenlijk maakt het niet uit wat voor geluid het is geweest, de distortion zorgt voor het grootste gedeelte hoe het uiteindelijk klinkt.

Charly Lownoise deed dit 15 jaar geleden al in het anthem van Rave the City III. Dat was toen opzekers een goeie, vernieuwende track! Charly Lownoise, Speedcity, Gladiators and Slaves.

Het lijkt mij ook geen distortion te zijn, maar eerder de resonance die bijna helemaal openstaat.

Dit kun je nadoen op zowat alles met een basis cutoff/resonance filter.

Dave

Back